Trackpad niet nauwkeurig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:01
Vandaag de MacBook Pro m1 ontvangen, maar de trackpad voelt totaal niet fijn aan.
Het ligt niet aan de snelheid, maar het voelt eerder niet nauwkeurig.
Als ik rondjes maak op dezelfde plek op het trackpad dan hoort de cursor op het scherm toch ook op ongeveer dezelfde plek rondjes te maken? Alleen bij mij gaat hij alle kanten op en eindig bijvoorbeeld rechtsboven in het scherm.
Hiervoor een Mbp 2012 gehad en die had daar totaal geen last van.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hardware fout. MacBook inpakken, leverancier bellen en retour met dit apparaat. Er kan altijd een exemplaar bij zitten wat niet 100% werkt. Waarschijnlijk heb jij die deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 22:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kvibe schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:26:
Als ik rondjes maak op dezelfde plek op het trackpad dan hoort de cursor op het scherm toch ook op ongeveer dezelfde plek rondjes te maken? Alleen bij mij gaat hij alle kanten op en eindig bijvoorbeeld rechtsboven in het scherm.
Niet per se. Trackpads hebben bijna altijd wel acceleratie ingesteld staan, wat betekent dat de afstand die je cursor aflegt niet alleen afhangt van de afstand van je vinger op het trackpad, maar ook van de snelheid waarmee je dat doet. De snelheid van de cursor is in dat geval dus niet lineair met de snelheid van je vinger op het trackpad.

Als je in jouw voorbeeld dus rondjes aan het maken bent met je vinger op je trackpad maar je houdt niet een perfect constante snelheid aan, zal je cursor geen perfect rondje maken en kan die ergens anders eindigen dan waar je begon.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 29-11-2020 00:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Compizfox schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:00:
[...]

Niet per se. Trackpads hebben bijna altijd wel acceleratie ingesteld staan, wat betekent dat de afstand die je cursor aflegt niet alleen afhangt van de afstand van je vinger op het trackpad, maar ook van de snelheid waarmee je dat doet. De snelheid van de cursor is in dat geval dus niet lineair met de snelheid van je vinger op het trackpad.

Als je in jouw voorbeeld dus rondjes aan het maken bent met je vinger op je trackpad maar je houdt niet een perfect constante snelheid aan, zal je cursor geen perfect rondje maken en kan die ergens anders eindigen dan waar je begon.
Het was ook meer een voorbeeld. Bij het gewoon gebruiken voelt het gewoon niet goed in vergelijking met mijn vorige MacBook. Gewoon minder accuraat. Moeilijk uit te leggen. Ik denk dat ik het in de winkel maar eens uit ga testen bij een andere MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:58
Doet hij dit altijd? Ongeacht wat er is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
jeroen3 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:24:
Doet hij dit altijd? Ongeacht wat er is aangesloten?
Wat bedoel je precies? ik heb verder niks aangesloten.

Pagina: 1