Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 09:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Mediaspeler

Wat is je budget?
Ligt aan me vrouw....:-) , die moet ik eerst nog voorbereiden...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
films kijken... maar het liefst dat ik de harde schijf gewoon kan overzetten?

Wat heb je zelf al gevonden?
tja.. Niets... weet niet zo goed wat je nu moet hebben en waar ik op moet letten

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een popcorn Hour A110 en een Popcorn hour C200. die c200 is al 2 keer gerepareerd (voeding)... dus tijd voor iets anders...

nu weet ik helemaal niet of dat kan, maar het zou lekker zijn als ik die harde schijven er gewoon weer in kan zetten...

dus ja eigenlijk zoek ik vooral iets dat ik de bestaande schijven weer kan gebruiken?

http://www.arjan-swets.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:47
De Popcorn firmware is gebaseerd op Linux, het gebruikt het EXT3 filesysteem. Mijn keus zou zijn deze schijven in een USB behuizing te stoppen en deze aan sluiten op een Raspberry Pi 4 model B, 2GB met daarop Kodi, sommige leveranciers leveren deze compleet gebouwd. Tip: koop er een airmouse bij, bijvoorbeeld de Tronsmart TSM-01

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 28-11-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Vergeet knutsels waarmee je tot full HD (en, belangrijker, SDR) beperkt bent.

Heb je een router met USB waarop je een HDD aan kunt sluiten? Koop een USB behuizing met USB 3 (2,5" kost ongeveer 15 euro, en 3,5" is er voor 25 euro), waarschijnlijk moet je 'm wel opnieuw formatteren, dus moet je de bestanden die je wilt houden even ergens parkeren, en koop een Apple TV als je in het Apple ecosysteem zit, of een Nvidia Shield als je in het Google ecosysteem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
ikweethetbeter schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:05:

Heb je een router met USB waarop je een HDD aan kunt sluiten? Koop een USB behuizing met USB 3 (2,5" kost ongeveer 15 euro, en 3,5" is er voor 25 euro), waarschijnlijk moet je 'm wel opnieuw formatteren, dus moet je de bestanden die je wilt houden even ergens parkeren, en koop een Apple TV als je in het Apple ecosysteem zit, of een Nvidia Shield als je in het Google ecosysteem zit.
offtopic:
je naam heb je goed gekozen :)

Als je 4k wilt is een Raspberry Pi niet de beste koop, maar als je op HD wilt kijken, net zoals de Popcorn aan kan dan is het een prima keuze die goedkoper is dan @ikweethetbeter 's voorstellen. Ook kun je de schijven zonder parkeren en formatteren er zo aan hangen. De vraag over wat voor tv je hebt is relevant, zitten daar bruikbare apps op? En wil je inderdaad 4k, of is HD vooralsnog voldoende? En welke budget heb je?

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 29-11-2020 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
@martyw
Mijn doel is niet om de goedkoopste oplossing te geven (maar dat doe jij ook niet, de USB case die je adviseert is belachelijk duur ;) ), mijn doel is om een oplossing te geven die niet alleen nu voldoet, maar ook de komende jaren.

@swets
Wat zoek je precies?

Je hebt nu 2 (kapotte?) mediaspelers. Wil je er één, of wil je twee?

Als je twee spelers wilt hebben, dan lijkt het me handig om je films ergens centraal te hebben, in je netwerk, als een NAS. Dat kan al met een router die USB schijven accepteert.

Maar ook met één speler kan het handig zijn je films centraal te hebben staan, en geen (lawaaiïge) HDD bij je tv te hebben staan. Aan jou de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
ikweethetbeter schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:27:
@martyw
Mijn doel is niet om de goedkoopste oplossing te geven (maar dat doe jij ook niet, de USB case die je adviseert is belachelijk duur ;) ), mijn doel is om een oplossing te geven die niet alleen nu voldoet, maar ook de komende jaren.

@swets
Wat zoek je precies?

Je hebt nu 2 (kapotte?) mediaspelers. Wil je er één, of wil je twee?

Als je twee spelers wilt hebben, dan lijkt het me handig om je films ergens centraal te hebben, in je netwerk, als een NAS. Dat kan al met een router die USB schijven accepteert.

Maar ook met één speler kan het handig zijn je films centraal te hebben staan, en geen (lawaaiïge) HDD bij je tv te hebben staan. Aan jou de keuze!
@swets heeft het over schijven overzetten, de Popcorn hour heeft plek voor twee, dus heb ik aangenomen dat er twee schijven in een behuizing moeten, als het er maar eentje is volstaat een kastje voor 1 schijf uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ikweethetbeter schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:05:

ja en hoe doe ik dat dan... kan ik die schjiven gewoon aan de PC hangen?

ik heb op die moment 2 popcorn hours een A110 en een C200 Ik had de C200 beneden bij de tv staan... maar via het netwerk kon ik ook de films op de A110 starten...

van de C200 is de voeding al 2 keer kapot geweest.... dus ik zoek w\daarom wat anders.... maar er staat veel op die schijven, wat ik eigenlijk wel wil bewaren...

dus tja... nu weet ik niet of dat allemaal kan? maar een raspberry Pi, die kan dan via die USB de schijven wel lezen?

misschien domme vragen hoor.... maar ik heb me zolang niet verdiept in dit spul, en het veranderd ook allemaal zo snel....

ik heb ook zo TP_Link router waar een usb schijf aan kan....
maar dat formateren is jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
martyw schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:41:
[...]

offtopic:
je naam heb je goed gekozen :)

Als je 4k wilt is een Raspberry Pi niet de beste koop, maar als je op HD wilt kijken, net zoals de Popcorn aan kan dan is het een prima keuze die goedkoper is dan @ikweethetbeter 's voorstellen. Ook kun je de schijven zonder parkeren en formatteren er zo aan hangen. De vraag over wat voor tv je hebt is relevant, zitten daar bruikbare apps op? En wil je inderdaad 4k, of is HD vooralsnog voldoende? En welke budget heb je?
ik heb nu nog een HD tv... maar we zitten ook bij een tv te denken aan wat nieuws...
dus voorlopig is HD.... maar later misschien groter....

maar ik weet niet of er nu een mogelijkheid bestaat deze schijven op een of andere manier nog te kunnen gebruiken, ?

ik heb ook al naar zo Nvidia shield zitten kijken... maar ik heb echt geen idee allemaal meer waar ik op moet letten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Een NVidia Shield support de disks uit de Popcorn Hour niet direct aan zijn USB poorten, het file system van de Popcorn hour wordt niet ondersteunt. Maar als je een router hebt met een USB poort om een diskbehuizing aan te hangen zou het kunnen werken, welke typenummer TP Link router heb je?

Wat is je plan met de A110's? Blijf je die gebruiken?

Overigens kan de Raspberry Pi 4 - de laatste versie - ook prima overweg met 4k, maar enige handigheid met computers is wel vereist - als je dat hebt is het een prima en goedkope keus, deze kan wel direct overweg met de schijven uit je Popcorn hour aan de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
TL-WR1043ND de router... zal ook wel een oudje wezen tegenwoordig...?

nou of ik die popcorns wil blijven zou willen blijven gebruiken... nou nee.. niet echt... als ik anders heb wat werkt...

dan ga ik toch dat Raspberry Pi 4 verhaal eens bekijken... waar kan ik het best beginnen met lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Bijvoorbeeld in het MagPi magazine (Nederlandse vertaling hier, alleen met een account)
Pagina: 1