Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titatoob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Hi all,

De reden dat ik dit topic open is dat ik op zoek ben naar een game PC. Hieronder volgt een inventarisatie van wat ik onderzocht heb en waarvoor ik de pc wil gebruiken.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback en in hoeverre de geselecteerde onderdelen matchen met actuele "eisen" en de toekomst. Ik vind tot dusver dat er heel veel informatie is en de keuze die ik maak heeft veel invloed op de kosten die het systeem met zich meebrengt, daarom start ik dit topic op. Aan de hand van de build die ik voorleg ben ik benieuwd of het misschien goedkoper dan wel anders kan om beter te matchen met actuele ontwikkelingen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de aankoop van een game PC. Na jaren via console gespeeld te hebben wil ik de overstap maken naar pc gaming. Ik speel vooral shooters maar houd ook van role playing games als World of Warcraft etc. Ik denk de pc met name te gaan gebruiken voor shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst investeer ik rond de 800-1000eu in de pc, ik ben bereid daarin iets verder te gaan maar wil daarin dan wel een weloverwogen afweging maken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van componenten of randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal wat ik nodig denk te hebben uit splitsen naar monitor en de pc zelf.

Te beginnen met de monitor:
Paneel: Gezien ik graag shooters speel lijkt mij een TN paneel het meest geschikt omdat deze (binnen wat ik tot zover gelezen heb) de meest soepele weergave bieden. ik ben bereid graphics in enige mate op te offeren voor een goede weergave zonder lag
Refresh rate: 60hz of 144hz. --> 144 heeft hier de voorkeur gezien dit mooi zou aansluiten op mijn shooter game ervaring. Ik ben ook wel bereid eerst 60 af te tasten en evt later uit te breiden naar dual screen

Full hd 1080p en 1/2ms

PC:
Gezien ik nog niet in het bezit ben van onderdelen zal ik alle onderdelen nodig hebben.
https://tweakers.net/gallery/1512058/wenslijst/

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 217,20€ 217,20
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 89,04€ 89,04
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 431,-€ 431,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 47,70€ 47,70
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 91,05€ 91,05
1VoedingenCorsair RM550x Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,99

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik geen specifieke merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Als het aankomt op grootte heb ik geen specieke voorkeur, ik ben momenteel aan het reorganiseren wat betreft de indeling van mijn woonruimte dus ik denk daar wel wat speling te hebben.
- Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk
- Energieverbruik hoeft wat mij betreft niet op gelimiteerd te worden
Enkele andere voorkeuren:
- Videokaart die optimale weergave van full hd ondersteund
- Liefst een stille pc
- Koeling met fans
- 650W voeding, dit lijkt me goed voor als ik later wil uitbreiden in bijv videokaart

Ga je overklokken?
Gezien het voor mij nieuw is wil ik het overklokken voor nu niet doen, ik ben akkoord met standaardinstellingen

Wat verwacht je van ons?
Er zijn enkele dingen die ik belangrijk vind en die ik verwacht nav dit topic:
- Wat vinden jullie van mijn huidig voornemen voor de monitor specificaties?
- Is de build die ik presenteer actueel genoeg en voldoende om in de toekomst mee vooruit te kunnen? Hiermee met name rekening houdend dat ik shooters wil spelen en hier en daar een mmo
- Is het mogelijk ergens op deze onderdelen kosten te besparen en zijn er in dat opzicht betere alternatieven?

[ Voor 24% gewijzigd door Titatoob op 01-12-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:20
Klik ff op 'genereer RML' onderaan je wenslijst en copy-paste de code in je startpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
Heb je reeds een 144hz scherm? Anders kun je hier niet gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Beter wacht je even op de RX6700 kaart zodra deze beschikbaar gaat zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BvanOsch op 01-12-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titatoob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
@doebbalapoent11 Thanks voor je opmerking, ik wil eigenlijk wel 144hz gaan spelen inderdaad. zou ik later wel kunnen combineren met een tweede scherm van bijv 60hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Zeker weten, vergeet alleen niet je main MO itor op 144hz in te stellen en je xmp docp aan te zetten. (kijk maar op YouTube).
Pagina: 1