Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen met het systeem. Cyberpunk 2077, WoW, AC, Anno 1800. Ik heb een diverse smaak aan games. Het is inmiddels een tijd geleden en ik wil de hobby weer graag op pakken!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu op een voor mij comfortabel bedrag. ca 2800,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik de AW3418D als scherm en muis en toetsenbord etc zijn voorzien

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis van het systeem is een Ryzen 9 5950x + EVGA RTX3080. CPU is inmiddels binnen, kaart laat nog even op zich wachten. De rest wat ik denk nodig te hebben staat in de lijst hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb absoluut geen voorkeur wat dit betreft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb de behuizing gekozen omdat ik verwacht dat het spul hier in past en niet al te luid is. De enige eis is dat het systeem redelijk future proof is. Ik snap dat dit lastig is om te bepalen maar ik verwacht hier toch een goede schot in de roos de doen.

Ga je overklokken?
Voor nu niet, heb er geen verstand van. Ik wil wel deze optie open houden om hier eventueel mee te spelen.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar bevestiging dat de build goed samen werkt. Ik twijfel vooral over het moederbord. Er zijn zo veel verschillende modellen en smaken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Een vereiste is dat de BIOS geupdate kan worden zonder CPU etc (ik kom namelijk van een intel systeem) Een andere vraag: past het goed in deze behuizing. Of is er een andere behuizing, beter en meer value voor money. Het geheugen twijfel ik ook over, dit ivm dual rank etc. Ik heb dit setje gekozen omdat deze goed uit de bus komt.

RGB is overigens niet nodig. De behuizing staat uit het zicht.

De huidige lijst met gekozen hardware: (geheugen aangepast inmiddels)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 906,90€ 906,90
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi€ 244,90€ 244,90
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Gaming€ 1.003,09€ 1.003,09
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 113,50€ 113,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 81,90€ 81,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G36C16U4B€ 162,84€ 162,84
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 152,75€ 152,75
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 106,90€ 106,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.772,78

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Jakkes, een bruine Noctua. Kan dat geen pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black worden? Die paar euro maakt toch ook niet uit op dit budget. pricewatch: Enermax ETS-T50 AXE zal het overigens ook al uitstekend doen op een 5950X en laat de geheugenmodules vrij.

Ik zou geen 4 modules nemen met 32GB en is slecht leverbaar. pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K16G36C16U4BL iets beter leverbaar maar wel goedkoper en fenomenaal ram voor Ryzen.

• Tribunus
Uszka schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:54:
Jakkes, een bruine Noctua. Kan dat geen pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black worden? Die paar euro maakt toch ook niet uit op dit budget. pricewatch: Enermax ETS-T50 AXE zal het overigens ook al uitstekend doen op een 5950X en laat de geheugenmodules vrij.

Ik zou geen 4 modules nemen met 32GB en is slecht leverbaar. pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K16G36C16U4BL iets beter leverbaar maar wel goedkoper en fenomenaal ram voor Ryzen.
Je hebt absoluut een punt qua kleur van die koeler alleen probeer ik de rest van het systeem bij 1 leverancier te bestellen en die heeft de zwarte niet. Maar je hebt een punt en het bestellen bij verschillende leveranciers zou geen probleem moeten zijn.

Gezien ik niets heb met RGB, is dan de Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B niet de betere keuze, scheelt toch weer een paar tientjes?

• Uszka
Als je niets hebt met RGB waarom dan de 500DX, Gaming Pro Carbon en Trident Z Neo?

• Tribunus
Uszka schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:04:
Als je niets hebt met RGB waarom dan de 500DX, Gaming Pro Carbon en Trident Z Neo?
500DX omdat deze eigenlijk wel goed uit de reviews komt, er al fans in heeft en dat het spul er in past. Pro Carbon omdat die wel leverbaar is en de Tomahawk niet. En de Trident omdat deze goed uit de reviews kwam, maar dat is van een aantal dagen geleden toen ik nog met 4 reepjes wilde verder gaan. Maar ik lees ook steeds meer dat 2x16g ook prima werkt, en dat scheelt ook weer wat in de kosten.

• Uszka
Een ding scheelt, de verlichting op de 500DX kan uitgeschakeld worden echter is het knopje daarvan nogal storingsgevoelig. Alternatieve behuizing is pricewatch: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart of pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Zwart met bij beiden een paar fans toegevoegd.

pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B is prima ram maar helaas ook slecht leverbaar.

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Voor gamen heb je echt geen 16 cores nodig. 8 cores is ook toekomstgericht maar bespaart je wel een hoop geld pricewatch: AMD Ryzen 7 5800X Boxed
Pagina: 1