Mededeling: 3d MArk

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Hallo

Ik wilde dit ff kwijt. Iedereen vindt zijn/haar kaart goed/slecht aan de hand van de 3dmark scores. Ik persoonlijk vind dit een beetje onzin, het gaat om de performance in de game toch? Ik denk dat 3dmark gemaakt is om een richt lijn te hebben voor tweakers, om te kunnen zien of ze door bepaalde handelingen misschien voordeel hebben, maar ook hier weer, het gaat om de game en niet om de markjes die je kan halen. Het is mooi om te zegge ik had 3000 marks, maar het is allemaal maar relatief mensen.

(8>

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
3dMark meet toch ook de game-performance.

Verwijderd

Idd en hij test de nieuwe technieken...dus zodat je een algemeen gameperformance overzicht krijgt van de spellen van nu ( 3DMark2001 ) ;)

En wil je weten hoe oudere spellen draaien dan gebruik je 3DMark2000 :)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
3dmark draait op een game-engine, of is het nou andersom? Draait Max Payne op de 3dmark engine :D

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
edit: okee te laat. was al gezegd :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 14:04 schreef Tobiaz het volgende:
Hallo

Ik wilde dit ff kwijt. Iedereen vindt zijn/haar kaart goed/slecht aan de hand van de 3dmark scores. Ik persoonlijk vind dit een beetje onzin, het gaat om de performance in de game toch? Ik denk dat 3dmark gemaakt is om een richt lijn te hebben voor tweakers, om te kunnen zien of ze door bepaalde handelingen misschien voordeel hebben, maar ook hier weer, het gaat om de game en niet om de markjes die je kan halen. Het is mooi om te zegge ik had 3000 marks, maar het is allemaal maar relatief mensen.

(8>
Dat vind ik ook ja, 3d Mark past technieken toe die nog niet in alle spellen gebruikt worden, is geoptimaliseerd voor nVidia en SSE.
Ik zie het meer als een tool om te testen of mijn getweak zin gehad heeft.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
okej, okej, maar toch, het gaat nergens om. het meet wel gameperformance maar het zevht echt niks hoor! Dat is mijn mening dan

Verwijderd

Hallo

(8>
nou............ dat vind ik niet.
op deze manier kun je goed zien of jouw systeempje goed afgesteld is (vergeleken met anderen) toch :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

InterCC heeft het weer gezegd! ;)

Deze opmerkingen passeren de revu zo vaak. Maar voor deze keer het volgende:
Wil je performance een beetje met elkaar kunnen vergelijken, dan is het niet handig om te zeggen dat ik 120 FPS haal in UnrealTournament en dat jij 98 FPS in QIII haalt. Verschillen in resolutie en engines kunnen tot een slechte vergelijking leiden.
met de standaard benchmark van 3DMark gebruiken we iig dezelfde maatstag om de framerate en andere performance te vergelijken. Een stukje betrouwbaarder dus.

En ja, 3DMark is niet alles, maar het is iig iets. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op zondag 12 augustus 2001 14:09 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

..
Ik zie het meer als een tool om te testen of mijn getweak zin gehad heeft.
Idem :) Alleen heeft 3DMark2001 geen zin meer voor mij; mijn G400 wel of niet overgeclocked, de score blijft exact hetzelfde :? Was voorheen met 2000 niet zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
het meet wel gameperformance maar het zevht echt niks hoor!
Dus als je game performance zo goed als niks is zegt dat niks (sis 4 mb ofzo) en als je game performance super is (GeForce3) dan zegt dat ook niks..

hmm... (misschien beetje extreem voorbeeld, maar je snapt wel wat ik bedoel)

Verwijderd

Ik snap jou wel maar als jij op een begeven moment een nieuw systeem hebt en je haald een dikke 3DMark score dan weet jij wel dat je systeem het ook goed doet met spellen.

Maar daarintegen gaat het uiteindelijk wel om hoe het spel draait en niet om hoeveel marks je hebt :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
van de week bij iemand op z'n oude slot-A machine de AGP miniport drivers geïnstalleerd en voor en na 3D-mark scores waren precies 1 puntje verschillend (zowel bij 2000 als 2001)
De tests met texture-intensive operaties liepen echter wel enorm veel soepeler dus die scores zeggen echt weinig.

Gelukkig hebben we een verwaande puber eergisteren aan de balie wel met een 3D-mark2001 score van 5300 kunnen overtuigen dat 'ie de zooi op z'n PC niet goed geïnstallerd had (was eerst 1500) en hem mooi laten betalen voor de geleverde moeite (hadden hij en pa maar niet zo moeten staan blaten dat de geleverde PC bestond uit slecht werkende rotzooi en niet willen toegeven dat ze geen goede drivers hadden geïnstalleerd)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 12 augustus 2001 14:15 schreef TD-er het volgende:
van de week bij iemand op z'n oude slot-A machine de AGP miniport drivers geïnstalleerd en voor en na 3D-mark scores waren precies 1 puntje verschillend (zowel bij 2000 als 2001)
De tests met texture-intensive operaties liepen echter wel enorm veel soepeler dus die scores zeggen echt weinig.

Gelukkig hebben we een verwaande puber eergisteren aan de balie wel met een 3D-mark2001 score van 5300 kunnen overtuigen dat 'ie de zooi op z'n PC niet goed geïnstallerd had (was eerst 1500) en hem mooi laten betalen voor de geleverde moeite (hadden hij en pa maar niet zo moeten staan blaten dat de geleverde PC bestond uit slecht werkende rotzooi en niet willen toegeven dat ze geen goede drivers hadden geïnstalleerd)
ROTF

(tja, deze thread gaat toch nergens heen, dus dan maar zo een reactie ;) )

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ik haal met 3dmark wel eens een niet zo hoge score, maar als mijn pc dan op 1280x1024@32b. niet onder de 50fps komt in elk willekeurig spel, dan hebbik dat ook niet nodig. Als je pc het niet goed doet, of je zoekt referentie, dan kun je dat gebruiken. Net als andere benches is het leuk als referentie, maar verder volledig niets zeggend. Het kan namelijk heel goed, dat jou kaart net hangt op die ene raket die geschoten wordt, die gebruik maakt van een techniek die nog nergens gebruikt wordt oid. Dus lekker benchen als je dat nodig vindt. Ik ben het dus met je eens.. ik bench altijd als ik nieuwe hw heb, verder nooit. Ook kun je 3dmark goed gebruiken om je stabiliteit te testen, want daar is het wel een aanslag op.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

in 3dmark haal ik een extreem lage scores.. maar ja.. max payne daarintegen draait wel prima op 1024x768x16 en alles high.. :)

Train sim doet het ook goed.. alle games eigenlijk behalve 3dmark.. maar ja wat wil je met een TNT2 M64 :D

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

en 3dmark is sterk N-vidia geoptimaliseert
kijk maar naar de 3dmark2001 scores en met name die van de g-force 3

Verwijderd

Dat betekent dus dat als je een nvidia kaart hebt je goede performance krijgt in games... en dat klopt ook wel (net een nieuwe GF3 gekocht >:))

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Hallo

(8>
Way to go, dude. Hier ben ik het nou helemaal mee eens... :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:01 schreef Networx het volgende:
Dat betekent dus dat als je een nvidia kaart hebt je goede performance krijgt in games...
jij trekt een beetje erg snel een conclusie vind ik...

Verwijderd

BTW , 3D Mark draait toch op de MaxFX-engine van GoD-Games ? De engine waar Max mothafokking Payne op draait dus .... . In hun Gekke Ajuin's eerste benchproggie (das voor 3D Mark) stond zelfs een reklaambordeke me een poster van Max Payne

Verwijderd

Hallo

(8>
helemaal mee eens, ik heb een Kyro 2 chip en die bakt er in 3dmark helemaal niets van, terwijl ik geen enkel probleem heb in ook maar 1 spel, alles loopt, van Cs tot quake3, en van NFS tot Max Payne.

Ik heb 3dmark allang de rug toe gekeerd, volgens mij zit er iets tussen nvidia en mad onion, maar dat kan aan mij liggen

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zondag 12 augustus 2001 14:09 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]
Hey Sinterklaas, is dat jouw meissie :9~

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:52 schreef zork het volgende:

[..]

Hey Sinterklaas, is dat jouw meissie :9~
Was dat maar waar :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Op zondag 12 augustus 2001 15:14 schreef real_raichu70 het volgende:
BTW , 3D Mark draait toch op de MaxFX-engine van GoD-Games ? De engine waar Max mothafokking Payne op draait dus .... . In hun Gekke Ajuin's eerste benchproggie (das voor 3D Mark) stond zelfs een reklaambordeke me een poster van Max Payne
inderdaad, in Final Reality zie je inderdaad een poster van Max Payne op een van die flats :)

man wat doet die demo me denken aan Second Reality hehe,.. goede oude future crew, werd ook es tijd dat dat team games ging maken

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 15:25 schreef tva_goku het volgende:

[..]

helemaal mee eens, ik heb een Kyro 2 chip en die bakt er in 3dmark helemaal niets van, terwijl ik geen enkel probleem heb in ook maar 1 spel, alles loopt, van Cs tot quake3, en van NFS tot Max Payne.

Ik heb 3dmark allang de rug toe gekeerd, volgens mij zit er iets tussen nvidia en mad onion, maar dat kan aan mij liggen
:) zo zie je maar ik denk dat ook

Pagina: 1