Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik ben me aan het oriënteren wat nu de beste conroller voor me systeem zou zijn.
Heb huidig 7stuks fibaro dimmers, maar wil alles uitbreiden.

** 3 schermen (tablets) aan de muur
>>Nadeel:
-onderhoud (updates)
-Kosten 3 schermen + mooie muurbevestiging / voeding
-scheren overal het zelfde ingericht hebben op de APP.
-het liefst wil je dat het scherm "energie" zuinig is, dus zodra je ervoor staat dat hij standby gaat.
*Hoe lossen jullie dit op? Voorbeeld foto's

**Controller moet ziggbee+zwave ondersteunen.
> Fibaro home center 3
> Home assistent
>kosten technische

** In de meterkast wil ik minimaal 8 -12 relais hebben om vaste bedrading te schakelen.
> 3x buitenlampen / tuinverlichting e.d.
> Waterkleppen voor de beregening
> Etc.
Welk relais bord gebruiken jullie hiervoor dat goed te integreren is?

-Toch voor de fibaro HC3 gaan > wel duur/maar wel betrouwbaar? Is het zo dat je ieder device moet inrichten op de APP of kan dit centraal?
-De muurbediening is mijn grootste valkuil. Het liefst wil je een een 10" touchscreen aansturen maar krijg niks moois gevonden ipv. een tablet voor de mogelijkheden

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49
Muurbediening komt hier inderdaad vaak voorbij, ik heb toch nog toe nog geen perfecte oplossing gezien. Ikzelf heb een oude tablet met hierop Kiosk browser, deze gebruikt de camere (en eventueel microfoon) om te bepalen of het scherm aan moet zijn, werkt goed.

Verder heb ik geen ervaring met de HC3, ik gebruik zelf een Raspberry Pi met Domoticz, stabiel en makkelijk uit te breiden.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Ondanks dat ik erg blij ben met HC2 zou ik geen HC3 aanschaffen. Reviews tot nu toe zijn een half product. Jaartje wachten is mijn advies. Je zou naar Homey kunnen kijken of een opensource tool zoals Domoticz of Homeassistant. De laatste zijn wel veel programmer werk, Homey kan wat problemen hebben als je veel apps hebt. Een perfecte oplossing bestaat niet (betaalbaar). Zelf heb ik de volgende systemen (gehad)
Domoticz
Homecenter2
Homeassistant
Homey
HomeKit

Op dit moment wordt mijn zwave afgehandeld door HC2 en Homeassistant in combinatie met Node-Red gebruikt voor logica en dashboarding. Bevalt mij goed maar is, zoals gezegd, veel programmeer werk.