Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leadfighter
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
Ik zoek een?

Videokaart, games tenminste kunnen afspelen. indien mogelijk in 4k.

Wat is je budget?

1300 Euro, kan meer zijn als dat geadviseerd word. maar goedkoper is altijd goed :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Totaal geen merk voorkeuren, voorkeur is 4k.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik wil veel spellen spelen, veel doen het nu simpelweg niet omdat ik een veel te trage videokaart heb. Eerste prioriteit is dat ik mijn spellen fatsoenlijk kan spelen. Dit is allemaal voor een thuissituatie, wil later misschien ook gameplay opnemen en video's bewerken. Misschien is dat te veel gevraagd en word het een nieuwe pc Die ik veel later ga kopen omdat dat te duur is. De videokaart komt sowieso.

Spellen die ik heb en graag wil spelen(mogelijk 4k?):

Witcher 3

Arma 3

Post Scriptum

Hell let loose

Red dead redemption 2

Assasin's creed 4 Black flag

Mijn doel indien mogelijk is om de spellen in 4k te spelen. Past zo'n videokaart? liefst heb ik namelijk de beste videokaart wat op mijn huidige systeem past. Vraag me af waar de top is qua snelheid dat op mijn computer zou passen. Ik heb geen zin om nu een heel nieuw systeem te kopen.

Als dit past top natuurlijk, maar mijn verstand zegt dat zoiets hoogst waarschijnlijk nooit zal passen ;w :
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G

Systeeminformatie:

*notes;
De Corsair heb ik er 4 van inzitten.

Bij mij draait alles op windows.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus B150M PRO GAMING€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING€ 426,55€ 426,55
1BehuizingenNZXT S340 Special Edition€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,99€ 68,99
1VoedingenCooler Master GM G550M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston SSDNow UV400 480GB€ 84,65€ 84,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,19

Alvast bedankt voor het doorlezen en eventueel reageren. _/-\o_

Ik hoop dat dit genoeg informatie was vraag anders gerust :)

Beste antwoord (via leadfighter op 28-11-2020 18:42)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Op 4k is die 6700 niet zo gauw een bottleneck, zeker niet als 60fps voldoende is, gaat imo nog prima met een snellere kaart.
Je kunt natuurlijk ook alvast de voeding vervangen, samen met bv de 3080, kun je beiden meenemen naar een nieuwe PC later.

Helaas zijn nieuwe videokaarten momenteel veel te duur, dus een 2e hands van de vorige generatie is ook heel zo slecht nog niet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Kijk voor een gebruikte RTX 2070 Super of RX 5700 XT. Sneller zou ik niet gaan met een i7-6700. Voeding is nu al een probleem. Er zijn er van dat type teveel die de garantietermijn van 5 jaar niet eens uitzingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Op 4k is die 6700 niet zo gauw een bottleneck, zeker niet als 60fps voldoende is, gaat imo nog prima met een snellere kaart.
Je kunt natuurlijk ook alvast de voeding vervangen, samen met bv de 3080, kun je beiden meenemen naar een nieuwe PC later.

Helaas zijn nieuwe videokaarten momenteel veel te duur, dus een 2e hands van de vorige generatie is ook heel zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leadfighter
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
Bedankt voor jullie adviezen :)

Ik denk dat ik voor de 3080 met voeding zodra die geleverd kan worden uiteraard :)

Vraag me wel af hoe het met de voeding dan weer precies zit. maar daar is weer een ander forum voor neem ik aan.

[ Voor 33% gewijzigd door leadfighter op 28-11-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Cooler Master GM was zo'n beetje de eerste budget voeding met DC-DC en daarmee erg populair 5 - 7 jaar geleden. Echter de kwaliteit was erg matig. Ik heb er meerdere defect gezien die 4 - 5 jaar oud waren.
Voor een 3080 heb je trouwens minimaal een goede 750w voeding nodig en geen Seasonic Prime Titanium, Corsair TXM V2 en Corsair AX Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlington
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-08 23:16
Uszka schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:45:
Cooler Master GM was zo'n beetje de eerste budget voeding met DC-DC en daarmee erg populair 5 - 7 jaar geleden. Echter de kwaliteit was erg matig. Ik heb er meerdere defect gezien die 4 - 5 jaar oud waren.
Voor een 3080 heb je trouwens minimaal een goede 750w voeding nodig en geen Seasonic Prime Titanium, Corsair TXM V2 en Corsair AX Titanium.
Waarom geen seasonic prime titanium? Da's toch kwalitatief een top voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Omdat die problemen geeft icm een 3080. Zie ook de reactie van jonnyguru in https://forums.tomshardwa...50m-80-gold-good.3665709/ en die zuigt het echt niet uit zijn duim. Corsair AX Titanium = Seasonic Prime Titanium. De problemen die spelen met de Corsair komen dus ook voor bij de Seasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlington
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-08 23:16
Uszka schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:11:
Omdat die problemen geeft icm een 3080. Zie ook de reactie van jonnyguru in https://forums.tomshardwa...50m-80-gold-good.3665709/ en die zuigt het echt niet uit zijn duim. Corsair AX Titanium = Seasonic Prime Titanium. De problemen die spelen met de Corsair komen dus ook voor bij de Seasonic.
Hmm bedankt voor de info. Zal moeten afwachten of ik ook problemen ondervind wanneer mijn 3080 er is. Anders een heel gedoe om met Seasonic contact op te nemen om een andere PSU te krijgen.

Sorry voor de OT.
Pagina: 1