Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extreem onervaren. Hoop een leuk cadeau te maken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Junji
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-11-2020
Hallo Tweakers,

Mijn kennis en ervaring met computer-bouw is zo primitief als maar kan. Eigenlijk niet-bestaand.

Vandaag kwam ik echter een paar bouwstenen tegen in een 2e hands zaak en hoop hiermee een budget gaming pc te kunnen maken. Het is voor mijn neefje.

Misschien is dat wat ik nu heb niet meer van deze tijd, het was een poging waard.

Voor 20,- wist ik dit op de kop te tikken:
MSI 790fx-Gd70
AMD ph. 2 x4 955 Black Edition
Scythe cpu cooler (zonder pasta)
*geen geheugen.

Het doel is dat hij hier zijn favoriete spel Rust op kan spelen.

Alleen moeten we dit dan samen inelkaar gaan zetten, het educatieve punt is belangrijk en dat de computer het doet na wat hard werken/leren is natuurlijk de les die ik mee wil geven.

Welke videokaarten en voedingen, kabeltjes etc adviseren jullie bij dat wat ik al heb gehaald?
En als dit allemaal niet goed genoeg is, wat zijn goede computerbouwstenen voor een budget gaming pc?

M.v.g.
Junji

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
De minimumeisen voor Rust zijn:
Minimum:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i7-3770 / AMD FX-9590 or better
Memory: 10 GB RAM
Graphics: GTX 670 2GB / AMD R9 280 better
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Additional Notes: SSD is highly recommended or expect longer than average load times.
De CPU die je nu hebt is vier jaar ouder en een stuk langzamer dan wordt aanbevolen. Ik vrees dat je €20 hebt verspild.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Leuk!
Begin eens te kijken wat dat moederbord aan kan wbt geheugen en check de vraag en aanbod op compatible geheugen (even slider op 4 sterren bij verkoper zetten zodat je een beetje weet met een serieuze verkoper van doen te hebben)
Sowieso is Vraag & Aanbod is de plek om dit een werkend geheel te maken.

Zoals altijd met computer hardware, er is geen einde aan wat je uit kan geven anders dan de diepte van de portemonnee, dus zoek iets dat wat beter is dan het spel dat je noemt in reviews lekker laat draaien.

• Junji
Silent7 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
Leuk!
Begin eens te kijken wat dat moederbord aan kan wbt geheugen en check de vraag en aanbod op compatible geheugen (even slider op 4 sterren bij verkoper zetten zodat je een beetje weet met een serieuze verkoper van doen te hebben)
Sowieso is Vraag & Aanbod is de plek om dit een werkend geheel te maken.

Zoals altijd met computer hardware, er is geen einde aan wat je uit kan geven anders dan de diepte van de portemonnee, dus zoek iets dat wat beter is dan het spel dat je noemt in reviews lekker laat draaien.
Hallo Silent7,

Dankjewel voor je snelle reactie! Deze middag ging ik op Google zoeken naar tips.... Kan niet zeggen dat ik daar wijzer van ben geworden haha.

Ik voel mij als 1 van de apen uit A Space Odyssey die zojuist de monolith is tegengekomen. Hoop eigenlijk iemand hier te treffen die mij kan zeggen wat te moeten halen.

Het gaat om het spel Rust, dat hoeft niet in de beste settings, tussen midden en het hoogste in is prima. Wil die jongen ook weer niet zo verwennen. :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Wat je nu hebt gekocht is geen goede basis, daarmee ga je het spel niet goed kunnen spelen. Dus je zult opnieuw moeten beginnen.

Wat voor budget heb je het over? Want met een paar tientjes of €100 ga je niet heel ver komen.

The devil is in the details.

• Junji
Hahn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:53:
Wat je nu hebt gekocht is geen goede basis, daarmee ga je het spel niet goed kunnen spelen. Dus je zult opnieuw moeten beginnen.

Wat voor budget heb je het over? Want met een paar tientjes of €100 ga je niet heel ver komen.
Bedankt!

Was misschien ook te mooi om waar te zijn.
Ik dacht zelf dat zo'n 500 a 600 euro wel genoeg is voor een pc voor 1 spel. Misschien ben ik naive.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Junji schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:01:
[...]
Ik dacht zelf dat zo'n 500 a 600 euro wel genoeg is voor een pc voor 1 spel. Misschien ben ik naive.
Dat gaat ook prima lukken, maar je moet niet zo maar tweedehands artikelen kopen zonder marktkennis en productkennis. Zelf begin ik er uberhaupt niet aan. Neem gewoon alles nieuw. Deze build gaat het spel prima draaien en heeft nog RGB ook:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed€ 117,95€ 117,95
1MoederbordenGigabyte A520M S2H€ 57,90€ 57,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 170,-€ 170,-
1BehuizingenCorsair Carbide Spec-Delta RGB Tempered Glass€ 54,90€ 54,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 60,25€ 60,25
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 53,91€ 53,91
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 569,81

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Djarume saves the day :)

Oh en je moet weten dat tegenwoordig alles eigenlijk maar op 1 manier past, dus het daadwerkelijk monteren is makkelijker dan je zou denken. Geheugen heeft een pasvorm, de sata kabels en ga zo maar door. Misschien leuk om het met je neefje samen in elkaar te zetten, dan is het gelijk een activiteit waar hij wat aan heeft.

[ Voor 87% gewijzigd door Silent7 op 28-11-2020 19:22 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Kudus voor het project. Ik trap elke x jaar nog een pc in elkaar om te gamen, en elke keer voel je dezelfde spanning: zal het werken? :)

Ik vertrouw op de build die boven staat. Ik heb zelf nog wel een voeding liggen die je af kan halen. Hoe had je Windows in gedachten? Ik neem aan dat je wil testen nadat je m in elkaar hebt getrapt? :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1