Nieuwe TV prijsklasse 500-700€

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo,

Ik heb reeds 10 jaar geen televisietoestel meer, maar wil nu eindelijk terug een TV kopen.
Ik ga deze momenteel enkel gebruiken voor het bekijken van 1080p rips met ondertitels. In de toekomst wil ik deze ook evt gebruiken voor 4k content.
Vermits ik totaal niet thuis ben in de tv markt zoek ik een beetje hulp mbt tot de juiste keuze te maken.
-> HDMI 2.1 is een vereiste omdat ik ook een Nvidia Shield zou willen gebruiken om dan later 4k content te kunnen kijken (ik lees dat dit het enige toestel is waarmee dit momenteel goed werkt?)
-> grootte scherm 43" tot onder de 50"
-> prijsklasse 500-700€
-> ik kan eventueel ook meer geld uitgeven voor bvb een LG BX/CX led, maar heeft dit een toegevoegde waarde bij de content die ik kijk (1080p rips)?

Beste antwoord (via FeaR op 09-12-2020 18:47)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat op slot, ik mis de eigen inzet die we op GoT wel verwachten. Alleen eisen en een budget posten valt onder de noemer "boodschappenlijstje" en die zijn niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je eisen zijn onverenigbaar, HDMI 2.1 vind je alleen op de betere televisies en de kleine schermmaat en het beperkte budget betekenen dat je uit modellen aan de onderkant van de markt moet kiezen.

OLED heeft altijd meerwaarde, zelfs oude VHS-banden zien er op een OLED beter uit.

[ Voor 17% gewijzigd door dmantione op 28-11-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

je hebt geen HDMI 2.1 nodig voor 4k
HDMI 2.0 is prima.

2.1 is nodig als je 4k en 120FPS gaat gebruiken.

Hier een B6 met 2.0 en 4k en HDR doen het prima.

Oled is ook prima voor 1080p. Game hier nog op een PS4. En ook andere 1080p content werkt er meer dan prima op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
OK, de hdmi 2.1 is dan niet van toepassing.
Iemand een aanrader voor een niet OLED televisie van 43-45" in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Geen. OLED's zijn nog duur.
De kleinste OLED is ook 48"

Dus dan kom je eerder uit op 2e hands.

Vraag je af wat je precies wilt. Is 48"OLED goed en ben je bereid hier voor te betalen. Zie het OLED prijzen topic voor de beste aanbiedingen. Maar de 55" zijn relatief goedkoper.

Of wil je echt niet meer dan 700,- uitgeven.
Kijk naar naar een leuke LCD.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Het hoeft geen OLED te zijn, de prijs geeft de doorslag voor mij, dus het zal een LCD worden.
Kijk ik dan best bij bvb Samsung vermits zij het grootste aanbod hebben? Zij bieden verschillende LCD's aan, edge LED en QLED? Welke specs kan ik het beste vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor de beste beeldkwaliteit, is de Hisense U7QF in deze prijsklasse de beste koop. Hisense heeft wat mindere Smart-mogelijkheden, dat kan een argument zijn om bij Samsung te gaan winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Een Chromecast (met google TV) kan dan ook een mogelijkheid zijn.

Ik hoor idd de laatste tijd veel de Hisense aanbevolen worden.
Als de prijs de beslissende factor is, dan dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt geen bijzondere eisen en LCD's zijn inmiddels aardig uitontwikkeld: het grootste (prijs)verschil onderling is de bewegingsscherpte (motion) en HDR-prestaties. Beide zijn eigenlijk niet van belang bij jou. Ik zou hierom kijken naar instap VA LCD's voor een relatief goed contrast en donkere kamer/scene prestatie. Alle 50'' modellen van de bekende namen voldoen, zie hier. Meer uitgeven zou ik alleen doen voor de U7QF. Deze heeft local dimming (FALD) voor betere zwartwaarden en kan nog wat met (4K) HDR mocht je dat in de toekomst gaan bekijken.

HDMI 2.1 is onbelangrijk. Upscaling en smart-functionaliteit zal de Shield voor zijn rekening nemen. Prijs, design en aansluitingen zal de doorslag moeten geven. De beeldkwaliteit onderling (bij 50'') zal namelijk min of meer gelijk zijn. Verschillen vind je in HDR kleurenbereik, maximale helderheid, geluid, bediening etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat op slot, ik mis de eigen inzet die we op GoT wel verwachten. Alleen eisen en een budget posten valt onder de noemer "boodschappenlijstje" en die zijn niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.