Black Friday dilemma! LG 86UN85006LA of Sony KD-85XH8096

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Als man zijnde kijk je altijd uit naar een nieuwe tv uitzoeken. Vorig jaar een budget 75 inch gekocht voor in mn nieuwe huis terwijl ik eigenlijk een 82 wilde maar dat zat er toen helaas niet in. Nu wel en gezien iemand mn tv wilde overnemen heb ik de twee goedkoopste 85/86inch tv’s zitten bekijken en vind het moeilijk!

De LG heeft een IPS paneel en ik merk nu wel eens dat als je schuin voor je VA panel zit het beeld echt kan verslechteren. De Sony lijkt op RATINGS site wat meer brightness kleur enz te hebben maar is weer geen 100hz tov LG die dat wel is.

Wat is nu wijsheid? Beide zijn ze in zwart waardes vanwege gebrek aan local dimming niet super volgens mij maar ik vind dat geen mega issue. Je moet ook beetje naar je budget kijken he.

75 of 82 inch is geen optie voor me omdat ik echt ver weg zit dus wil graag de grootste enigsids betaalbare tv kiezen.

Iemand doorslaggevende tips? Hierbij de links;

pricewatch: Sony 85XH80 Zwart

pricewatch: LG 86UN85006LA Zwart

Thanks!

Beste antwoord (via antwerpenmike op 30-11-2020 12:28)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IPS zou ik op dat formaat niet doen. Teveel nadelen en weinig voordelen. Kijk eens
naar deze XG85 van vorig jaar. Voor het geld momenteel de beste tv die je kunt kopen in dat formaat. De XH90 is m.i. zijn meerprijs niet waard en de XG95/XH95 en vergelijkbare qleds zijn een stuk duurder. Al zou je voor de XG95 nog een prijsaanvraag kunnen doen aangezien het een uitlopend model is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IPS zou ik op dat formaat niet doen. Teveel nadelen en weinig voordelen. Kijk eens
naar deze XG85 van vorig jaar. Voor het geld momenteel de beste tv die je kunt kopen in dat formaat. De XH90 is m.i. zijn meerprijs niet waard en de XG95/XH95 en vergelijkbare qleds zijn een stuk duurder. Al zou je voor de XG95 nog een prijsaanvraag kunnen doen aangezien het een uitlopend model is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antwerpenmike
Wow die prijs staat niet eens erbij tussen tweakers! Dat is nog eens een goede tip. Ga er even induiken. Super bedankt @benbaba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antwerpenmike
Heb hem zojuist gekocht @benbaba

• maximaal64
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:33
@antwerpenmike Hoe bevalt deze tv?

Ben ook aan het kijken voor een 85" en kijk veel films.