Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoihoi,

Ik heb een Lumix G80 en sinds kort heb ik deze via een CamLink aangesloten op mijn pc. Het werkt allemaal prima, maar het enige waar ik tegen aan loop is dat als ik snel beweeg, dit niet goed te zien is. (Zie foto onderaan) Een vriend van mij die ook een G80 heeft i.c.m. een camlink heeft dit niet: volgens mij ligt het aan de settings van mijn camera. Echter ben ik helaas niet zo bekend met de settings..

Ik heb namelijk in OBS al gekeken, de FPS staat daar op 50, net als in de camera zelf; dat is het dus niet. Ik heb ook op YouTube rond geneusd, maar niemand gaat specifiek in op de settings van de camera zelf..

Mijn vraag is, iemand die enig idee heeft om welke setting het hier gaat? Ik zou heel erg geholpen zijn! _/-\o_

Groetjes,

Eef

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aefF_5wfq5se3rs_HNV0PqYMIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7qxg6kKY5wP4MiRWporeGq9s.png?f=user_large

(Ik hoop trouwens dat dit het goede topic is, dit was de beste match die ik kon vinden)

yep, dit was 'm!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:41

g0tanks

Moderator CSA
Een ingestelde fps van 50 betekent niet automatisch dat deze ook wordt gehaald. Als het relatief donker is zal de sluitertijd van de camera lager zijn waardoor video ghosting optreedt. Ik gok dat de lichtomstandigheden bij jouw vriend beter zijn, kan dat?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
Zowel zonder als met verlichting werkt het bij hem op en top.. Ook als ik mijn lichten hier vol aan heb heb ik hetzelfde probleem. :(

yep, dit was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Heb je de sluitertijd op je camera handmatig ingesteld? Aan de camera-kant is dat de meest voor de hand liggende setting die verkeerd kan staan. Sluitertijd en FPS zijn niet het zelfde :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
De ISO staat op dit moment op Auto!

yep, dit was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
Kom er nu achter dat ISO en sluitertijd niet hetzelfde is, goedemorgen..

Ik ben nu de sluitertijd aan het aanpassen, even kijken of dat lukt..

yep, dit was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
Slutiertijd staat nu op 125, wel beter maar nog steeds het zelfde.

Het was net heel raar, ik kwam mijn kamer binnen lopen en obs stond open, en ineens werkte het goed. Toen ik opstond en weer terugkwam en goed ging zitten ineens niet meer...

yep, dit was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eef schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:00:
Slutiertijd staat nu op 125, wel beter maar nog steeds het zelfde.

Het was net heel raar, ik kwam mijn kamer binnen lopen en obs stond open, en ineens werkte het goed. Toen ik opstond en weer terugkwam en goed ging zitten ineens niet meer...
Klinkt als sluitertijd nog steeds. Zorg even dat je de sluitertijd vast zet, waarden als ISO en diafragma mogen automatisch bepaald worden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef
Ik heb nu, alle settings die ik had gereset in het menu, en voila... het werkt. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar het is opgelost. Bedankt iedereen <3

yep, dit was 'm!

Pagina: 1