3 Schermen aansluiten op grafiche kaart. Problemen ja of nee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-01 15:39
Hallo iedereen

Ik heb een vraagje waar ik niet uitgeraak. Ik heb thuis 2x zij schermen (BenQ) van 60 Hertz die beide een VGA en een DVI poort hebben. Ook heb ik een hoofdscherm (Samsung) van 244 Hertz dat aangesloten is met een displaypoort op mijn grafische kaart. Nu zit ik met het probleem dat mijn grafische kaart maar 1 DVI poort heeft en voor de rest HDMI of Display. Nu sluit ik mijn 3 scherm dus via DVI aan op mijn moederbord. Ik weet zelf ook dat dit niet erg gezond is en dat je deze best allemaal op je grafische kaart aansluit. Nu is mijn vraag is het verstandig om een DVI naar HDMI kabel te kopen en mijn beide zij schermen aansluiten via DVI naar HDMI op mijn grafische kaart? Ook is mijn vraag dan gaat dit mijn hoofdscherm niet te veel beïnvloeden qua games (fps), films etc.

SPECS:
L/R: 2X BenQ GL250
--> 1x aangesloten op moederbord met DVI single link
--> 1x aangesloten op grafische kaart met DVI dual link

MAIN: Samsung 27inch curved 240Hertz 1Ms
--> 1x aangesloten op grafische kaart via display

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii2W45624F0Z08A9PJuWXRA24jM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mDmwpDb9lMKEfoDhzfGz9raP.png?f=fotoalbum_large

Op Google zeggen ze heel wat verschillende dingen, waar ik niet wijzer uit wordt. Daarmee richt ik mij tot jullie! En aangezien de winkel nog steeds dicht zijn in België kan ik niet naar mijn vast winkeltje...

Alvast zeer bedankt voor de hulp!
Bartballon =D

Beste antwoord (via Bartballon op 29-11-2020 13:31)

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Prx

Er is volgens mij niet zo heel veel mis met het aansluiten van monitoren op je on-board GPU. Het betekent vooral dat het beeld van die monitor, inclusief alle hardware rendering, wordt gedaan op je on-board GPU. Minder werk voor je GTX 1060 dus.

Ben ook even aan het zoeken geslagen of ik hier wat performance tests van kan vinden, maar ik kan zo 1-2-3 niet heel veel vinden.

Vind wel wat signalen dat als je op je dedicated GPU meerdere monitoren hebt zitten met meerdere refresh rates (zoals je nu dus al hebt), dat het soms niet lekker kan gaan. Maar dat is zo te horen bij jou helemaal geen probleem.

Dus je kunt het overgooien naar je dedicated GPU, maar dan zal deze (ook tijdens het gamen) belast zijn met het renderen van het beeld op die extra monitor. Scheelt maar enkele FPS, wat ik zo zie in de test van 1 persoon.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Je beste optie hier is inderdaad om 1 HDMI to DVI er bij te kopen. Dat word gewoon ondersteund zonder problemen :)

Het zijn alle 3 192x1080 monitoren dus over de belasting zou ik mij niet teveel zorgen maken. Mocht het je uiteindlijk niet bevallen kan je altijd nog terug wisselen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bedenkelijk op 29-11-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:51
Kan prima via het moederbord als er op die monitor niet gegamed wordt. Heb op die manier jaren lang 3 monitoren aangesloten gehad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Prx

Er is volgens mij niet zo heel veel mis met het aansluiten van monitoren op je on-board GPU. Het betekent vooral dat het beeld van die monitor, inclusief alle hardware rendering, wordt gedaan op je on-board GPU. Minder werk voor je GTX 1060 dus.

Ben ook even aan het zoeken geslagen of ik hier wat performance tests van kan vinden, maar ik kan zo 1-2-3 niet heel veel vinden.

Vind wel wat signalen dat als je op je dedicated GPU meerdere monitoren hebt zitten met meerdere refresh rates (zoals je nu dus al hebt), dat het soms niet lekker kan gaan. Maar dat is zo te horen bij jou helemaal geen probleem.

Dus je kunt het overgooien naar je dedicated GPU, maar dan zal deze (ook tijdens het gamen) belast zijn met het renderen van het beeld op die extra monitor. Scheelt maar enkele FPS, wat ik zo zie in de test van 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-01 15:39
Hartelijk dank voor jullie reacties!