Computer monitor knippert soms zwart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 20:37
Ik heb twee computer schermen staan en deze werken normaliter altijd goed. Echter wanneer mijn vrouw op zolder de was aan het doen is beginnen mijn computer schermen regelmatig zwart te knipperen. Ze vallen dan kort uit en direct weer aan. Soms hoor ik de wasmachine weer beginnen en gebeurt het dan, soms is het wanneer mijn vrouw door de ruimte beweegt. Ik heb geen idee waar het door komt.

Iemand enige idee wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen? Is er een soort stekker die je daar tussen kunt zetten om dit te voorkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58

Tens

let me drink about it

Josvds schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:15:
Ik heb twee computer schermen staan en deze werken normaliter altijd goed. Echter wanneer mijn vrouw op zolder de was aan het doen is beginnen mijn computer schermen regelmatig zwart te knipperen. Ze vallen dan kort uit en direct weer aan. Soms hoor ik de wasmachine weer beginnen en gebeurt het dan, soms is het wanneer mijn vrouw door de ruimte beweegt. Ik heb geen idee waar het door komt.

Iemand enige idee wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen? Is er een soort stekker die je daar tussen kunt zetten om dit te voorkomen?
Zelf de was gaan doen, heb je er geen last meer van. O-)

zit je op dezelfde groep als de wasmachien?
Een kleine spanningsdip kan oorzaak zijn, maar dan verwacht je ook storingen bij andere apparaten.

Wat je vrouw betreft; daar durf ik geen oordeel over te geven.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:06
Is de wasmachine op dezelfde groep aangesloten als de monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ik heb zojuist even gekeken, maar het ziet er naar uit dat ze op een andere groep zitten. Zowel de was machine als de droger zitten beide op een andere groep. Waar zou het dan aan kunnen liggen, ik heb zojuist op dezelfde plek rond gelopen als mijn vrouw deed, maar de schermen blijven het doen. Zou het kunnen dat als de droger + wasmachine aan staan het teveel stroom in zijn geheel vraagt en daardoor als nog te veel stroom vraagt? Ook al zitten ze beide op een andere groep?

Ik heb vandaag weer heel de ochtend achter de PC gezeten met de droger / wasmachine uit en nergens last van gehad. Ook niemand die in de ruimte liep. Vind het echt vreemd.

Of zijn de schermen dan aan het versleiten? Het zijn 2 "Samsung SyncMaster P2250" schermen, dus ze zijn ook al wel een paar jaar oud. Maar vind het zonde om nieuwe schermen te kopen als het daar niet aan ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Josvds op 29-11-2020 12:32 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Josvds schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:31:
Of zijn de schermen dan aan het versleiten? Het zijn 2 "Samsung SyncMaster P2250" schermen, dus ze zijn ook al wel een paar jaar oud. Maar vind het zonde om nieuwe schermen te kopen als het daar niet aan ligt.
Heb zelf ook een 30" Hp scherm gehad met hetzelfde mankement, heb deze toen weggegeven.
Maar de persoon waaraan ik ze heb gegeven daarbij werkt het scherm prima. Dus ik zou daar niet automatisch van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58

Tens

let me drink about it

Josvds schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:31:
en daardoor als nog te veel stroom vraagt? Ook al zitten ze beide op een andere groep?
ook op een andere groep, maar dezelfde fase zakt de spanning ook idd.
Het zijn 2 "Samsung SyncMaster P2250" schermen, dus ze zijn ook al wel een paar jaar oud.
10 jaar oud ongeveer; 5/6? jaar geleden best wel een aantal Samsung voedingen gerepareerd, als in: alle elco's van de voeding vervangen. Symptomen waren toen wel wat anders; namelijk uitvallen na een tijdje aanstaan.

Omdat het op beide schermen tegelijk voorkomt lijkt het me eerder de netspanning, maar als beide hetzelfde probleem hebben kan het wel.

Andere insteek:Het knipperen hoeft niet te betekenen dat de monitor uitgaat, backlight is ook een optie.
Woon je in het buitengebied met een zwakke netvoeding?, kort bij boerderijen/industrie met veel machines?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Nee, ik woon in een rijtje van 4 woningen.. zit wel op zolder dus de lijn maar de meterkast is lang en zitten wel 3 stekkerdozen op 1 stopcontact (voor printer, pc, 2x laptop, switch, speaker, raspberry, wifi ap, 2x monitor, nas, docking). Maar daar verandert niets aan gedurende mijn gebruik. Is er iets tegen te doen om net spanning verlies te voorkomen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ik heb nu een kacheltje (3kwa) langs mijn bureau gezet en als die aan springt heb ik inderdaad hetzelfde. Dan krijg je een power dip en vallen de scherm kort (1 sec) op zwart en direct weer aan. Wat kan ik hier aan doen?

Ik weet niet of een UPS / Stekkerdoos daar bij kan helpen. Ik zie dat daar iets bij staat van "Automatic Voltage Regulation (AVR)" weet niet of dat dit iets af doet en/of daar voor bedoeld is?

pricewatch: PowerWalker AVR1200
Pagina: 1