Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVH9
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Mijn vraag
Ik heb een probleem met mijn wifi thuis. Er zijn drie studios hier die alle drie een eigen router hebben die zijn aangesloten op hetzelfde modem. Het modem werkt prima, mijn buren hebben ook geen problemen met hun router dus het zit echt in mijn router vrees ik. Ik blijf de melding 'geen toegang tot het internet' terug krijgen als ik verbind met het signaal.

Nu heb ik de settings van alle drie de routers naast elkaar gelegd en alles is correct behalve de datum en tijd. Dat wil, ook na meermaals volledig rebooten, niet veranderen. Ik kan ook zelf niet de datum aanpassen, kan enkel een locatie en tijdzone wijzigen maar welke tijdzone ik ook gebruik, de datum/tijd blijft onveranderd op 1 juni 2017 staan. De grote vraag is dus hoe ik dit toch kan oplossen en weer gewoon internet heb in mijn studio?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear WAC510 gebruik ik als router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle instellingen zijn identiek aan de routers van mijn buren, alleen de datum/tijd is dus niet gelijk. Is dit te veranderen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Heb je expliciet de routerfunctie ingeschakeld, want in de basis is dit een ap? En gebruik je niet aan de wan en lan kant hetzelfde subnet? Geef anders eens wat meer info hoe het netwerk er precies uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat windows meld dat je geen internet is leuk en aardig, maar heb dat ook daadwerkelijk niet? Kan je pingen naar 8.8.8.8? (google even hoe dat moet). Krijg je wel een IP?

De meeste routers hebben geen RTC klok met backupbatterij (onthoud de tijd dus niet als ie reboot), dus je tijd proberen in te stellen heeft net zo veel zin als een dove naar muziek laten luisteren. (en staat los van je probleem, dus laat dat lekker)

Hoe ziet het netwerk er nu precies uit? Hangen de "routers" bekabeld aan het modem (wat waarschijnlijk ook als router functioneert, dus je hebt een dubbele NAT). Welke poorten zijn met welke verbonden? Zorg er ten eerste voor dat jouw inkomende kabel in je router NIET in de WAN poort zit maar in de andere als je geen dubbele NAT wilt.

Zit je in een studentencomplex met maar een gemeenschappelijke internet verbinding? Een dubbele NAT (nog een google opdrachtje) kan voor veel gedoe zorgen, maar dat is met name hinderlijk voor inkomend verkeer (portforwards ed).

Kan zijn dat je jouw kabel toevallig in een poort hebt geduwd die gereserveerd is voor IP TV oid, dan werkt soms met een VLAN waardoor je geen verbinding met normaal internet kan krijgen (dat kan je vinden in de boekjes van de router van je internet provider).

Je merkt dat ik nogal veel aannames moet doen, dat komt omdat je niet helemaal volledig ben met je informatie. Als je alle vragen hierboven beantwoord, komen we een stuk verder.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 10:56
PVH9 schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:12:
Dat wil, ook na meermaals volledig rebooten, niet veranderen.
Reboot of reset? Reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen helpt mogelijk.

Gebruik je een modem / router combo? Kun je hierin en ziet deze de ap wel? Kun je de router zien vanaf de ap?

Ik zie 2 ethernetpoorten op de ap, misschien de ander proberen.

Tijd stelt zich waarschijnlijk automatisch in zodra je met internet verbonden bent.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVH9
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Thanks allen, ik ga even aan de slag met bovenstaande tips en ga proberen het wat duidelijker voor jullie te maken!

Ik heb zojuist een accespoint proberen aan te sluiten op de kabel die vanuit het modem komt, deze gaf totaal geen signaal af. wellicht dat dat al wat zegt over het probleem? Of ga ik hier te makkelijk uit dat het acces point vanuit de kabel die aan het modem zit automatisch een signaal uitzend om mee in te loggen? Het gaat hier om een Unifi pro.

In ieder geval bedankt alvast voor jullie hulp, ik ga zsm terugkoppeling geven op de vragen hierboven om tot een werkbare oplossing te komen