Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik wil graag op mijn galaxy a40 een custom rom installeren.
Echter, het lukt mij niet om twrp te installeren.
Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon, ook daar lukt het niet op.
Daarmee kan ik alvast uitsluiten dat het specifiek aan mijn toestel ligt.

Wat heb ik geprobeerd ?
Verschillende versies van odin gebruikt, en verschillende tar files geprobeerd in AP, zeker de juiste volgens xda site.
Hij ziet de telefoon (added|) in de download mode van de telefoon, en voert het uit, maar eindigd altijd met fail. Zonder duidelijke foutmelding.

Ook de official twrp app vanuit android lukt niet. Er staat alleen select phone, maar select file mist! Ook verschillende versies getest maar de optie om een file te selecteren mist gewoon.

Ja, ik heb de ontwikkelaarsopties goed staan, usb debugging ect.
Dus alles wat volgends de tientallen tutorials op internet zou moeten, heb ik gedaan. Via elke zoekfunctie krijg ik dezelfde handleidingen te zien, ik doe alles goed. Maar op biede telefoons lukt het gewoon niet.

Wie kan me verder helpen? Ik wil een kale custom rom installeren zonder de samsung zooi, maar ik krijg er geen custom recovery op!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je bootloader is unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ja, staat bij de ontwikkelaarsopties aan
In downloadmode heb ik volume up lang ingedrukt gehouden maar gebeurd verder niks
Dit zou de bootloader moeyen unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ewal schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:33:
In downloadmode heb ik volume up lang ingedrukt gehouden maar gebeurd verder niks
Dan doe je iets fout, want als je volume up ingedrukt houdt in de download mode, dan hoor je in het unlock bootloader screen te komen en dat is dus wat er fout gaat. Je bootloader is niet unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:47
ewal schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:33:
Volgens mij geeft die optie in ontwikkelaarsopties de mogelijkheid om de bootloader te unlocken.
Zodra je die optie aan hebt staan moet je via fastboot een commando sturen om de bootloader daadwerkelijk te unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Flapperbol schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:33:
[...]

Volgens mij geeft die optie in ontwikkelaarsopties de mogelijkheid om de bootloader te unlocken.
Zodra je die optie aan hebt staan moet je via fastboot een commando sturen om de bootloader daadwerkelijk te unlocken.
Nee, bij de A40 gaat het via de download mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Welke handleiding op xda heb je gevolgd?
ik zie er verschillende, maar geen met de stappen die jij vermeldt (of je laat bewust wat stappen weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik ben er inmiddels dankzij jullie reacties achter dat het unlocken van de bootloader nog niet goed was. Nu wel gelukt dankzij google. Hij deed ook een factory reset. Maar nu staat er bij ontwikkelaarsopties 'wachten op debugger' zodat ik die niet meer aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ewal schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:24:
Ik ben er inmiddels dankzij jullie reacties achter dat het unlocken van de bootloader nog niet goed was. Nu wel gelukt dankzij google. Hij deed ook een factory reset. Maar nu staat er bij ontwikkelaarsopties 'wachten op debugger' zodat ik die niet meer aan kan zetten.
Dan staat hij aan. Je kan nu gewoon TWRP flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
ChinaGeek schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:37:
[...]

Dan staat hij aan. Je kan nu gewoon TWRP flashen.
Helaas. Weer krijg ik als antwoord in odin: Fail. All threads completed. Succeed 0 / failed 1.
En in de twrp app krijg ik geen optie om de file te selecteren.
Ik ben dus nog steeds even ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik heb nogmaals van begin tot einde deze instructies gevolgd:

Go to developer settings and enable OEM unlocking
Reboot the device into download mode
Follow instructions in download mode to UNLOCK your bootloader
This will wipe your data partition so beware , boot phone to system and let it connect to internet after bootloader unlock.
Reboot into download mode and FLASH included TWRP tar file

En het is nu eindelijk gelukt. Echter, nu zit ik een boot loop waarbij de telefoon steeds opnieuw opstart met de melding dat er geen officiele samsung software op zit. Echter krijg ik het niet voor elkaar om in twrp te komen om verder te komen met de volgende stappen hieronder

Boot into twrp
Format Internal storage in TWRP
Flash the multidisabler zip *Copy this to your SDCARD before wiping internal etc* this is for disabling all checks ( HUGE thanks to @geiti94)
Make sure you are rooted with latest Magisk otherwise you will lose twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tsja. Je hebt geen idee wat je doet, dan is het heel lastig je hier te vertellen wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
ChinaGeek schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:22:
Tsja. Je hebt geen idee wat je doet, dan is het heel lastig je hier te vertellen wat je moet doen.
Ik ben er niet heel ervaren mee, dat klopt, maar inmiddels ben ik wel weer een stapje verder.
TWRP heb ik er opnieuw opgezet met odin, nu een andere versie, en nu kan ik wel in twrp starten. Ik moet alleen nog even een sd kaartje halen om de rom op te zetten zodat ik die vanaf twrp kan flashen. De telefoon start nu de samsung rom nog gewoon op. Ik heb alleen met het opstarten van de telefoon de irritante melding van dat er geen officiele samsung software op zit, deze melding zou ik graag zien verdwijnen. Is daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ewal schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:40:
[...]

Ik ben er niet heel ervaren mee, dat klopt, maar inmiddels ben ik wel weer een stapje verder.
TWRP heb ik er opnieuw opgezet met odin, nu een andere versie, en nu kan ik wel in twrp starten. Ik moet alleen nog even een sd kaartje halen om de rom op te zetten zodat ik die vanaf twrp kan flashen. De telefoon start nu de samsung rom nog gewoon op. Ik heb alleen met het opstarten van de telefoon de irritante melding van dat er geen officiele samsung software op zit, deze melding zou ik graag zien verdwijnen. Is daar een oplossing voor ?
Ja, die andere rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Dat heb ik zojuist gedaan, en de custom rom werkt ook prima. Echter, bij het opstarten van de telefoon blijft die vervelende melding komen "the phone is not running samsung official software" en vertraagt het opstarten.

Op zich niet een drama, want zo vaak start je een telefoon niet opnieuw op, maar als ik de melding eraf kan krijgen dan zou daar mijn voorkeur naar uit gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars15356
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-03 13:15
ik heb een klein vraagje

hoe heb jij nouw prescies de bootloader unlockt want tegen dit probleem loop ik nu ook aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abhc
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 08:39
Ik hoop voor @lars15356 dat het uiteindelijk gelukt is.

Ik liep er zojuist ook tegenaan dat het niet evident is hoe de bootloader tegenwoordig ge-unlocked kan worden. Simpelweg rebooten naar de download mode is niet voldoende afaik ook al heb je usb debugging en allow OEM unlock aan staan.

De truc zit hem erin dat je na het aanzetten van de instellingen (OEM unlock + USB debugging) de telefoon uit moet zetten, en unpluggen.

Vervolgens Vol Up+Vol Down tegelijk ingedrukt houden en dan de usb kabel weer aansluiten.

Vervolgens kom je ook in een download mode...maar ditmaal net iets anders met idd de optie voor long press Vol Up om te unlocken.

bron: https://www.hardreset.inf...nlock/samsung-bootloader/

Scheelt weer googelen voor de volgende met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars15356
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-03 13:15
dankje tot hier is het mij gelukt maar dan de twrp erop flashen lukt niet
Pagina: 1