Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 12:56
Beste fanatiekelingen (experts)

ik heb een leuk budget case sharkoon vs4-w.
foto to bay layout

nu heb ik 2 vragen.
voor de drive bays (2.5 & 3.5 zitten 2x intake 120 coolers.
moment dat ik deze op ongeveer 30% power zet begint het lawaai. sneller op te schalen dan de flow.

vraag 1: heeft dit mogenlijk te maken met de bays.
zou dit een goed idee zijn om de dremel er tegen aan te zetten?

vraag 2.
zijn 2x 120mm fan boven elkaar zonder ruimte er tussen het zelfde kwa formaat.
als een 240 radiator mount? op basis van de montagegaten

ps: alle schijfen gaan naar een 5.25 bay adapter indien de dremel manier wordt geadviseerd.

groetjes en bij voorbaat dank voor uw tijd
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:56

rdejongjr

Gnome

Dit model kast kost niet meer dan 2 goede fans alleen al kosten, bied geen goede airflow en ruimte voor aio waterkoelers en door de goedkope constructie rammelt er van alles aan..

Bespaar je de hoofdpijn en pak een betere.

Wat wil je (beter) koelen?
Ik ben zelf fan van de fractal design meshify maar smaken/wensen verschillen...

[ Voor 12% gewijzigd door rdejongjr op 29-11-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 16:49
Mocht stille koelte met zo min mogelijk gedoe het doel zijn, dan ben ik het helemaal eens met @rdejongjr , maar... Aangezien knutselen aan je kast een hobby op zich kan zijn, zou ik misschien niet meteen gelijk aanraden een nieuwe kast te halen.

Het geluid wat je fans maken kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk krijg je wat turbulentie van de drive bay, maar het kan net zo goed van het rooster er voor komen. Of misschien heb je wel gewoon luidruchtige fans. Ook het dunne, relatief slappe materiaal van je kast kan meespelen, dat de boel door trillingen (eventueel resonantie) luider word. Wat het precies is zal je moeten testen...

Het gatenpatroon van de 2x12cm fans zal hoogstwaarschijnlijk overeen komen met een 240cm rad, de vraag is alleen wel of het te monteren valt wat betreft schroefrichting en eventuele ribbels in de kast. Als je daar teveel van weghaalt is er de kans dat er te weinig "vlees" over blijft en het geheel nogal gammel word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
@rdejongjr het leek mij juist leuk.
Om te kijken of ik het zelf wat kon aanpassen

@dunedanh ok duidelijk
Radiator idee gaat de deur uit maar ik ga wel kijken of ik de fans vrij er airflow kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 16:49
Ik zou denk ik beginnen met de makkelijkste en minst destructieve stap: schroef de fans eens los van je kast, en luister eens hoeveel geluid ze dan nog maken. Dan weet je gelijk of het probleem ligt bij de plek in de kast, of dat je fans gewoon luidruchtig zijn. Ik heb zelf een stapel oude goedkope "merkloze" fans liggen die duidelijk meer herrie maken dan de Scythe fans die ik bij mijn cpu-koeler kreeg, en een vriend van mij heeft een Noctua koeler die al helemaal nauwelijks geluid maakt. Weet je toevallig welke fans je precies in je kast hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
ja zeker ik heb snowman's (chinees merk)
eerlijk gezegd had ik deze getest voor ze de kast ingingen.
ze zijn stiller dan de oude coolermasters die ik eerst erin had. (preventief vervangen)
persoonlijk lijken ze mij hergebrande artic's

mijn exaust is ook een stuk stiller als de intakes.
zelfde fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 17:43

World Citizen

FreeReef.nl

rdejongjr schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:13:
Dit model kast kost niet meer dan 2 goede fans alleen al kosten, bied geen goede airflow en ruimte voor aio waterkoelers en door de goedkope constructie rammelt er van alles aan..

Bespaar je de hoofdpijn en pak een betere.

Wat wil je (beter) koelen?
Ik ben zelf fan van de fractal design meshify maar smaken/wensen verschillen...
Meh. Ik snap wat je zegt en er zijn betere kasten te koop maar anderzijds draait een pc ook prima in een schoenendoos met 2 fans.

De kast is prima en voldoet gewoon.

Een beter pakken is altijd “beter” maar het is wat gechargeerd om deze kast af te schrijven.

Koeling is ook gewoon goed te doen. Althans, ik vermoed niet dat hij de pc onder droogijs of phasechange gaat zetten ;)

@michielsweb
Vraag 1 ja
Vraag 2 ja

Maar. WAT word er warm? En als je een temperatuur meter in je kast zet, hoe warm is die lucht in je kast dan?

Want ik vermoed eerder dat je cpu koeler een upgrade kan gebruiken. Maar dat is louter speculatie.

FreeReef.nl

Pagina: 1