Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7073Ki
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07-2021
Hallo, heeft er iemand ervaring met deze mobile hotspot router?

Ik probeer zoals in de manual beschreven port forwarding in te stellen naar poorten 5900 en 22.
Maar het lijkt alsof deze functie helemaal niet werkt.Wanneer ik scan naar de poorten blijft hij aangeven dat de porten dicht zijn zoals op de locale en public IP.

Iemand een gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-07 09:04
Ehrr. Welk IP krijgt je router op zijn publieke interface ?

Vele 3g 4g data aansluitingen zitten tegenwoordig achter een CGN.

Dat is zeg maar een hele grote nat router om adressen uit te sparen.

Dan kun je simpelweg geen inkomende verbindingen ontvangen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7073Ki
De router krijgt elke x een nieuwe ip. En jou verhaal wbt CGN snap ik. Maar dan zou het port forwarding moeten werken op de local ip als ik naar ping en aangesloten heb via usb?? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Niet altijd, je probeert dan een hairpin te maken., dus lokaal naar je publieke adres, niet alle routers ondersteunen dat. Als dat het geval is word er veelal gekozen voor een oplossing in DNS waarmee je voor interne antwoorden van externe hostnames de lokale adressen terug zou krijgen en dus direct op het interne ip verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7073Ki
Thx men! Alleen snap ik niet waarom deze router dit mogelijkheid terwijl het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Documentatie over dit soort features is altijd zelfs in enterprise apparatuur erg beperkt laat staan in een mobiele router.

Er zullen ook niet veel mensen zijn die om deze feature vragen en daarom word dit niet vaak ontwikkeld, stel dat het ontwikkelen een bepaald bedrag kost, dan zal een fabrikant als eerste gaan nadenken over de "waarde" van de feature.

Als zij de te maken kosten niet gaan terugverdienen uit de vraag van de markt zal deze mogelijk nooit bij het ontwikkel team neergelegd worden.

Soms werkt men voor ontwikkeling met een vote systeem, Om de zoveel tijd mogen de medewerkers van bepaalde afdelingen stemmen op de feature requests en word de top x qua votes doorgezet naar de developers.

Dus wat dat aangaat denk ik dat je de vraag het beste vij de fabrikant kan neerleggen, als eerste om te vragen of de feature al bestaat en zo nee of men wil overwegen deze te ontwikkelen.

De kans is niet groot, maar nee heb je al en ja kun je krijgen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door mash_man02 op 19-12-2020 11:30 ]

Pagina: 1