NVidia GeForce 630 gaat niet samen met Adobe Illustrator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWeits
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 21:15
Ik heb het volgende probleem, de foto's in Adobe illustrator en Adobe Photoshop zien er "vlekkerig" uit.
Nieuw geinstalleerd laatste versie van windows en photoshop.
asrock b450m pro4
AMD ryzen 2600
32gb ram
De laatste driver voor de gtx 630 is van microsoft.
Ik vermoed dat ergens in de software zit maar waar?
Ook als ik even de videokaart van mijn zoon er inzet is het wel mogelijk om de nvidea drivers te updaten. Alleen het probleem blijft bestaan.
Voor de rest doet de pc het prima en ook met de spellen heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47
Kun je een screenshot nemen, ergens uploaden en hier linken zodat we kunnen zien of het aan je pc ligt of aan je monitor?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:23

Nemesizz

Untouchable

De GeForce GT630 (niet GTX), is nog een 'Fermi' kaart (eigenlijk Geforce 400/500 serie) en die worden niet meer support in de drivers.

Vanaf GT640 en hoger maken ze gebruik van een 'Kepler' chip, en die worden (nog) wel support in de drivers.

Dat is dus waarschijnlijk (wel zeker) de reden dat je niet meer kan updaten.
Microsoft drivers geven beeld, maar halen lang niet de performance uit je kaart wat zou kunnen, vaak draait het zelfs in 'software rendering' modus waardoor prestaties belabberd zijn.

Als gamen niet belangrijk is (lijkt me niet met een GT630), zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld een GeForce 1030 of iets dergelijks. Die hebben een laag energieverbruik (dus geen extra power stekkers nodig),en nog wel een tijdje driver support.
(De GT710 laat ik even achterwege, dat is ook nog een Kepler chip, en geen idee hoe lang die nog in de gratie blijven van driver support, daarom is het 'veiliger' om naar iets op zoek te gaan zoals een GT1030).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWeits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw-ePRueAZIuhbweY24cCGCgPr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjnScnbNVdaLp9TxsTNGprnk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWeits
Het is inderdaad een GT630, met games (eenvoudige) gaat het prima alleen heb een probleem met photoshop en Lightroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@BertWeits

Heb je gpu al eens uit gezet in illustrator/photshop settings? (als het al aan staat)

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 29-11-2020 17:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWeits
De GPU uitgezet, het boeiende is nu dat ik alleen in de ontwikkel modus de strepen zie en niet in de biblotheek modus.
Pagina: 1