Randapparatuur switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 15:13
Ik zoek een?
Randapparatuur switch. Ik beschik over één muis en toetsenbord en wil eenvoudig tussen mijn vaste desktop en werk laptop kunnen switchen.

Wat is je budget?
Ongeveer 50 euro. Niet te duur, ik zoek dus ook een KM switch en geen KVM switch (die ook de monitor kan switchen). Omdat ik over twee schermen beschik, vind ik het prima om ieder voor één systeem te gebruiken, voor wanneer ik aan het werk ben.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur qua merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment heb ik twee schermen, een laptop en een desktop. Ik wil met één muis en toetsenbord beide systemen kunnen bedienen zonder steeds de kabels om te wisselen.

Ik ben overigens bekend met de Aten US434-AT maar deze wil niet altijd even goed de apparaten switchen. Soms reageert de muis of toetsenbord simpelweg niet. In combinatie met de Corsair K70 reageert het toetsenbord zelfs niet buiten het besturingssysteem, dus een keuze maken binnen het GRUB dual boot menu óf de BIOS wijzigen zit er dan niet in. Ik weet dit, omdat ik deze combi op het werk heb.

Ik zoek dus een systeem voor thuis binnen het budget die wél fatsoenlijk functioneert. Ik hoor heel graag jullie ervaringen en adviezen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 29-11-2020 23:11 ]

Beste antwoord (via Storm90 op 30-11-2020 21:50)

• xTDRx
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:31
Ik ben op zoek geweest naar eenzelfde oplossing en heb een paar dagen geleden een Ugreen 4 poorts USB 3 Switch besteld. Wellicht dat dit een optie is?

Sinds zaterdag in huis en werkt prima out of the box.

Voor externe voeding heb ik nog een micro usb kabeltje aangesloten.
Op dit moment is mijn Logitech G19 op de switch aangesloten en zitten mijn muis en headset in de (USB 2)hub op het toetsenbord en het switchen werkt prima! In de hub zelf heb ik nog 3 usb 3.0 poorten vrij voor andere apparaten, dus ik ben er dik tevreden mee.

Goedkoper en meer USB-poorten dan de oplossingen van Aten die ik heb gezien, al kost het misschien wel wat meer moeite om alles netjes weg te werken.

offtopic:
Dezelfde switch zou ook tegen een nog lagere prijs verkrijgbaar zijn via Aliexpress, maar dat pakket heeft mijn huis nooit bereikt en heb inmiddels bericht ontvangen dat ik een refund krijg. Uiteindelijk maar via Amazon besteld omdat ik geen zin had om nog langer te wachten.

Alle reacties

Verwijderd

Waarom nog kabels?
Ik heb een Logitech MX Master (bluetooth) en met een knop op de onderkant kan ik daarmee switchen tussen 3 devices.

Er bestaat ook vast een toetsenbord waar dat mee kan.

• Storm90
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:53:
Waarom nog kabels?
Ik heb een Logitech MX Master (bluetooth) en met een knop op de onderkant kan ik daarmee switchen tussen 3 devices.

Er bestaat ook vast een toetsenbord waar dat mee kan.
Gaaf! Ja, na een vlugge google zoekopdracht kwam ik inderdaad bij een logitech toetsenbord die over hetzelfde beschikt. Ik heb alleen een nieuw Ducky mechanisch toetsenbord met bruine switches en een nieuwe Razer muis. Deze wil ik niet nu al vervangen en een mechanisch toetsenbord met bruine switches, die over zo'n functie beschikt, zal ook niet eenvoudig te vinden zijn.

Ik zoek voor nu dus toch een geschikte switch. Nog mooier wanneer die niet over zo'n lelijke button aan een veel te dun draadje beschikt, zoals bij de Aten. Dus een knop op het apparaat bijvoorbeeld of dat die reageert op een toetsencombinatie oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm90 op 29-11-2020 23:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• xTDRx
Ik ben op zoek geweest naar eenzelfde oplossing en heb een paar dagen geleden een Ugreen 4 poorts USB 3 Switch besteld. Wellicht dat dit een optie is?

Op dit moment is mijn Logitech G19 op de switch aangesloten en zitten mijn muis en headset in de (USB 2)hub op het toetsenbord en het switchen werkt prima! In de hub zelf heb ik nog 3 usb 3.0 poorten vrij voor andere apparaten, dus ik ben er dik tevreden mee.

Goedkoper en meer USB-poorten dan de oplossingen van Aten die ik heb gezien, al kost het misschien wel wat meer moeite om alles netjes weg te werken.

offtopic:
Dezelfde switch zou ook tegen een nog lagere prijs verkrijgbaar zijn via Aliexpress, maar dat pakket heeft mijn huis nooit bereikt en heb inmiddels bericht ontvangen dat ik een refund krijg. Uiteindelijk maar via Amazon besteld omdat ik geen zin had om nog langer te wachten.

• Storm90
xTDRx schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:37:

offtopic:
In mijn ogen leek me dat ook een prima optie! Ik las alleen in de reviews dat een enkeling problemen ondervond wanneer een systeem in de slaapstand ging. Schijnbaar kwam dan het signaal niet meer aan en wilde het systeem niet uit de slaapstand. Zou je dat misschien eens willen testen en hier jouw bevindingen willen posten?

Verder zie ik weinig mensen echt negatief over dit product spreken, dus misschien valt het wel mee. Anders bestel ik die vandaag nog, ik kan zo geen betere vinden en ben al heel wat uurtjes rond aan het zoeken. Het ziet er ook uit als een meer dan prima product, vooral voor deze prijs. Wat betreft het kabelmanagement, dat heb je volgens mij bij iedere switch wel last van.

Ik ben overigens dan ook van plan deze via Amazon te bestellen, gezien al mijn pakketjes van Ali de laatste tijd wekenlang hier ergens bij de douane blijven liggen (aldus de tracer). Vreemd genoeg komen die uit Engeland e.d. wel vrij snel aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Storm90 op 30-11-2020 13:03 ]

• xTDRx
Storm90 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:51:
[...]

In mijn ogen leek me dat ook een prima optie! Ik las alleen in de reviews dat een enkeling problemen ondervond wanneer een systeem in de slaapstand ging. Schijnbaar kwam dan het signaal niet meer aan en wilde het systeem niet uit de slaapstand. Zou je dat misschien eens willen testen en hier jouw bevindingen willen posten?
Ik heb even getest en als ik mijn PC in slaapstand zet en de Switch is aan de PC gekoppeld, dan kan ik de PC gewoon wakker maken met muis/toetsenbord. Als ik naar mijn zakelijke laptop (die uit staat, geen idee of dit van invloed is) switch en dan weer terug naar de PC lijkt dat niet te lukken.

• Storm90
xTDRx schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:48:
[...]

Ik heb even getest en als ik mijn PC in slaapstand zet en de Switch is aan de PC gekoppeld, dan kan ik de PC gewoon wakker maken met muis/toetsenbord. Als ik naar mijn zakelijke laptop (die uit staat, geen idee of dit van invloed is) switch en dan weer terug naar de PC lijkt dat niet te lukken.
Thanks voor de update! Misschien leuk om eens te proberen: ik lees dat Windows bepaalde poorten kan uitschakelen indien deze niet gebruikt worden, om energie te besparen. Misschien gebeurt dat wel wanneer je switcht terwijl de PC in slaapstand verkeerd. Onder apparaatbeheer (binnen computerbeheer) kun je per usb device aangeven of de computer het apparaat mag uitschakelen om energie te besparen. Tevens kun je aangeven of het apparaat de computer uit slaapstand mag halen, maar dit laatste dient wel door de driver te worden ondersteund anders is die checkbox uitgeschakeld. Ik ga er ook maar even vanuit dat dit voor alle states van S0 low-power idle t/m S3 geldt.

Ik heb de switch in ieder geval besteld! Voor die paar tientjes, daar kun je je ook geen buil aan vallen denk ik zo... Overmorgen komt die als het goed is binnen, ben zeer benieuwd! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 30-11-2020 21:55 ]

Pagina: 1