Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-10 20:58
Hallo allemaal,

We zijn aan het verbouwen thuis en we krijgen een uitbouw. Nu willen we de tv in de uitbouw en hierdoor moet ik de kabel verleggen. Om allemaal nieuwe kabels re leggen vanuit de meterkast wordt lastig (duur om nieuwe kabels te laten plaatsen, geen plek in de bestaande buizen). Ik heb dus nu op de oude plek een aansluiting zitten. Vanuit daar wil ik verder gaan werken.

Wat voor apparatuur heb ik daar voor nodig? Hoe doe ik dat? Hoe zorg ik dat ik voldoende signaalsterkte heb? Welke kabels zijn hier het beste voor?

Jullie merken het al, ik heb er weinig verstand van... wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt natuurlijk een lange coaxkabel gebruiken, maar als je de hele aansluiting wilt verplaatsen, kun je de bestaande wandcontactdoos eraf halen, dan een F-connector op de coaxkabel monteren. Vervolgens kun je met een F-koppelstuk dan een nieuwe kabel aan de bestaande verbinden.

Gebruik hoogwaardige coaxkabels om je signaalkwaliteit te bewaren. In de regel geldt dat als de kabels geschikt zijn voor satelliet, je goed zit. Als de afstand echt groot wordt, of als je meerdere apparaten op de coaxkabel wilt aansluiten kun je een versterker overwegen, maar voor één televisie is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Het betreft meerdere tv's, eigenlijk gaat er vanaf daar een kabel naar boven. Wat voor versterker zou jij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 15:23
Wat een jolige naam, meneer K.Anker.

Ze plaatsen een uitbouw, maar er wordt geen nieuwe elektra aangelegd? Alles wordt op de bestaande groep doorgetrokken? Zou daar eens kritisch naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Thanks voor de tip. Het gaat om maar twee extra punten, dus een nieuwe groep is niet nodig, denk ik....

Karel Anker;) de naam van mijn favoriete bandje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
dmantione schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:25:
In de regel geldt dat als de kabels geschikt zijn voor satelliet, je goed zit.
Mijn advies is om coax kabel te gebruiken welke Kabel Keur gecertificeerd is.

Mijn voorkeur gaat uit naar Hirschmann KOKA9TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

Remi

Moo!

Misschien is het goed om rekening te houden met het feit dat Ziggo al bezig is met het afbouwen van analoge tv? Natuurlijk heb je dan nog digitaal maar dan moeten alle tv's ook voorzien worden van een extra mediabox.
Dit laatste zal nog wel even blijven aangezien het een leuk verdienmodel is.

Mogelijk dat de tv op de nieuwe locatie AndroidTV heeft? In dit geval hoef je hem alleen maar bekabeld/draadloos aan te sluiten op je netwerk en de Ziggo TV app te installeren.
Mocht je tv niet smart zijn dan kan je voor circa 100 (of minder) ook een AndroidTV box kopen. Heb je meteen toegang tot Netflix en andere streamingdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
De tv is smart, ik gebruik een CI-module. Werkt prima. Dat ga ik voor boven ook doen, maar toch maar een kabeltje naar toe... of misschien toch zo'n Android tv box🤔

@Remi welke zou jij aanbevelen? Of maakt dat niet zo uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

Remi

Moo!

KarelAnker1989 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:45:
De tv is smart, ik gebruik een CI-module. Werkt prima. Dat ga ik voor boven ook doen, maar toch maar een kabeltje naar toe... of misschien toch zo'n Android tv box🤔

@Remi welke zou jij aanbevelen? Of maakt dat niet zo uit?
Ik heb zelf Ziggo en 3 tv's in huis. Twee ervan heb ik voorzien van een Nvidia Shield die bekabeld zijn aangesloten op mijn netwerk. Het is een forse investering maar ik ben nu wel op de toekomst voorbereid.
Aan de andere tv hangt een Xiaomi Mi Box S die met de WIFI is verbonden. De Xiaomi is de helft goedkoper maar de specs zijn ook aanzienlijk minder en de software support is kak vergeleken met Nvidia.

Als je budget het toelaat en je zo min mogelijk risico op gezeik wil dan zou ik voor de Shield gaan.

pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB
Pagina: 1