Voor ons rijtjeshuis uit 2013 zijn we bezig om te verduurzamen qua energie. Zonnepanelen leek ons een goed begin. Het blijkt in Twente alleen erg lastig om überhaupt reactie te krijgen van installateurs, laat staan offertes.
Ons dak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aoOylY2cP7Ck5m4SWYjuDYuz.png?f=user_large)
Afmetingen in Sunny Design. In de oranje rechthoek staat een dakkapel van de buren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4OBj1p8RI0uXnnSQRfm6Clz9.png?f=user_large)
Er is nu 1 offerte binnen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eeex09zYSIX5wJ2WsGqKXXaN.png?f=user_large)
Het is niet helemaal duidelijk welke panelen ze gebruiken, maar volgens mij de Suntech STP325S-A20/Wfhb Hypro. De omvormer Solax X1 Boost is volgens mij van Chinese makelij en er staat een BV beschreven in Enschede. Voor de service & aftersales?
Op basis van info hier op het forum ben ik al aan de slag gegaan met Sunny Design en daarbij de gegevens van de bouwtekening van ons (toen) nieuwbouwhuis. Helaas zit er op de zuidzijde een schoorsteen, dus het hele dak vol leggen lukt niet.
Sunny Design met de STP325S-A20/Wfhb Hypro panelen. Daarmee zouden er 13 op het dak kunnen.
/f/image/2zqxCYTTDVsVpmW3KQpjtVji.png?f=fotoalbum_medium)
Opgesomd zit ik met paar vragen bij deze offerte.
- Is de kans groot dat de dakkapel van de buren roet in het eten gooit? Het lukt me niet om de dakkapel van de buren in Sunny Design in te tekenen omdat dit buiten het dakvlak valt.
- Zijn hier mensen bekend met de Suntech zonnepanelen? Hoe is de ervaring?
- Hoe verhoud een Solax X1 omvormer zich? Moet deze verbinding maken met een Chinese cloud?
- Is het zinvol om te kijken naar LG of Panasonic in combinatie met een SMA omvormer?
Ons dak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aoOylY2cP7Ck5m4SWYjuDYuz.png?f=user_large)
Afmetingen in Sunny Design. In de oranje rechthoek staat een dakkapel van de buren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4OBj1p8RI0uXnnSQRfm6Clz9.png?f=user_large)
Er is nu 1 offerte binnen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eeex09zYSIX5wJ2WsGqKXXaN.png?f=user_large)
Het is niet helemaal duidelijk welke panelen ze gebruiken, maar volgens mij de Suntech STP325S-A20/Wfhb Hypro. De omvormer Solax X1 Boost is volgens mij van Chinese makelij en er staat een BV beschreven in Enschede. Voor de service & aftersales?
Op basis van info hier op het forum ben ik al aan de slag gegaan met Sunny Design en daarbij de gegevens van de bouwtekening van ons (toen) nieuwbouwhuis. Helaas zit er op de zuidzijde een schoorsteen, dus het hele dak vol leggen lukt niet.
Sunny Design met de STP325S-A20/Wfhb Hypro panelen. Daarmee zouden er 13 op het dak kunnen.
/f/image/2zqxCYTTDVsVpmW3KQpjtVji.png?f=fotoalbum_medium)
Opgesomd zit ik met paar vragen bij deze offerte.
- Is de kans groot dat de dakkapel van de buren roet in het eten gooit? Het lukt me niet om de dakkapel van de buren in Sunny Design in te tekenen omdat dit buiten het dakvlak valt.
- Zijn hier mensen bekend met de Suntech zonnepanelen? Hoe is de ervaring?
- Hoe verhoud een Solax X1 omvormer zich? Moet deze verbinding maken met een Chinese cloud?
- Is het zinvol om te kijken naar LG of Panasonic in combinatie met een SMA omvormer?
:strip_exif()/f/image/DPCGqfdq3MfHrZSc9WFnd221.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nMefctyYFdDsvl9Ri53CCDch.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JZLuw28SeNSoaZlCorpiNhVx.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oR3D6d3dXsIKFnF93BQ1kwUq.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/k4weAVHrOyU8yNTNs6AVda9g.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/iQ6w6kzAuDjDIqrxx0dCkBjS.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Qkx5yucgR11kYAnAMA7jqy6k.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/wtn35VlBkYnGA5rFsmY2O31b.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/f99B7nKeqSV9l8QP9DPhlDDf.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/lYAWHTmdMiLeYdkNfyQOUIC8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CY2LHuk8pndF5IZhubJPLRGI.jpg?f=fotoalbum_tile)