Ik heb een nieuwe pc voor iemand gebouwd. Alle onderdelen zijn nieuw gekocht:
- Gigabyte B550 DS3H moederbord
- AMD Ryzen 3800X
- G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x8GB 3600Mhz - [F4-3600C17D-16GVK]
- Asus Strix 5600XT
- Corsair RM650
- Crucial P2 1TB M.2 SSD
- Cooler Master Hyper 212 Black Edition
- Samsung LS27R350FHUXEN 1080p@60Hz monitor
- Fractal Design mini-ATX case
Installatie van Windows gaat goed. Daarna installeer ik de chipset drivers die ik hier heb gedownload. Daarna instaleer ik de drivers van de 5600XT videokaart die ik van de AMD site heb gedownload. Zodra het balkje van de installatie begint te lopen en ergens tussen de 10% en 20% dan wordt het beeld zwart en ik krijg dan geen beeld meer. Volgens mij hangt de PC niet want als ik op de Off knop druk dan duurt het effe en dan schakelt ie uit. Ik krijg dan geen errors bij booten maar zodra Windows zijn login scherm moet laten zien wordt het beeld weer zwart.
Wat ik gedaan heb:
- alle kabels nagelopen en weer goed aangedrukt
- gekeken of videokaart goed in het slot zit en dat zit ie
- nieuwe installatie media gemaakt op een USB stick met de Media Creation Tool
- 2x verse installatie uitgevoerd en 2x hetzelfde probleem
Wat heb ik nog niet gedaan:
- BIOS is versie F2. Deze wilde ik updaten in de BIOS maar toen kreeg ik een melding dat het niet de juiste BIOS was die ik had gedownload.
Dubbel gecheckt en ik heb toch echt de F11j BIOS gedownload van de Gigabyte site. Ik zag dat met behulp van de App Center applicatie en de @BIOS applicatie de BIOS geüpdatet kon worden vanuit Windows. Dit heb ik nog niet gedaan. Zou dit nog wat uitmaken?
Wat kan ik nog meer doen? Of heb ik pech en is het een DOA?
- Gigabyte B550 DS3H moederbord
- AMD Ryzen 3800X
- G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x8GB 3600Mhz - [F4-3600C17D-16GVK]
- Asus Strix 5600XT
- Corsair RM650
- Crucial P2 1TB M.2 SSD
- Cooler Master Hyper 212 Black Edition
- Samsung LS27R350FHUXEN 1080p@60Hz monitor
- Fractal Design mini-ATX case
Installatie van Windows gaat goed. Daarna installeer ik de chipset drivers die ik hier heb gedownload. Daarna instaleer ik de drivers van de 5600XT videokaart die ik van de AMD site heb gedownload. Zodra het balkje van de installatie begint te lopen en ergens tussen de 10% en 20% dan wordt het beeld zwart en ik krijg dan geen beeld meer. Volgens mij hangt de PC niet want als ik op de Off knop druk dan duurt het effe en dan schakelt ie uit. Ik krijg dan geen errors bij booten maar zodra Windows zijn login scherm moet laten zien wordt het beeld weer zwart.
Wat ik gedaan heb:
- alle kabels nagelopen en weer goed aangedrukt
- gekeken of videokaart goed in het slot zit en dat zit ie
- nieuwe installatie media gemaakt op een USB stick met de Media Creation Tool
- 2x verse installatie uitgevoerd en 2x hetzelfde probleem
Wat heb ik nog niet gedaan:
- BIOS is versie F2. Deze wilde ik updaten in de BIOS maar toen kreeg ik een melding dat het niet de juiste BIOS was die ik had gedownload.

Wat kan ik nog meer doen? Of heb ik pech en is het een DOA?
Forever raver!
Specs: Workstation Server