Advies 55 inch TV maximaal €750

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marlis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Hi allemaal,

Ik zoek een?
Televisie van 55 inch

Wat is je budget?
Maximaal €750

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk Netflix, FoxSports, Formule 1 te kijken. Ook wordt er zo nu en dan Fifa 21 gespeeld en gewoon tv gekeken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet welke specificaties voor dit formaat belangrijk zijn. Ik heb veel gelezen over 50hz en 100hz, edge lit en direct lit. Deze tv's heb ik nu nog in de vergelijker staan:
https://tweakers.net/pric...;1329906;1541380;1329790/

Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben op dit moment een 39pfl3807h/12. Deze is te klein, reageert erg traag en heeft geen smart functies. Ik denk dat bijna elke tv een vooruitgang is, dus het hoeft ook geen hele moderne tv te zijn met de nieuwste functies. Zolang hij maar 55 inch is, goed beeld heeft, het liefst zwart is en een beetje snel reageert zijn we tevreden. We gaan overigens een soundbar erbij halen, dus geluid is niet het belangrijkste. Dus welke tv is volgens de kenner de beste optie voor ons budget?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In de basis kies je altijd het type LCD van je tv. Momenteel heb je een 60Hz VA tv: het zou dus logisch zijn om hierbij te blijven. Vervolgens bepaal je of 120Hz noodzakelijk is voor sport of gaming. Met je wensen en huidige tv zou ik zeggen van niet. Tot slot en wat het het grootste verschil maakt is HDR-prestaties.

Met jouw budget is Hisense U7QF de beste keuze. Heeft als enige in dit segment FALD (local dimming) en een hoge piekhelderheid voor meerwaarde bij HDR. De Q60T uit jouw lijstje heeft dat laatste niet. Als de kijkhoek het belangrijkst is kies je de Sony XH80 of een LG met IPS paneel. De andere modellen zijn uitlopend en (bijna) niet meer verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 30-11-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marlis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Bedankt voor de informatie. De 120hz lijkt me inderdaad ook niet noodzakelijk. We zitten vrijwel recht voor de tv, dus kijkhoek is ook niet erg belangrijk. Ik ga even in de Hisense duiken!