[TP Link] Deco M5 icm Sonos Boost.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 10:29
Hoi Tweaks,

Wij hebben deze week van die deco schotels gekocht van TP Link

Nu heb ik deze week zelf een Sonos Boost apparaatje gekocht, maar die moet aangesloten worden op de modem. Kan dat nog? Of doen die schotels de hele modem doen vergeten?
Het is een zo’n standaard witte modem van Ziggo zelf.
Deco systemen moeten nog worden ingesteld.

Die boost maakt volgens mij zelf zijn eigen netwerkje aan voor optimale verbinding voor de Sonos apparaten die ik hier zelf thuis heb staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Er staat bij de boost "sluit aan op je router". Dus waarschijnlijk zul je je déco unit dhcp laten afhandelen en zal deze dus ook als router fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:40
De SONOS Boost zal een bedrade verbinding naar het Internet moeten hebben, anders heeft het hele principe erachter geen nut. Het maakt daarbij niet uit of de Boost is aangesloten op de hoofdrouter of op een accesspoint (zolang die laatste maar bedraad verbonden is met de hoofdrouter).

In het geval van de Deco units bij Ziggo, blijft de witte Connectbox fungeren als router. Je schakelt alleen de wifi van het ding uit. Die taak wordt door de Deco units overgenomen. De eerste unit wordt altijd bedraad aan de Connectbox gehangen. Voor de tweede en derde unit heb je de keuze tussen bedraad of draadloos.
Als ze bedraad worden aangesloten kun je de Sonos Boost ook (evt. via een switch) aan één van de Deco units hangen. Aansluiten op de Connectbox of een andere switch in je netwerk behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Als de verbinding naar buiten maar bedraad is.

Ik gebruik een Netgear R7800 als wifi accesspoint, centraal geplaatst in het huis, bedraad aan de Connectbox. Wifi van de ConnectBox staat uit, want de Netgear biedt voldoende dekking voor het hele huis. Mijn Sonos Boost is bedraad aangesloten op de Netgear. Werkt prima.

Een alternatief voor de Boost is het bekabelen van één Sonos speaker. Ook dan zet het systeem SonosNet in werking. Dus ook dan is bedraad het devies.

[ Voor 29% gewijzigd door Masimo op 02-12-2020 23:14 ]