HDMI kabel vast in de monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 20:58
Hi medetweakers,

Ik heb een raar probleem. Onlangs had ik een nieuw monitor gekocht (LG ultragear GN850). Ik heb een hdmi kabel in de monitor geplugd, maar die krijg ik er nu niet meer uit. Het zit vast in de monitor.

Er zit ongeveer 0.5 cm beweging in voordat de kabel echt vast gaat. Heeft 1 van jullie dit ooit gehad? Weten jullie een oplossing?

Onderstaande foto van de desbetreffende kabel. Wat me opvalt is dat er 2 van die klipjes zowel op de boven als onderkant zitten. (op andere hdmi kabels die ik heb zitten alleen klipjes op de smalle bovenkant). Ik vermoed dat dit het probleem kan zijn.

De kabel heeft verder geen release knop oid. Deze kabel heb ik vaak genoeg in andere apparaten geplugd waarbij het niet vast komt te zitten. En simpel te verwijderen is door het eruit te trekken.

Heeft iemand een oplossing? Alvast Bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2BleRIv5oDGCgLPBh7y9SR6DCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWKPKIFITNA0HD7EwdFjA8my.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door nappie333 op 29-11-2020 17:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klipjes indrukken ?
(voor je trekt)

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 29-11-2020 17:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
ja dat is dus lastig aangezien de kabel in mijn monitor zit. Denk niet eens dat ik een paperclip in de poort kan duwen met de kabel erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud033
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 12:33
Als ik naar mijn GN850-B kijk, dan denk ik dat jouw HDMI kabel 'haakt' in het slot. Je doel is hier denk ik, om het clipje niet te laten 'haken' als je hem terug trekt.

Alles onderstaand is op eigen risico natuurlijk ;) ik geef enkel advies, disclamerrr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB_qCoVo-zA-s1uwAbCiLIj3le4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bmEzmJTw8jeKLldrbRhfWsPf.jpg?f=user_large

Niet te hard trekken, dan trek je het gehele metaal van de kabel af, en dan blijft het metaal achter.

Wat je zou kunnen doen is proberen 'schuin' de kabel eruit te trekken, als dat kan. dan zou het kunnen zijn dat het opstaande-clipje van je HDMI kabel weer naar de 'zijkant' van het metaal van de poort gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jym329JTYVPCzyS8X9dwgBvdl1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ia1dhw6OwJM7F2lAEePDiR85.png?f=user_large

Wat je ook zou kunnen doen is een soort 'L-haak' maken, die je vanuit het midden insteekt en dan naar links en rechts terug trekt. Op die manier 'plet' je de weerstand haakjes wederom. Dit zal wel een zéér dunne plaat moeten zijn, met enige weerstand in constructie. Denk aan een dun mes (9mm stanley?) of zoiets, kijk een keer rond in de bouwmarkt.

Let op, zodra je gaat 'poken' met een dun mes in de poort om die haakjes goed te krijgen, dan moet je uiteraard wel zeker weten dat je monitor van de stroom af is! Kans op kortsluiting is groot!

Worst en last case scenario is denk ik de kabel eraf knippen met een vlechttang, vlak achter de metalen stekker en in delen de connector 'leeg' maken en eruit halen. Wel grote kans op schade op deze manier.

Nogmaals, op je eigen risico ;)
Ik had het zelf eerst met een klein dun stanleymes geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
Hi Ruud bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik zal het proberen met een stanley mes, echter lijkt het misschien moeilijk om er tussen te komen. Omdat de plug van de kabel door zijn breedte ook de opening een beetje blokkeert.

Is dit trouwens niet een raar probleem? Ik zie namelijk op andere hdmi kabels namelijk niet deze 2 tabjes op de lange zijde. HDMI is toch gewoon gemaakt voor hdmi en het zou toch niet zoals nu moeten zijn dat de kabel geblokkeerd wordt? Deze hdmi kabel plug en unplug ik namelijk zonder problemen normaal gesproken op andere apparaten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud033
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 12:33
Hey, ik denk dat net deze ene keer het verkeerd is gegaan. Normaliter zou je kunnen pluggen zonder problemen.

Misschien is je kabel wat beschadigd door de vele plug en unplugs. Dat daardoor die metalen clipjes om hoog zijn gaan staan.

Anyways als je de kabel eruit hebt dan zou ik die metalen clipjes terug duwen van bovenaf dan hoef je die kabel ook niet weg te gooien.

Succes ermee!
Pagina: 1