Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• murcatto
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-09 17:12
Hi,

Waarschijnlijk is hier een makkelijke oplossing voor, maar ik kom er nog niet uit.

Wij hebben beneden een thermostaat en deze houdt de temperatuur beneden op 20 graden. Op zolder heb ik ook een radiator, maar die houdt nooit op met branden, waardoor de temperatuur op zolder gauw naar 26-27 graden oploopt.

Wat ik zou willen is dat de radiator op zolder automatisch afsluit wanneer het 21 graden is. Is hier een simpele oplossing voor?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
Hoe moet de radiator op zolder weten dat het 21 graden is? Heb je daar ook een thermostaat? Zo niet, dan kan je niet veel meer doen dan de radiator daar een stuk meer dichtdraaien.

The devil is in the details.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Thermostatische kraan plaatsen, die gaat vanzelf dicht als de ingestelde temperatuur bereikt is.

https://vimeo.com/20337844

[ Voor 64% gewijzigd door Ernemmer op 29-11-2020 16:12 ]

• murcatto
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-09 17:12
Ernemmer schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:10:
Thermostatische kraan plaatsen, die gaat vanzelf dicht als de ingestelde temperatuur bereikt is.

https://vimeo.com/20337844
Bedankt Fable! Dat ziet er nog simpel genoeg uit dat ik het zelfs kan!

Ik zie veel prijsverschil tussen verschillende thermostatische radiatorkranen (tussen de 10 en 150 euro), maakt het echt veel uit wat voor één je er hebt?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
elke kraan met beetje thermostaat kan het al :)
je zou ook de verwarming maar halve slag open kunnen draaien ipv vol open....

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
murcatto schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:51:
[...]

Bedankt Fable! Dat ziet er nog simpel genoeg uit dat ik het zelfs kan!

Ik zie veel prijsverschil tussen verschillende thermostatische radiatorkranen (tussen de 10 en 150 euro), maakt het echt veel uit wat voor één je er hebt?
Voor een tientje heb je een "gewone" radiatorthermostaat met draaiknop-bediening, voor 150 euro een "slimme", waar je tijdschema's in kunt programmeren en via je smartphone kunt bedienen etc. Zelf weten wat je wilt dus.

Doe je ook wat met die warmte op zolder trouwens? Anders zou ik aanraden de radiator gewoon helemaal dicht te draaien? Of alleen (een stukje) open te draaien als je er daadwerkelijk bent?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat filmpje laat een vrij ideale situatie zien met een nog nieuwe kraan die eraf wordt gehaald.
Heb je een heel oude kraan dan zou dat wel eens anders kunnen gaan (moeren die muurvast zitten e.d.).
Ook zou er een andere aansluiting op de pijp kunnen zitten die er dan eerst af moet.
Dan heb je nog keus uit diverse modellen zoals recht, haaks en haaks verkeerd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1