Apple Reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@WoutF

Hoi,

Waarom loopt T.net zo slecht als het gaat om Apple producten. Misschien kijk ik verkeerd maar waar zijn de reviews van:

- Apple MacBook Air 2020 (intel edition)
- iPad 2020
- Apple Watch SE
- Apple Watch Series 6
- Apple TV 4K

etc

en dat voor de grootste techwebsite van Nederland?

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 29-11-2020 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Ik tag @Eric van Ballegoie even, hij bestiert het reviewteam :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Hi,

Reviews van de iPad 2020 en beide Apple Watches zijn momenteel in de maak. We zijn daarnaast ook bezig met de MacBook Pro en Mac Mini met M1 processor. De Intel variant volgt waarschijnlijk snel.
Voor de Apple TV hebben we momenteel geen plannen. Ervaring leert dat de interesse daarvoor niet zo groot is, maar we staan uiteraard open voor suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Van de Intel-versie van de MacBook Air gaat geen review meer komen, die is ondertussen geschrapt door Intel ten faveure van de nieuwe versie met eigen M1-processor. De benchmarkresultaten van die laptop hebben we wel (onderaan); i3-versie: pricewatch: Apple MacBook Air 2020 i3 1,1GHz, 8GB, 256GB (Qwerty) Spacegrijs i5-versie: pricewatch: Apple MacBook Air 2020 i5 1,1GHz, 8GB, 512GB (Qwerty) Spacegrijs

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
@Eric van Ballegoie mooi, maar waarom zo laat? De Apple Watches en de iPad 2020 zijn al een tijdje op de markt. Je wilt je lezers toch actualiteit voorschotelen? Het gaat hier niet om een casefan van een onbekend merk X dat ook maanden later nog weleens een review kan krijgen. Je wilt toch direct door je favoriete site geïnformeerd worden of het een goede koop is of niet vlak na de release van groots merk.

@WoutF ik dacht dat jullie:
al bijna twintig jaar dé autoriteit op het gebied van technologie en aankooporiëntatie van consumer electronics
Nou dan kijk ik daar en zie ik nog steeds niks :?

[ Voor 132% gewijzigd door CyberMania op 02-12-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
@Eric van Ballegoie kleine kick misschien aan je aandacht ontsnapt

[ Voor 52% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29
Ik kan natuurlijk niet direct voor Tweakers spreken, maar dit kan natuurlijk verschillende redenen hebben, mogelijk zijn deze reviews minder populair dan andere reviews, hou er rekening mee dat zowel AMD en Nvidia de laatste maanden continu apparaten lanceren die mogelijk dichter bij de "core" liggen voor Tweakers. Net als dat je mag verwachten dat andere Apple releases (die met de M1 cpu's) mogelijk ook voorrang hebben gekregen.

Ik zie bijvoorbeeld ipad's ook steeds minder populair worden in mijn omgeving, mogelijk dat Tweakers dit ook terugziet en dat daardoor eerder voor andere reviews is gekozen. Een redactie heeft immers ook geen ongelimiteerde resources. Er zullen gewoon keuze's gemaakt moeten worden, en als ik dan naar Apple kijk zie ik persoonlijk liever reviews van de iphones en mac's dan van bijvoorbeeld ipads.

Daarnaast kan het natuurlijk ook liggen aan beschikbaarheid van samples, misschien heeft Apple tweakers niet voorzien van samples voor de product launches bijvoorbeeld, maar is dit pas later gebeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Die van de M1 had ik ook wel eerder verwacht eigenlijk. Ik zat het begin van de week te kijken van "is ie er nog niet". Ik dacht dat het lag aan het feit dat Tweakers misschien nog geen model in handen had, of in ieder geval minder snel dan de Youtubers die ik volg welke ongeveer allemaal tegelijk een review klaar hadden staan.

Nu zullen jullie er mogelijk wat dieper op ingaan dan sommige Youtubers, maar een ArsTechnica heeft ook al twee weken een behoorlijke in depth review.

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 04-12-2020 23:41 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
CyberMania schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:34:
@Eric van Ballegoie mooi, maar waarom zo laat? De Apple Watches en de iPad 2020 zijn al een tijdje op de markt. Je wilt je lezers toch actualiteit voorschotelen?
Uiteraard hebben we alles het liefst zo snel mogelijk op de site, maar we moeten ook afwegingen maken, waarbij we onder andere kijken naar hoe eerdere reviews van producten het gedaan hebben en hoeveel 'nieuws' er over een nieuwe versie te melden is.

Voor de Apple Watches geldt dat we die meenemen in een veel grotere roundup die binnenkort online verschijnt en waar veel tijd in is gaan zitten. De nieuwe iPad (Air) hebben we ook getest, in welke vorm we daarover gaan publiceren hebben we nog niet bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Eric van Ballegoie schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:32:
[...]

Uiteraard hebben we alles het liefst zo snel mogelijk op de site, maar we moeten ook afwegingen maken, waarbij we onder andere kijken naar hoe eerdere reviews van producten het gedaan hebben en hoeveel 'nieuws' er over een nieuwe versie te melden is.

Voor de Apple Watches geldt dat we die meenemen in een veel grotere roundup die binnenkort online verschijnt en waar veel tijd in is gaan zitten. De nieuwe iPad (Air) hebben we ook getest, in welke vorm we daarover gaan publiceren hebben we nog niet bepaald.
Fijn om te horen dat het dus een bewuste keuze is (niet door beperkingen van Apple wbt samples oid) om hopeloos achter te lopen.
Ik denk dat het een verkeerde keuze is (voor een actuele techsite met groot bereik), maar dat is slechts een mening waarover je eindeloos kan blijven twisten.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Klopt het dat er geen iPad 2020 review meer komt? (Dus niet de Air). Dat een nieuwe versie van de meest bekende tablet geen review waardig is?

En waar vind ik de Apple Watch 6 in ergens in een round-up? Kon m niet zo snel vinden (wel gezocht). Is die er al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

deepvreezo

Redacteur
De iPad 2020 had ik bij nader inzien moeten meenemen in de review van begin dit jaar waarin ik enkel op de iPad Air heb gefocust. Ik heb even overlegd en nu vinden we het eigenlijk te laat om nog een losse review aan de iPad 2020 te wijden. Baal ervan dat we die hebben gemist, maar misschien dat we hem in de toekomst wel nog een keer meenemen in een roundup. De nieuwe tablets van Apple kwamen voor ons op een nogal onhandig moment, net toen we al helemaal vol zaten met andere producten en bovendien de redacties van Tweakers en HWI pas waren samengevoegd en de samenwerking/planning nog een beetje op stoom moest komen.

Voor wat betreft de Apple Watch 6: collega Eric is bezig aan de roundup met daarin de Watch 6 en Watch SE, zoals je wellicht hebt gespot als je weleens kijkt naar Tweakers Tech Hub (in de comments onder de video's gaat het nogal vaak over het aantal horloges om zijn polsen :) ). Die roundup komt ergens in de komende twee weken online.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Wanneer kunnen we de review van de iPhone 13 verwachten?
Hij staat in de planning voor zondag.

Het uitstel is het gevolg van een bewuste keuze van zowel ons als Apple. Apple verstrekt alleen onder embargo iPhones aan uitgaves die op embargotijd dingen online zetten. Daarom zag je vorige week dinsdag om 15u ineens allerlei reviews en video's verschijnen. Wie niet publiceert, krijgt voortaan geen apparaten meer onder embargo.

Wij redden dat niet. We doen gestandaardiseerde testen op gebied van scherm, accu en camera en daarnaast doen we nog praktijkervaring op. Dat kost simpelweg wat meer tijd. Daarom krijgen we van Apple apparaten later (of we moeten ze zelf kopen, dat hebben we ook in sommige jaren gedaan) en zijn daardoor nog later. Friso heeft het vorige weekend doorgewerkt om de review niet te laat te laten zijn, maar eerder dan dit en dan hebben we een verhaal zonder accu- en cameratests: kortom, iets dat wij geen review zouden noemen.
Pagina: 1