Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 21:39
Het ontstaan van dit idee
Herken je dat? De kleur van de nieuwe PlayStation 5 blijkt je toch wat minder te bevallen nadat je 'm eindelijk hebt kunnen bemachtigen. Tuurlijk, dat apparaat is schaars dus je eisenlijstje beweegt flexibel mee, maar toch blijft die innerlijke behoefte voor een andere kleur.

De zoektocht
Ik had dezelfde gedachte en startte de speurtocht naar custom plates for PS5. Wat blijkt, er is een website genaamd "PlateStation5" voor precies de wens die ik had. Helaas, ik kwam van een koude kermis thuis, Sony blijkt daar een stokje voor te hebben gestoken (https://www.engadget.com/...scontinued-202340595.html). Het bedrijfsconcept maakt inbreuk op de nodige patenten en intellectuele eigendommen van Sony.

Reddit, the place to be!
Ik vervolg mijn zoektocht en ja hoor, of course, diverse Redditors hebben dezelfde behoefte om dat steriele witte jasje van de PS5 uit te doen. Wat je veel voorbij ziet komen is het gebruik van PlastiDip, een rubber coating die ook nog eens makkelijk te verwijderen is als je toe bent aan een ander kleurtje!

Doel van deze topic
Ik roep deze topic in het leven om te kijken wat de ervaringen van jullie mede tweakers zijn in het gebruik van dit product. Hoe bevalt het eindresultaat na het gebruik van PlastiDip en zijn er aandachtspunten die je niet over het hoofd moet zien? Zo helpen we elkaar de PlayStation 5 een fancy jasje te geven 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Worstenbrood94 op 28-11-2020 15:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Worstenbrood94
Gisteren heb ik zelf de stap gewaagd om mijn PS5 om te toveren van wit naar zwart. Dit is het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl2ZmXt0BFxIuVjkguL6hfNlE7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVq8MBUPbrpKkyKyN4g5luvf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peaMbPPdr8znKow6LmzX_zbeLXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sgAqwpwHoeNbGCIXdqDGUxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odbzpN4zQ01Eqbjg0BKaRkhtbSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MO1BH2udC02FMh5S63lfq2Em.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Gaaf!

Zouden hier ook geen stikkers voor gemaakt gaan worden zoals bij macbooks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Worstenbrood94
Benodigdheden en stappenplan

Benodigdheden
  • Mondkapje van goede kwaliteit, bijvoorbeeld van de bouwmarkt
  • 2 microvezeldoeken
  • Latexhandschoenen (verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn)
  • 96% pure alcohol (verkrijgbaar bij Etos)
  • (1x) PlastiDip met een kleur naar keuze, bijvoorbeeld: https://www.plasti-dip.nl/shop/plasti-dip-spray-mat-zwart/
  • 2 grote kartonnen dozen waar de plates in passen met wat extra bufferruimte
Stappenplan
  1. Begin met het los maken van de PS5 plates (video: https://www.youtube.com/watch?v=zoP-X_CTMAk)
  2. Doe je latex handschoenen aan en maak met een licht vochtige microvezeldoek beiden kanten van iedere plate schoon
  3. Droog beide plates af met een droge microvezeldoek
  4. Gebruik de droge microvezeldoek en breng hierop een beetje alcohol aan, wrijf de doek voorzichtig over de plates om olieën (afkomstig van je vingers door eerder gebruik) te verwijderen. Dit zorgt voor een betere hechting van de PlastiDip
  5. Leg beide plates in de kartonnen dozen
  6. Schud de PlastiDip krachtig voor 60 seconden lang, je hoort hierbij het mengballetje in de bus tikken
  7. Breng de lagen aan via de instructie hier onderaan
  8. Draai de plates om en doe het aanbrengen van de lagen nogmaals voor de andere kant van beide plates
  9. Laat het geheel nu minimaal 4 uur drogen
  10. Gebruik een vochtige microvezeldoek om de plates licht schoon te maken
  11. Droog de plates met een droge microvezeldoek
  12. Breng op een microvezeldoek opnieuw 96% pure alcohol aan en wrijf verder schoon
  13. Breng de plates aan op je PS5 en klaar!
  14. Vergeet jouw creatie niet te delen in deze topic!
Instructie lagen aanbrengen
  • Laag 1: breng PlastiDip in een vloeiende beweging licht aan op de plates, je ziet de originele kleur na deze behandeling nog goed! Wacht vervolgens minimaal 15 minuten voor het aanbrengen van de volgende laag
  • Laag 2: breng PlastiDip in een vloeiende beweging licht aan op de plates, je zal nog steeds de originele kleur door zien komen. Wacht vervolgens minimaal 20 minuten voor het aanbrengen van de volgende laag
  • Laag 3: breng PlastiDip in een vloeiende beweging royaal aan op de plates, dek hierbij zoveel mogelijk van de plates, de originele kleur zou nu niet meer zichtbaar moeten zijn. Wacht vervolgens minimaal 30 minuten voor het aanbrengen van de laatste laag
  • Laag 4: breng PlastiDip in een vloeiende beweging royaal aan op de plates, dit is de laaste behandeling dus zorg dat de bewerkte zijde van de plate nu volledig gedekt is en er een mooie laag PlastiDip op de plate zit. Wacht vervolgens minimaal 45 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
blubbers schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:28:
Zouden hier ook geen stikkers voor gemaakt gaan worden zoals bij macbooks?
Ongetwijfeld, net als dat er complete vervangingen voor de plates op de markt gaan komen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 16:55
Waar heb je de plasti dip vandaan gehaald? ik weet dat het overal wel een beetje te krijgen is, maar de prijzen fluctueren nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
shadowkid053 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:07:
Waar heb je de plasti dip vandaan gehaald? ik weet dat het overal wel een beetje te krijgen is, maar de prijzen fluctueren nogal.
Hoi, net toevallig een post toegevoegd met de benodigdheden en het stappenplan. Ik heb de PlastiDip hier gekocht: https://www.plasti-dip.nl/shop/plasti-dip-spray-mat-zwart/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

g0tanks schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:53:
[...]

Ongetwijfeld, net als dat er complete vervangingen voor de plates op de markt gaan komen.
DBrand gaat het in elk geval niet doen:

"However, according to dbrand, a company that specializes in customizable hardware skins, manufacturing PS5 skins is next to impossible. The company stated in a recent Reddit post that after multiple attempts at a console skin, it simply won't cover the PS5 all the way, not without leaving noticeable white streaks. Given the unique, meme inducing nature of the PS5's console design, it does seem rather difficult to make a customizable skin work.

The post ended with dbrand urging consumers to not purchase PS5 skins, considering that it will just lead to the same problems the company had."

https://gamerant.com/ps5-dbrand-skin/

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Worstenbrood94 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:10:
[...]

Hoi, net toevallig een post toegevoegd met de benodigdheden en het stappenplan. Ik heb de PlastiDip hier gekocht: https://www.plasti-dip.nl/shop/plasti-dip-spray-mat-zwart/
Duidelijk.
Ik heb zojuist https://www.plasti-dip.nl...-black-sapphire-metallic/ en de matte variant gekocht. Ben benieuwd wat het wordt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
shadowkid053 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:31:
[...]

Duidelijk.
Ik heb zojuist https://www.plasti-dip.nl...-black-sapphire-metallic/ en de matte variant gekocht. Ben benieuwd wat het wordt haha
Nice, ben heel benieuwd naar het resultaat. Zoals gezegd kan je het stappenplan hierboven vinden (heb ‘m gepind). Ga je het resultaat met ons delen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
Worstenbrood94 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:55:
[...]

Nice, ben heel benieuwd naar het resultaat. Zoals gezegd kan je het stappenplan hierboven vinden (heb ‘m gepind). Ga je het resultaat met ons delen? ;)
Natuurlijk, wordt alleen niet eerder dan volgend weekend gok ik. Voor de zekerheid ook maar de mat zwarte besteld indien de metallic toch niet helemaal wauw is. Hij komt hier in een zwart metalen tv meubel dus dan sluit het naar mijn idee ook mooi aan.

Heb ook getwijfeld over de Black and Blue en de Obsidian. Zelfs nog even nagedacht om er een lijntje met Volcanic red matte er tussen te gooien ergens. Maar dat is iets voor later. Alhoewel ik nu wel heel erg twijfel over een volcanic red batman logo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
shadowkid053 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:59:
[...]

Natuurlijk, wordt alleen niet eerder dan volgend weekend gok ik. Voor de zekerheid ook maar de mat zwarte besteld indien de metallic toch niet helemaal wauw is. Hij komt hier in een zwart metalen tv meubel dus dan sluit het naar mijn idee ook mooi aan.

Heb ook getwijfeld over de Black and Blue en de Obsidian. Zelfs nog even nagedacht om er een lijntje met Volcanic red matte er tussen te gooien ergens. Maar dat is iets voor later. Alhoewel ik nu wel heel erg twijfel over een volcanic red batman logo :D
De ideeën zijn zeker aanwezig zie ik, mooi dat je ermee aan het experimenteren gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Ziet er super uit, maar verkloot je hierdoor je garantie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 21:10
Ik zou een ps1 grijze wel tof vinden en dan het logo in de regenboog kleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstenbrood94
Xlast88 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:20:
Ziet er super uit, maar verkloot je hierdoor je garantie niet?
Hoi, die vraag gaat het internet ook over. Mensen hebben Sony daarnaar gevraagd en zolang het materiaal niet definitief is vervalt de garantie ook niet. PlastiDip is weer te verwijderen, met je nagel of een tandenstoker kan je een gaatje maken waarna je het er vervolgens helemaal vanaf kan trekken en de originele staat van de plates weer terug hebt.

En thanks! Nu het donkerder is in de woonkamer komt de tijd die je erin steekt pas echt tot zijn recht :) Zeker met de mooie verlichting tussen de zwarte plates :o

[ Voor 4% gewijzigd door Worstenbrood94 op 28-11-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
t mac schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:24:
Ik zou een ps1 grijze wel tof vinden en dan het logo in de regenboog kleuren
Als je Google’ed kom je ook lichtgrijze varianten tegen, het regenboog PS-logo is ook op internet te bestellen, volgens mij in vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Worstenbrood94 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:27:
[...]

Hoi, die vraag gaat het internet ook over. Mensen hebben Sony daarnaar gevraagd en zolang het materiaal niet definitief is vervalt de garantie ook niet. PlastiDip is weer te verwijderen, met je nagel of een tandenstoker kan je een gaatje maken waarna je het er vervolgens helemaal vanaf kan trekken en de originele staat van de plates weer terug hebt.

En thanks! Nu het donkerder is in de woonkamer komt de tijd die je erin steekt pas echt tot zijn recht :) Zeker met de mooie verlichting tussen de zwarte plates :o
Ah nice wist niet dat het makkelijk te verwijderen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet ook even verwijderd, blijkbaar heb ik de 23 blade fan :), en zit er aan te denken om deze ook te gaan plasti-dippen.
Ik zou dan nog de 3 onderdelen van het logo in 3D printen met de originele kleuren en dit als insert gebeuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:42
Mooi gedaan!

Ik heb mijn ps4 destijds geplastidip’d, dit heeft jaren perfect gehouden en was supermakkelijk weer te verwijderen. Wat betreft stickers, zoals ik bij dbrand begreep, is het makkelijk en foolproof maken van stickers voor zowel de binnen als buitenkant van de zijkanten erg moeilijk te maken (ivm de hoekjes etc), en hebben ze er daarom van afgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Leuke kleur, beter dan wit.

Maar vind de afwerking te wensen over laten, op de eerste foto zie ik alles behalve een strak lakje. Of ligt dat aan de foto?

[ Voor 15% gewijzigd door Rck010 op 28-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
Rck010 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:08:
Leuke kleur, beter dan wit.

Maar vind de afwerking te wensen over laten, op de eerste foto zie ik alles behalve een strak lakje. Of ligt dat aan de foto?
Dat ligt aan de camera, dat is niet een al te beste en een beetje korrelig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
shadowkid053 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:59:
[...]

Hoi! Hoe is het resultaat geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Worstenbrood94 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:00:
[...]

Hoi! Hoe is het resultaat geworden?
Plastidip in backorder geschoven met 18 dec als levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
De plastidip is binnen. Tweede kerstdag wil ik gaan dippen. Resultaat zal ik hier posten. Heb gekozen voor Metalic zwart. Mocht het niet mooi worden dan wordt het mat zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:49
Mooi gedaan 👌
Bedankt ook nog voor de stappenplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
Hij is klaar en ziet er top uit! De metallic look is goed gelukt en past goed bij onze zwarte metalen tv meubel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBzJAsXDT78uALQrdaAFDa_EcNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxamai42PUz55qr1nMLE9U1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDQQGXCxtRejNaRh9MQk3KFxvQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdXZpYwgsw100tT5ccUr8B7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbVOCAfPytKCLmpRO1D-9FxZ4w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJmqotWWKqMU5vLnSU0OrYFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmq7Ua5zdOTX8FMbeHOX1s5DK6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoucAiPl0ZmlTFAU01sgtjfi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door shadowkid053 op 27-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Netjes hoor! Ik ga dit topic ook in de gaten houden, ik vind die PlayStation echt spuuglelijk met dat wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
shadowkid053 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:24:
Hij is klaar en ziet er top uit! De metallic look is goed gelukt en past goed bij onze zwarte metalen tv meubel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Tip van mijn kant;
neem de rand van de hoekjes wat langer mee met spuiten. In het begin is dat een zeer kwetsbare plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Als je niet wilt plasti-dippen kun je ook eventueel plates halen bij AliExpress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-ANfg5FRSsOXlF8UI6inlExOHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYQQqdwTGXOjExrpXqcRwelC.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen je PS-logo opening ontbreekt dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgjbRDBwOithBU287wwdLlzufk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ys1jAfDs1HFXBAcaKhH3Xo7V.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt hier meer foto's bekijken.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 23:15
Interessant! Oud topic, maar ik ben zelf m'n ps5pro aan het omtoveren naar een 30th anniversary (scheelt weer 2600 euro) , alleen ik zag dat plastidip niet echt die tinten grijs heeft. Is er een alternatief op de markt? En denk je dat je ook het midden van de console kan verven met plastidip? (en de "body").

Ik weet niet hoe temperatuurgevoelig het materiaal is, ik lees dat plastidip tot 93 celcius moet kunnen, maar geen real world tests gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Fuku-San schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:03:
Interessant! Oud topic, maar ik ben zelf m'n ps5pro aan het omtoveren naar een 30th anniversary (scheelt weer 2600 euro) , alleen ik zag dat plastidip niet echt die tinten grijs heeft. Is er een alternatief op de markt? En denk je dat je ook het midden van de console kan verven met plastidip? (en de "body").

Ik weet niet hoe temperatuurgevoelig het materiaal is, ik lees dat plastidip tot 93 celcius moet kunnen, maar geen real world tests gezien.
Dan kun je het beste deze kopen op AliExpress. En je witte controllers vervangen door deze.

Ik heb zelf het volgende van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLyFBjKzACiZ-pw_bwhq7yUuLVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0mdhhnEFulg73LAWPFJle7F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSA0axkSZ6Qobw_xmGlw-y3grCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9ZYflsCk3xIS4ELVkNiNDQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Pagina: 1