Meerdere Google Home's met verschillende Spotify accounts.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Hier is mijn situatie:
Ik heb Spotify Family abo. Mijn twee (<10jr) kinderen hebben elk een eigen:
- Gmail account (beheerd door mij onder Google Family Link)
- Spotify account (als deel van het Family abo).
- een Lenovo Smart clock Essential maar dat is in essentie gewoon een Google Home mini).

Initieel had ik de Lenovo's geconfigureerd vanuit mijn eigen gmail-account en mijn Google Home app. Daardoor zijn de Lenovo's ook gekoppeld aan één en hetzelfde (mijn) Spotify account, omdat dit al eerder was ingesteld in de Google Home app. En kan ik die Lenovo's beheren door er bv een nachtelijke restrictie op te zetten.

Eigenlijk wilde ik, om te voorkomen dat mijn Spotify account 'vervuild' raakt met allerlei kindermuziek meuk, de beide kinder-Spotify accounts koppelen in de beide Lenovo's. Voordeel daarvan is dan ook direct dat ze tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar elk hun eigen muziek kunnen afspelen.

Maar dat schijnt dus niet te kunnen? Je lijkt maar 1 Spotify account per Gmail account te kunnen koppelen in de Google Home app...
Alternatief zou zijn dat ik de Lenovo's opnieuw configureer, maar dan vanuit het gmail account van mijn kinderen. De vraag is alleen of dat kan met een 'minderjarig' Gmail account? En bovendien mis ik dan de beheer opties om 's nachts het geluid op stil te zetten etc.

Heeft iemand ervaring daarmee en met bovenstaande situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milolan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-04 08:19
Dit topic is meer dan een jaar oud, maar ik zit met hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Ik heb er helaas nog geen oplossing voor. Ben er sinds die tijd ook niet verder meer ingedoken, moet ik zeggen. Maar mocht jij nog wel iets nieuws tegenkomen, post het dan vooral even hier! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:06
Oplossing staat volgens mij hier: https://support.spotify.c...potify-on-google-devices/. Zie onderaan, werkt dan dus samen met Voice Match. Dat moeten we hier ook even proberen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Ja maar dat werkte volgens mij dan weer niet met kinderaccounts van Google omdat die geen voicematch hebben, dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:25
Ik weet dat het een oud topic is maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

Ik wil eigenlijk het beheer houden van (althans alle 3 de google home speakers onder hetzelfde google home account) alle google home apparaten bij ons in het netwerk (3 stuks).
Daarbij hou ik zo ook het voordeel dat ik vanaf alle 3 de google home speakers mijn slimme apparaten kan bedienen.

Ik zou graag op alle 3 spotify willen kunnen gebruiken (op minimaal 2 tegelijk).
Volgens mij is dat via deze manier niet mogelijk of wel (en moet je voor elk spotify account een eigen google home account hebben (waardoor de speakers zich ook niet in hetzelfde google home account bevinden)?

En mocht het echt via 2 google home accounts moeten (gmail accounts) kan ik er wel 2 toevoegen in de google home app maar hoe wijs ik dan toe welke google home speaker onder welk gmail account (en dus ook spotify account) moet vallen? Zover ik kan zien kan ik maar 1 spotify account linken in de google home app. Terwijl ik 2 spotify accounts heb.

[ Voor 20% gewijzigd door knorde op 03-12-2023 02:26 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 23:18
Ook ik loop hier nog steeds tegenaan! Frustrerend

Een Vergissing Is Meesterlijk

Pagina: 1