TCP SYN Flood to Host probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
Mijn vraag

Wie heeft ervaring met het volgende probleem??
ik heb sinds 2 dagen last van "SYN Flood to Host" in mijn modem van KPN. deze loopt snel vol en kan ik niets meer doen hier. Dit lijkt op een aanval (DDOS) het gaat om een experiabox V8.
de optie DMZ staat al uit.
na een reset is het voor een paar uur opgelost en daarna weer mis.
hier onder een voorbeeld van de meldingen. dit is maar een heel klein stukje van de lijst.
Wie kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Reset van modem gedaan, dit helpt voor een paar uur.
daarna loopt het weer vol.

ik heb werkelijk geen idee waar ik moet zoeken.
hoop echt op jullie hulp.

hieronder een heel klein deel van de lijst.

[ Voor 44% gewijzigd door mr.loepie op 30-11-2020 11:12 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
SYN Flood lijkt inderdaad een DoS ze proberen ook verschillende porten THS inbound)

Je geeft aan dat je DMZ host al uit hebt gezet deze had je dus aanstaan? Heb je nog andere porten open staan?

Je zou natuurlijk KPN nog kunnen bellen en aangeven dat je last hebt van dit probleem. Misschien kunnen die je een ander ip toewijzen. Of je modem een dagje uit laten staan (als dat trucje nog werkt)

[ Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 29-11-2020 12:26 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
dank voor je sneller reactie.

ik heb alleen een paar poorten open staan voor mijn ip cameras en nas. verder staat niets open.
ik wou indd de modem , nas en pc een dag uitzetten. anders kpn bellen. nadeel van een ander ip is dat ik dan hier veel moet veranderen ivm een website die op de nas draait.
DMZ stond altijd al uit, maar ter controle even gecheckt. schijnt ene probleem te zijn bij de V8.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry hoor, maar 3 pakketjes per minuut vind ik nou niet direct een echte DDOS.
't Is hooguit een DOS omdat je experiabox kennelijk te weinig storage heeft om z'n log files weg te schrijven
Denk dat je er ook wel mee wegkomt om de synflood detectie uit te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Misschien handig om je eigen ip-adres uit de logs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:47:
Sorry hoor, maar 3 pakketjes per minuut vind ik nou niet direct een echte DDOS.
't Is hooguit een DOS omdat je experiabox kennelijk te weinig storage heeft om z'n log files weg te schrijven
Denk dat je er ook wel mee wegkomt om de synflood detectie uit te zetten
Dank je, ik lees hier en daar op kpn forum dat het een aanval is/kan zijn. ik zelf zou het ech tniet weten.
maar kan ik de syncflood in de experia uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
kpn gebeld en doet er niets mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
De lijst staat niet meer in je post. Ik ken de frequentie niet wanneer er sprake is van een DOS aanval maar drie openstaande SYN verzoeken lijkt me ook niet enorm.

KPN wimpelt je gewoon af? Dit kan evengoed een storing zijn dus ze moeten u helpen

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Pachango Boy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:34:
De lijst staat niet meer in je post. Ik ken de frequentie niet wanneer er sprake is van een DOS aanval maar drie openstaande SYN verzoeken lijkt me ook niet enorm.

KPN wimpelt je gewoon af? Dit kan evengoed een storing zijn dus ze moeten u helpen
Kpn doet gewoon niets in dit geval. de service van Telfort was destijds beter, maar het probleem is opgelost met een ander modem, de V10.

Pagina: 1