Ik vermoed dat mijn warmtepomp te veel pendelt, doordat hij vrij groot is in vehouding met het afgifte systeen. Echter, ik heb moeite met het begrijpen van de grafieken die ik zie op mijn Plugwise systeem.
Ik heb een Remeha Mercuria 11kW lucht-water warmtepomp i.c.m. een Plugwise naregeling.
De Plugwise Adam praat Opentherm met de warmtepomp en regelt onafhankelijk verschillende zones in huis.
Via de webinterface van de Adam kan je een grafiekje opvragen om te volgen wat de warmtepomp doet.
In de onderste grafiek 'Activity' zie je:
De buitenunit hoor ik op dan gewoon draaien. De buitenunit wisselt in snelheid; soms draait die hard en soms zacht, dus het modulatieniveau lijkt me sowieso niet te kloppen.
Ook zie ik dat de 'intendended boiler temperature' redelijk gelijk blijft, maar soms dat de 'boiler temperature' (temp uitgaand water) lager wordt. Dit valt niet echt samen met de tijd dat het modulatieniveau 0% is, maar dat kan ook door de gebrekkige Plugwise grafiek komen en de logging.
Kan je uit deze grafieken opmaken dat de warmtepomp pendelt?
Ik heb een Remeha Mercuria 11kW lucht-water warmtepomp i.c.m. een Plugwise naregeling.
De Plugwise Adam praat Opentherm met de warmtepomp en regelt onafhankelijk verschillende zones in huis.
Via de webinterface van de Adam kan je een grafiekje opvragen om te volgen wat de warmtepomp doet.
In de onderste grafiek 'Activity' zie je:
- De zwarte lijn is het modulatieniveau die in de grafiek óf 100% of 0% is. Volgens Plugwise presenteert de Adam letterlijk wat ze van de warmtepomp doorkrijgen via OpenTherm.
- De rode balk/grafiek geeft de boilerstate aan; ON (als 25% weergegeven) en OFF (als 0% weergeven).
De buitenunit hoor ik op dan gewoon draaien. De buitenunit wisselt in snelheid; soms draait die hard en soms zacht, dus het modulatieniveau lijkt me sowieso niet te kloppen.
Ook zie ik dat de 'intendended boiler temperature' redelijk gelijk blijft, maar soms dat de 'boiler temperature' (temp uitgaand water) lager wordt. Dit valt niet echt samen met de tijd dat het modulatieniveau 0% is, maar dat kan ook door de gebrekkige Plugwise grafiek komen en de logging.
Kan je uit deze grafieken opmaken dat de warmtepomp pendelt?
:strip_exif()/f/image/rhynjlURSn8tUolJ2pHJOpIp.jpg?f=fotoalbum_large)