Aardlek schakelaar test doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59
Gisteravond tijdens het koken hadden we opeens geen stroom meer. Oven, koken en wasmachine hebben geen stroom meer. Dat is stop 1/7/9 echter alle drie de stoppen staan allemaal omhoog.

Aardlek schakelaar 3 staat omhoog maar de test knop doet niks. Is er nog iets wat ik nu kan doen? Toevallig komt morgen een installateur langs. Woensdag alleen een nieuwe tv 📺 aangesloten. Daar kan je zoveel later toch geen last van hebben?

Vrij irritant door dat wij nu niet kunnen wassen en koken me 3 kids. Het gebeurde gisteren rond 23 uur. Probeer nu te bedenken hoe het kan maar er is niks nieuws of groot aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWg9EXWr-6cMXp29UmddwVrnw_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoIbJ3q9XBg3JFJN0ijAWqUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het niet groep 7, 8 & 9

Als de aardlekautomaat zelf geen stroom krijgt, dan doet de testknop ook niks meer.

Geen hoofdschakelaar of hoofdstop (mocht je 3 fase hebben) die geklapt is misschien?

Maak eens een foto van je hoofdschakelaar en/of stoppen

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aardlekschakelaars kunnen ook stuk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Hooglander1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:14:
Is het niet groep 7, 8 & 9

Als de aardlekautomaat zelf geen stroom krijgt, dan doet de testknop ook niks meer.

Geen hoofdschakelaar of hoofdstop (mocht je 3 fase hebben) die geklapt is misschien?

Maak eens een foto van je hoofdschakelaar en/of stoppen
Wat stom! Hoofdschakelaar zat een stuk lager en de 2e was naar beneden. Deze naar boven gedaan en gelukkig weer stroom!

Aardlekschakelaar 3 blijft wel kapot. Die laat ik gelijk morgen maken.

Dank voor je snelle reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wackmack schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:18:
[...]
Kapot als in, de testknop doet het niet?

Dat wil je idd wel even vervangen.

En de indeling is ook niet top als je 3 grootverbruikers op 1 fase hebt zitten. Dat kan best de veroorzaker zijn van dat je hoofdstop doorgeslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hooglander1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:28:
[...]

Kapot als in, de testknop doet het niet?

Dat wil je idd wel even vervangen.

En de indeling is ook niet top als je 3 grootverbruikers op 1 fase hebt zitten. Dat kan best de veroorzaker zijn van dat je hoofdstop doorgeslagen is.
Test knop doet het inderdaad niet.
Indeling is volgens mij best prima, check :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99tJWFTQ8p_IdNMfiin-VVndL8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFMvJmHECDhm846Mhoq5snHo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zeg je hiervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weer een 1fase kookgroep in een 3fase installatie als ik het goed zie.
Kan ook best de oorzaak zijn van de overbelasting.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aiolos schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:31:
Weer een 1fase kookgroep in een 3fase installatie als ik het goed zie.
Kan ook best de oorzaak zijn van de overbelasting.
Dat is wat ik ook dacht.

2x 16A kookgroep en een oven. Als die gelijktijdig aanstaan zit je nog wel een keer aan de 25Ampere.

En als dan de droger ook draait, wat ook niet compleet onrealistisch is, dan tik je het al helemaal snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Monteur komt morgen vertelde je al, mogelijk kan hij makkelijk zeggen wat allemaal gekoppeld zit, want zoals het hier besproken wordt klinkt het niet top.

Maar hoe lang woon je er al, je zou verwachten dat dit probleem al eerder op zou spelen. Het zijn geen absurde situaties.

*Sorry voor typos.

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 29-11-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
99ruud99 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:41:
Monteur komt morgen vertelde je al, mogelijk kan hij makkelijk zeggen wat allemaal gekoppeld zit.want zoals het hier besproken wordt klinkt het niet top.

Maar hoe lang woon. Je er al, je zou verwachten dat dit probleem al eerder op zou spelen. Het zijn geen absurde situaties.
3 jaar, in een nieuwbouwwoning. Eigenlijk zelden problemen gehad met de stroom in huis. Regelmatig beide ovens aan en nog even koffie zetten of toch iets koken.

Zal het morgen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wackmack schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:02:
[...]

3 jaar, in een nieuwbouwwoning. Eigenlijk zelden problemen gehad met de stroom in huis. Regelmatig beide ovens aan en nog even koffie zetten of toch iets koken.

Zal het morgen bespreken.
Dat je tot nu toe mazzel hebt gehad is één ding, dat wil niet zeggen dat het goed is...

Als je al je kookplaten op vol aan zet, heb je al kans dat je hoofdstop er uit vliegt.

Die vliegt er overigens niet uit bij er "ff" over heen gaan, zeker hoofdstoppen kunnen wel wat hebben. Ik denk alleen wel dat de indeling beter had gekund.

En eigenlijk wil je je kookplaat ook mooi verdeeld op een krachtgroep hebben aan gesloten, dat zou eigenlijk al vrijwel alles oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 29-11-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Kookgroep hoort niet thuis in een 3-fase installatie.
Hooglander1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:36:
[...]

Dat is wat ik ook dacht.

2x 16A kookgroep en een oven. Als die gelijktijdig aanstaan zit je nog wel een keer aan de 25Ampere.

En als dan de droger ook draait, wat ook niet compleet onrealistisch is, dan tik je het al helemaal snel aan.
Wasmachine zit ook nog op dezelfde fase. TS zegt dat wasmachine het ook niet deed, dus 1,2,3, 7,8,9 allemaal op dezelfde fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kabeltjekabel schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:50:
Kookgroep hoort niet thuis in een 3-fase installatie.

[...]

Wasmachine zit ook nog op dezelfde fase. TS zegt dat wasmachine het ook niet deed, dus 1,2,3, 7,8,9 allemaal op dezelfde fase.
Tenzij de wasmachine op de droger groep zit. Als al zijn wandcontactdozen het niet deden had hij vermoed ik wel iets harder geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Wat stom! Hoofdschakelaar zat een stuk lager en de 2e was naar beneden. Deze naar boven gedaan en gelukkig weer stroom!

Dat is geen hoofdschakelaar maar je hoofdzekering. Die hoor je nooit aan te spreken.

Als er morgen al iemand langskomt kunnen ze ook direct je kookgroep eruit saneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Hooglander1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:53:
[...]

Tenzij de wasmachine op de droger groep zit. Als al zijn wandcontactdozen het niet deden had hij vermoed ik wel iets harder geklaagd.
Kan ook nog ja. Zit meestal wel bij elkaar in de buurt :P

Maar 'ring wcd'... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hooglander1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:53:
[...]

Dit ja! Zelfs wcd maar de wasmachine deed niks. Droger weet ik niet. Wat het zeker weten niet deed, 1 oven(heb er twee), kookplaat, wasmachine en misschien wat verlichting boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat klinkt brits :') waar ze gewoon een ring leggen ipv een "ster"

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:50
[...]

mbt die hoofdzekering dan zit er veel teveel op 1 fase, geen goede verdeling in de meterkast.
Houd er rekening mee als je een kapotte aardlek hebt dat je onder stroom kan staan bij aanraken van de wasmachine behuizing bijvoorbeeld (als een apparaat lekstroom vertoond).

Genoeg mensen wuppen hem er zo weer in zonder er naar om te kijken, bah wat vervelend etc maar nooit naar de oorzaak kijken, laat staan aardlek automaten worden nooit getest door de bewoner en ook vaak genoeg als ze stuk zijn wordt er geen monteur ingeschakeld omdat dat geld kost dan staat veiligheid op nr2 als de portemonnee aangesproken moet worden.

Maar top dat het is opgelost, wachten op de installateur dus.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 29-11-2020 19:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
mr_evil08 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:06:
[...]

Maar top dat het is opgelost, wachten op de installateur dus.
Nog niet opgelost dus ;)
Pagina: 1