Ik heb recent een huis gekocht met een aangebouwde garage.
Deze heeft een halfsteens muur met een sectionale garagedeur (geïsoleerd).
De temperatuur zakt nu al tot zo'n 8 graden.
Nu is het plan om op termijn een vriezer in de garage te plaatsen.
Wat ik heb begrepen is dat dergelijke apparaten eigenlijk een minimum omgevingstemperatuur van 10 graden nodig hebben. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat in de zomer de temperatuur ook aardig oploopt in de garage, wat de vriezer ook niet heel leuk zal vinden.
Nu had ik het idee om de garage te isoleren. De muren hebben ventilatie "roosters" dus wat betreft ventilatie zou dat goed moeten zitten. Nu heb ik 3 vragen:
Deze heeft een halfsteens muur met een sectionale garagedeur (geïsoleerd).
De temperatuur zakt nu al tot zo'n 8 graden.
Nu is het plan om op termijn een vriezer in de garage te plaatsen.
Wat ik heb begrepen is dat dergelijke apparaten eigenlijk een minimum omgevingstemperatuur van 10 graden nodig hebben. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat in de zomer de temperatuur ook aardig oploopt in de garage, wat de vriezer ook niet heel leuk zal vinden.
Nu had ik het idee om de garage te isoleren. De muren hebben ventilatie "roosters" dus wat betreft ventilatie zou dat goed moeten zitten. Nu heb ik 3 vragen:
- Zal isolatie van de garage voldoende zijn om een temperatuur in de garage boven de 10 graden te houden?
- Wat kan ik verwachten qua temperatuur in de zomer na isolatie?
- Daarnaast ben ik niet van plan om een verwarming te plaatsen in de garage. Gaat dat problemen geven m.b.t. vocht? Op dit moment schommelt de luchtvochtigheid in de garage tussen de 65 en 70%.