eBay geeft koper in geschil gelijk zonder enige waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoGoose
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo iedereen!

Begin deze maand heb ik op eBay een aantal toetsenborden verkocht aan een groot bedrijf in Nederland. Deze heb ik verstuurd met DHL en waren binnen 2 dagen (op 12 november) geleverd. Nu kreeg ik afgelopen week een berichtje van de koper met de vraag waar de toetsenborden bleven, hierop heb ik gereageerd dat volgens de track en trace deze al geleverd zouden zijn. Hier heb ik geen reactie meer op gehad. Vandaag werd ik verrast door een berichtje van eBay waarin stond dat de koper een geschil heeft geopend en binnen 10 minuten kreeg ik een berichtje dat het geschil gesloten wordt en dat ik de koper terug moet betalen.

Hierin is niets met mij overlegd en ik snap dan ook niet dat dit is gebeurd. De uitleg van eBay is dat er geen geldig bewijs van levering is getoond (waar is de track en trace dan voor :? ). Ik heb daarna een herziening aangevraagd en daarin uitgelegd dat de track en trace code die ik heb toegevoegd wel aangeeft dat het pakket geleverd moet zijn. Helaas mocht dit niet baten en is het geschil nu definitief afgehandeld (zonder dat ik dus ooit een reactie van de koper heb ontvangen).

Ik heb nu via Whatsapp contact opgenomen met de koper, maar die lijkt niet te willen reageren.

Wat zouden jullie in dit geval doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Onderzoek gestart bij DHL? Want Track & Trace zeggen inderdaad niks. Daarna had je bij eBay aan moeten geven dat je de zaak in behandeling hebt genomen. En ik zou wachten met terugbetalen. Dat communiceer je richting eBay en de klant, met de opmerking dat het onderzocht wordt.

[ Voor 60% gewijzigd door Wim-Bart op 28-11-2020 16:30 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bedrijfsrisico?

Verder kun je je best doen bij eBay, maar die staan vaker aan de kant van de koper.
Hoop dat de koper ze toch nog ergens terug vind.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jullie zijn wel heel makkelijk zeg, een track & trace is volgens mij gewoon een algemeen geaccepteerd middel om aan te tonen dat iets geleverd is. En als ebay het al binnen 10 min sluit is dat wel erg vreemd, dan heb je geen kans te reageren.

Gewoon contact proberen op te nemen met ebay, hoe lastig dat ook kan zijn. En bel ook de klant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
DHL geeft aan dat het pakket bezorgd is,
Koper geeft aan niks te hebben ontvangen, dus ook geen lege doos o.i.d.
Lijkt er dan op of het pakket verkeerd bezorgd is, of verduisterd dood bezorger.

Laat eerst DHL aantonen wie en waar het dan bezorgd is.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:35
Navi schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:19:
Jullie zijn wel heel makkelijk zeg, een track & trace is volgens mij gewoon een algemeen geaccepteerd middel om aan te tonen dat iets geleverd is.
Wellicht wel wanneer er aangetekend is verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Als je niet expliciet vermeld dat het verzendrisico bij de koper ligt dan draag je als verkoper dit risico. Wat betreft T&T, vorige werk nog een pakje wat als bezorgd vermeld stond maar wat nergens te bekennen was. Ik denk dat je je verlies moet pakken en volgende keer misschien aangetekend moet versturen (want verzekerd en bewijs dat het bij de persoon is afgeleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Erapaz schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:39:
Als je niet expliciet vermeld dat het verzendrisico bij de koper ligt dan draag je als verkoper dit risico.
Het verzendrisico ligt altijd bij de verkoper tenzij het gaat om een verzendmethode die de verkoper zelf niet aanbiedt maar waarvoor specifiek op verzoek van de koper is gekozen. Een verzendmethode aanbieden met de opmerking dat die op risico van de klant is, valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MaD_co schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:47:
DHL geeft aan dat het pakket bezorgd is,
Koper geeft aan niks te hebben ontvangen, dus ook geen lege doos o.i.d.
Lijkt er dan op of het pakket verkeerd bezorgd is, of verduisterd dood bezorger.
Of gewoon bij de koper op een verkeerde plank beland. Het is mij een keer overkomen toen ik een pakket prive bestelde maar het naar mijn werkadres liet sturen. Die is een week zoek geweest omdat een expeditiemedewerker niet wist wat hij ermee moest doen en het maar ergens in een kast gooide zonder het ergens te registreren. Eén van zijn collega’s vond het daar uiteindelijk en zorgde dat het bij de receptie terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
downtime schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:46:
[...]

Het verzendrisico ligt altijd bij de verkoper tenzij het gaat om een verzendmethode die de verkoper zelf niet aanbiedt maar waarvoor specifiek op verzoek van de koper is gekozen. Een verzendmethode aanbieden met de opmerking dat die op risico van de klant is, valt daar niet onder.
Als particulier op marktplaats werkt dat wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Erapaz schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:39:
[...]

Als particulier op marktplaats werkt dat wel zo.
Ik had mijn opmerking iets moeten nuanceren. Een webshop die aan particulieren levert is altijd zelf verantwoordelijk voor de verzending. Alleen in hele specifieke situaties kom je daar onderuit. Met een simpele disclaimer ben je er niet.

Ik weet niet of de wet wat anders bepaalt als het om B2B gaat of als de verkoper een particulier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik neem aan dat je toch wel iemand bij dat grote bedrijf kan contacteren en e.e.a. uitleggen?
Pagina: 1