Vraag

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Gebruik momenteel Android 10 (Engels).

Ik speel (en stream) al jaren af en toe lokale MP3 files af op mijn telefoon (vakantie op het strand, in het vliegtuig etc.). Dat altijd gedaan via Google Play (en daar dan iets van 'local files' kiezen... simpel).
Plotseling is en nu een melding dat Google Play "no longer available" is en dat alles naar YouTube is gegaan. Da's prima voor muziek in de cloud, maar wat doe ik dan met muziek op mijn telefoon?
Nu weet ik dat dit ook allemaal kan streamen en zelfs via gedownloade files met Spotify lokaal kan doen. En er zijn natuurlijk tientallen 'players' te downloaden uit de store...

Maar als ik het even heel simpel samenvat, begrijp ik dan dat je op een standaard Android telefoon (zonder speciaal iets te downloaden) geen lokale MP3 files meer kan afspelen op je oortjes??

Volgens mij mis ik iets; had even rondgevraagd maar nog geen antwoord gezien.

Alle reacties

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

YouTube Music heeft die functie overgenomen :)
Heb jij het over Play Music trouwens, dat gok ik namelijk wel?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 15:54
Je kan via de Google app Files muziek luisteren.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
ErikJan2 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:39:
Gebruik momenteel Android 10 (Engels).

Ik speel (en stream) al jaren af en toe lokale MP3 files af op mijn telefoon (vakantie op het strand, in het vliegtuig etc.). Dat altijd gedaan via Google Play (en daar dan iets van 'local files' kiezen... simpel).
Plotseling is en nu een melding dat Google Play "no longer available" is en dat alles naar YouTube is gegaan. Da's prima voor muziek in de cloud, maar wat doe ik dan met muziek op mijn telefoon?
Nu weet ik dat dit ook allemaal kan streamen en zelfs via gedownloade files met Spotify lokaal kan doen. En er zijn natuurlijk tientallen 'players' te downloaden uit de store...

Maar als ik het even heel simpel samenvat, begrijp ik dan dat je op een standaard Android telefoon (zonder speciaal iets te downloaden) geen lokale MP3 files meer kan afspelen op je oortjes??

Volgens mij mis ik iets; had even rondgevraagd maar nog geen antwoord gezien.
Klopt, meeste Android telefoons hebben standaard geen app om lokale mp3's af te spelen. Files, een app die nog veel andere nuttige functies heeft, kan daar inderdaad prima voor dienen. Wanneer je vaak lokale mp3's speelt zijn er betere apps te vinden in de playstore die zich hier exclusief op richten.

• ErikJan2
CLB schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:46:
YouTube Music heeft die functie overgenomen :)
Heb jij het over Play Music trouwens, dat gok ik namelijk wel?
Sorry, ja, Google Play Music inderdaad (en YouTube heeft het dus maar deels overgenomen want die kan geen lokale files aan).

• ErikJan2
Dank allen, via Google files ook gezien. Weet niet of je daar ook bijv. albums kunt afspelen.
Ik begrijp dat het dus niet aan mij ligt en dat deze mogelijkheid dus inderdaad min-of-meer is verdwenen. Zal wel een App zoeken dan in de PlayStore.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ErikJan2 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:00:
en YouTube heeft het dus maar deels overgenomen want die kan geen lokale files aan
YouTube Music kan zeker wel lokale files aan :) Alles overzetten is ook vrij simpel.
Zelf ben ik trouwens van Play Music overgestapt naar Muzio Player voor lokale files, werkt heerlijk en prima.

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 29-11-2020 18:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ErikJan2
CLB schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:31:
[...]

YouTube Music kan zeker wel lokale files aan :) Alles overzetten is ook vrij simpel.
Zelf ben ik trouwens van Play Music overgestapt naar Muzio Player voor lokale files, werkt heerlijk en prima.
Ik zie in YouTube geen Transfer-knop hoor... Maar ik probeer wel een App of zo ;-)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
ErikJan2 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:23:
[...]

Ik zie in YouTube geen Transfer-knop hoor... Maar ik probeer wel een App of zo ;-)
Je hebt het iedere keer over YouTube, maar zit je wel in YouTube Music? Dat is een heel andere app dan de normale YouTube-app namelijk.

The devil is in the details.

• ErikJan2
Hahn schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:25:
[...]

Je hebt het iedere keer over YouTube, maar zit je wel in YouTube Music? Dat is een heel andere app dan de normale YouTube-app namelijk.
Bingo... ook dat kwartje was niet gevallen... Nu wel. Geïnstalleerd. Zie nog steeds geen Transfer knop maar vind wel mijn audio files nu. Opgelost. Dank :)

PS. Wel verwarrend: YouTube vs YouTube music... lijkt deels te overlappen

[ Voor 8% gewijzigd door ErikJan2 op 29-11-2020 20:29 ]

Pagina: 1