Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 00:08

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
M'n vader wil erg graag een printer, en heeft er inmiddels al één besteld bij BCC, maar ik denk dat ie een grote fout aan 't begaan is. Hij had 't er al vaker over gehad, maar ik hield me er niet echt mee bezig omdat ik zelf niet 't nut zie van een printer, maar nu heeft ie dus zelf een beslissing gemaakt, en heeft ie een inkjet printer besteld, ondanks m'n eerdere advies om een laser printer te kopen. Laser printers verkochten ze niet bij BCC, dus natuurlijk laat ie zich dan iets anders aansmeren. |:(
  • De printer die hij besteld heeft is een HP Smart Tank 455.
  • Hij heeft 't voornamelijk nodig voor de administratie van z'n stichting. Tekst dus.
  • Gebruik zal maar sporadisch zijn, eens in de zoveel maanden, kijkend naar eerdere ervaringen.
  • We hadden eerder een normale thuis printer van HP, maar gebruik viel tegen, door cartridges die snel leeg waren, en prints die regelmatig niet goed waren
  • Wordt ook gebruikt voor scannen / kopiëren. All-in-one dus.
Ik heb er zelf de ballen verstand van, en ik was te lui om me er uitgebreid in te verdiepen, maar na de laatste keer toen hij er mee kwam en ik wat heb lopen Googlen, leek de conclusie dat alle inktjet printers snel naar de mallemoer gaan als je ze niet regelmatig gebruikt, ongeacht de kwaliteit. Wat dus de oorzaak zou zijn van de slechte prints van de vorige printer, aangezien die maar sporadisch werd gebruikt, en ik verwacht dat dit niet anders zal zijn met de nieuwe printer, en dus met hetzelfde resultaat. Ik ben dus bang dat m'n vader zich weer door een gladde verkoper heeft laten inpakken. Heb ik gelijk? Of valt het mee? Het schijnt wel een wat andere type printer te zijn dan de gemiddelde printer voor thuisgebruik, zonder cartridge maar een andere type vulsysteem.

Make lovecraft not warcraft.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Detmer

Professioneel prutser

Koop een simpele (desnoods 2e hands) laserprinter. Ik heb hier een oude HP laserprinter staan van bijna 10 jaar waarvan de kleuren toners er al minimaal 3 jaar in zitten en nog steeds print het perfect. Huismerk toners kosten de kop ook niet en kunnen een paar duizend pagina's printen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Laser/Toners.
Geen gedoe met lege cardridges, geen opgedroogde inkt.
Mijn vader had ook een all in one inkje. Altijd gedoe. Cartridge plaatsen, eruit want niet goed, terug doen en gemekker dat ie leeg was.
Sinds ik hem een laser heb aangesmeerd 1x iets hoeven doen, alleen een keer toner vervangen.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 30-11-2020 00:49 . Reden: niets -> iets ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Als het alleen printen is, neem deze:
https://www.coolblue.nl/product/838511/hp-laser-107w.html

Wil je ook scannen en kopiëren, neem dan deze:
https://www.coolblue.nl/p...rjet-pro-mfp-m148fdw.html

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 00:08

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ok, lijkt er op dat jullie 't met me eens zijn, dus ik zal 'm morgen dringend adviseren om de bestelling te annuleren, en ergens anders een laser printer te kopen.

Toch ben ik benieuwd of de speciale vul methodes wat uitmaken? De printer lijkt deze te gebruiken (plus de kleuren varianten):
pricewatch: HP 30 135-ml Black Original Ink Bottle
Maar als ik zo gauw wat user reviews op zoek (op Tweakers zijn er geen),dan lijkt deze printer dezelfde problemen te hebben, maar geen idee hoe betrouwbaar die reviews zijn.

Een ander probleem is dat zowel de printer als deze speciale ink bottles EOL lijken te zijn. Verder had ik sowieso nooit van deze varianten gehoord, maar goed, ben geen print expert. Maar dat zijn nogal wat red flags, en ik snap wel waarom de verkoper er van af wou. Als er problemen zijn, zal er geen support zijn.

Wat ik zei, advies zal zijn om alsnog een laser printer te kopen. Mocht ie toch nog dat advies in de wind slaan, dan schop ik dit topic wel weer omhoog zodra er problemen zijn, om te vertellen wat voor shit printer hij wel niet gekocht heeft.

Specifiek model kom ik zelf wel uit denk ik, maar ik vul eventueel morgen de OP aan. Hij wil waarschijnlijk wel kleur en kunnen scannen en kopiëren vermoed ik zo/

[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 30-11-2020 02:06 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Er zijn wmb een aantal dingen die meespelen bij een printerkeuze :
- Print hij regelmatig (want dan kan een instant-ink abbo van HP weer goed zijn)
- Alhoewel ik in principe altijd zeg laserprinter, bedoel ik dan ook echt laserprinter. En niet laser-printer-scanner-kopier...

Het nadeel van die laser-printer-scanner-kopier is namelijk dat die gemaakt zijn vanuit de inkjet gedachte, en dat betekent dat hij zo ongeveer na 2 jaar uit elkaar valt.
Moet er ook gescand kunnen worden (/kopieren is gewoon scan printen) dan moet je gewoon voor een losse scanner gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je kunt adviseren, maar als mensen hun eigen keuze maken dan is dat zo. Uiteindelijk moet je mensen ook de ruimte geven om (in jouw ogen) fouten te maken. Dat hoort bij vrijheid. Wat als hij met tegenzin zijn inkjet annuleert, jouw geadviseerde laserprinter bestelt en dan over een jaar met een defecte drum of wat dan ook zit? Dan heb jij het natuurlijk gedaan.

Ik zou ook een laserprinter adviseren vanwege het feit dat inkjetprinters indrogende kanaaltjes hebben als je ze niet regelmatig gebruikt. Maar ook laserprinters kunnen problemen krijgen met o.a. fuser en drum.

Onderdelen van laserprinters zijn in ieder geval een stuk duurder. Mijn HP laser all-in-one ging op een gegeven moment strepen trekken met blauw. Dus maar een nieuwe blauwe toner (met drum) gekocht, € 50,-. Toen ging hij strepen met roze. Ik heb mijn verlies maar genomen en heb nu een Canon kleuren laser multifuction en gebruik al 4 jaar de originele toners. So far, so good. (afkloppen)

Voor mij persoonlijk dus inderdaad geen inkjet bij licht gebruik. En ook niet bij zwaar gebruik vanwege de hoge kosten per afdruk. Alleen voor foto's op fotopapier is een inkjet toch echt mooier. Maar foto's kun je beter door een afdrukcentrale laten printen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tyrian op 03-12-2020 18:45 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1