Red Alert 2 Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:30
Ik probeer Red Alert 2 te spelen over een netwerkje.

De 3 systemen:
- Host (internet deler) P90 (deze doet niet mee aan RA2
- P3 1000 Mhz 256 MB SDRAM (1e computer die meedoet aan Red Alert 2)
- AMD K6-2 380 Mhz 64 MB SDRAM (2e computer die meedoet aan Red Alert 2)

Het probleem:
Als ik een multiplayer-spel organiseer over het netwerk (van 2 spelers) en uiteindelijk het spel laadt, dan gaat de AMD vrij traag. De P3 is al snel klaar met laden, en wacht op de AMD. Maar de AMD doet er te lang over, en wordt na een klein tijdje uit het spel gezet. (Het spel is dan nog niet begonnen, maar de P3 is al begonnnen met spelen, en zegt dat de AMD verloren is, en dat de P3 dus meteen gewonnen heeft.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Meer geheugen bijplanten in de AMD, maar niks functioneerde goed. 128 Aopen geheugen, laat de computer hangen, en 32 erbij (64 er al in dus) , daar maakt hij (ZEER vreemd) 16 MB van. De FSB = 100 Mhz, dus 133 Mhz geheugen moet geen probleem opleveren (andersom natuurlijk wel)

Wat ik ook al geprobeerd heb:
De host (degene die alle instellingen aan het spel verandert voordat deze verandert wordt) verwisselt. Dus ik heb al een keer de AMD als host gehad, en ook de P3. Maar bij bijde gevallen, haalt de AMD het niet.

Details van het probleem:
Bij de Client doe ik 'Accept'
Bij de Host doe ik 'Start Game'
- Bijde spellen beginnen het level te laden.
- De P3 is beduidend sneller, en eerder klaar, maar wacht op het einde (van het laadbalkje) op de AMD.
- De AMD die even stil blijft staan op een punt, laat even geen teken van leven blijken.
- De P3 start het spel en zegt dat de AMD eruit is. (Als een computer de medespeler is dan zegt de P3 dat ik nu alleen tegen de computer speel)
- De AMD die later klaar is met laden, begint ook een spel, en zegt dat de P3 nog 30 seconde heeft om in de multiplayer game te komen. (Terwijl de P3 al eigenlijk klaar was)
- De 30 seconde gaan om, en er gebeurt niks... Beide computers spelen in een eigen wereldje tegen de computer.

Ik heb ook de Search gebruikt (het is een wonder :), en las ook, dat van achter op de CD:
Een Multiplayerspel met 3-8 spelers vereist minimaal een PII 450 Mhz met 128Mb RAM.

MAAR: ik heb met de AMD al een keer tegen een Celeron 600 gespeelt, en dat werktte allemaal wel perfect.

Het blijkt dat de timing niet perfect is.

Ik ben al op de AMD gedefragmenteerd, en veel programma's verwijderd, maar, nog steeds geen succes.

Iemand enig idee?

Tnx... Cheater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Je hebt geen firewall aanstaan?(winroute bijv.)

Dan is bij het laden dat de compu waar je achter zit wel verder ziet laden, maar de andere blijft op het beginpunt staan, en komt ook niet verder.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:30
Nee, ik gebruik WinGate (lekker doorzichtig)
De Computer laadt duidelijk zien hoever de ander is, en dit klopt dan ook. (Dit zie ik, omdat de monitoren langs elkaar staan) |:(

En ik gebruik geen Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even niet zoveel ervaring met RA2 op LAN's, maar Westwood kennende heb je geloof ik de keuze tussen IP of NetBEUI als protocol. Als je via IP speelt, zorg dat je internet-instellingen goed staan, en dat pakketjes van de een direct bij de ander aankomen zonder via je 'internet-deler' (zoals jij het noemt) eerst de wereld rond gestuurd te worden voordat hij erachter komt dat de target-pc naast 'em staat. Gebruik anders het 'ping'-commando om te kijken hoe snel dat gebeurt (in een LAN mogen pingtijden niet hoog zijn, meestal <10ms). Is het enige wat mij te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:11 schreef RefriedNoodle het volgende:
Ik heb even niet zoveel ervaring met RA2 op LAN's, maar Westwood kennende heb je geloof ik de keuze tussen IP of NetBEUI als protocol. Als je via IP speelt, zorg dat je internet-instellingen goed staan, en dat pakketjes van de een direct bij de ander aankomen zonder via je 'internet-deler' (zoals jij het noemt) eerst de wereld rond gestuurd te worden voordat hij erachter komt dat de target-pc naast 'em staat. Gebruik anders het 'ping'-commando om te kijken hoe snel dat gebeurt (in een LAN mogen pingtijden niet hoog zijn, meestal <10ms). Is het enige wat mij te binnen schiet.
Ik denk dat je IPX bedoelt... en ping is voor TCP/IP (al die Westwood RTSjes doen IPX)
En de server die alles de pakketjes over de hele wereld zou sturen? lijkt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Version 1.006 al gedownen ? :)

dikzak

Pagina: 1