Dag tweakers,
Ten eerste dank voor alle kennis over het installeren van een droogbouw vloerverwarmingsysteem, die ik al bij jullie heb mogen ophalen!
Hierbij de vraag over mijn situatie:
Mijn CV slaat af als ik op de verdeler 50 graden aanvoertemperatuur aflees. Die 50 is ingesteld op mijn CV, maar de retour is dan nog maar 25. Pas als de aanvoertemperatuur dan weer gezakt is tot de temperatuur van de retour slaat de CV weer aan. Het resultaat is dat mijn CV iedere 3 minuten aan/afslaat.
Hoort dit? Waarom stookt mijn CV niet door tot de retour de gewenste temperatuur heeft, in plaats van de aanvoer? Mijn wellicht onterechte aanname is dat het sneller kan, en dat zo vaak aanslaan onnodig energie kost. Ik zou de snelle reactietijd van het droogbouwsysteem willen benutten om niet 24/7 te stoken op kamertemperatuur, vandaar de interesse.
Apparatuur/materiaal:
- Intergas HR Kombi Kompakt HR 22
- VTE/Grundfos 3 groeps verdeler
- Radson droogbouwsysteem
- 20 mm Fermacell 2E11
Hierbij op een rijtje wat er gebeurt:
1. Kamerthermostaat zet ik omhoog
2. CV slaat aan
3. Aanvoer klimt vrij rap naar ingestelde 50 graden, Retour stijgt een paar graden. Dit duurt ~3 min.
4. CV slaat af als Aanvoer 50 bereikt
5. Aanvoer zakt naar 30 (temp van retour)
6. CV slaat weer aan
7. Aanvoer klimt weer naar 50, Retour volgt tot weer wat hoger (zeg 33)
8. CV slaat weer af.
9. Aanvoer zakt weer naar 33 (temp van retour)
etc.
Sidenote: ik wil uiteindelijk gaan werken met een lagere temperatuur
Ik hoop dat jullie dit voor me kunnen verhelderen
Ten eerste dank voor alle kennis over het installeren van een droogbouw vloerverwarmingsysteem, die ik al bij jullie heb mogen ophalen!
Hierbij de vraag over mijn situatie:
Mijn CV slaat af als ik op de verdeler 50 graden aanvoertemperatuur aflees. Die 50 is ingesteld op mijn CV, maar de retour is dan nog maar 25. Pas als de aanvoertemperatuur dan weer gezakt is tot de temperatuur van de retour slaat de CV weer aan. Het resultaat is dat mijn CV iedere 3 minuten aan/afslaat.
Hoort dit? Waarom stookt mijn CV niet door tot de retour de gewenste temperatuur heeft, in plaats van de aanvoer? Mijn wellicht onterechte aanname is dat het sneller kan, en dat zo vaak aanslaan onnodig energie kost. Ik zou de snelle reactietijd van het droogbouwsysteem willen benutten om niet 24/7 te stoken op kamertemperatuur, vandaar de interesse.
Apparatuur/materiaal:
- Intergas HR Kombi Kompakt HR 22
- VTE/Grundfos 3 groeps verdeler
- Radson droogbouwsysteem
- 20 mm Fermacell 2E11
Hierbij op een rijtje wat er gebeurt:
1. Kamerthermostaat zet ik omhoog
2. CV slaat aan
3. Aanvoer klimt vrij rap naar ingestelde 50 graden, Retour stijgt een paar graden. Dit duurt ~3 min.
4. CV slaat af als Aanvoer 50 bereikt
5. Aanvoer zakt naar 30 (temp van retour)
6. CV slaat weer aan
7. Aanvoer klimt weer naar 50, Retour volgt tot weer wat hoger (zeg 33)
8. CV slaat weer af.
9. Aanvoer zakt weer naar 33 (temp van retour)
etc.
Sidenote: ik wil uiteindelijk gaan werken met een lagere temperatuur
Ik hoop dat jullie dit voor me kunnen verhelderen