Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoeld voor in een kerk, voor software om beamer en een livestream aan te sturen. Het hoeft echter geen streaming pc te zijn, want de software doet enkel het aansturen van de cameraposities en de videomixer, inclusief teksten. Er komt een losse videomixer en encoder die dus vanuit dat programma aangestuurd worden. Belangrijk aandachtspunt is wel dat er minimaal 3 HDMI uitgangen benodigd zijn. Het liefst zou ik ook on-board nog bijvoorbeeld Displayport hebben, zodat ik de monitors voor de personen die het gaan bedienen eventueel nog kan uitbreiden/ doorlussen. Er zijn geen duidelijke systeemvereisten, behalve dat ze een vlotte pc adviseren. Maar dat is nogal relatief ;).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 800 euro. Als het voor minder kan is het altijd fijn uiteraard, want er moet nog veel meer apparatuur komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles basis componenten voor een pc, inclusief DVD brander.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 162,90€ 162,90
1MoederbordenGigabyte Z490M€ 121,96€ 121,96
1VideokaartenAsus GeForce GT 710 met 4x HDMI€ 49,95€ 49,95
1BehuizingenCorsair Carbide 100R Silent Edition€ 59,90€ 59,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Pro NL 32/64bit€ 145,95€ 145,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 66,38€ 66,38
1Optische drivesHitachi-LG Data Storage GH24NSD6 Zwart€ 15,-€ 15,-
1VoedingenSilverstone Essential Series ST60F-ES230€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,03

En een SSD (ADATA XPG Gammix S11 Pro, 512 GB SSD, €75), die kon ik niet vinden in de Pricewatch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een videokaart met 4 HDMI uitgangen. Ik verwacht dat een Core i5 wel voldoende is voor deze toepassing. AMD Ryzen 5 kan uiteraard ook, maar ik zag dat de 3000 serie al wat slechter verkrijgbaar is en ik de meerprijs voor de 5000 serie niet zie voor deze toepassing. Verder zou het fijn zijn als het systeem niet teveel geluid maakt, aangezien die in een kerk komt te staan. Hij komt wel op een balkon te staan, dus incidenteel wat meer geluid is niet erg maar het moet niet zo zijn dat die continue goed te horen is.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Aangezien de systeemvereisten van de software niet heel duidelijk zijn, verwacht ik geen pasklaar advies of mijn systeem afdoende gaat zijn. Het gaat mij er meer om of mijn build logisch is of dat er misschien onderdelen inzitten die slimmer of goedkoper kunnen.