Zoeken in berichten écht laten zoeken in berichten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
Als je naar een trefwoord zoekt in berichten, dan zoekt hij in het forum, ipv berichten. Zie video:

YouTube: Zoeken in berichten

[ Voor 3% gewijzigd door BeunPC op 28-11-2020 12:54 ]

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De 'quicksearch' zoekt inderdaad alleen op topictitels, als je op enter drukt krijg je topics te zien waarbij de titel en/of berichtinhoud matched. Die type-ahead search is anders veel te traag door de grote hoeveelheid reacties en de korte teksten waar ie op moet zoeken tijdens type-ahead.

zoeken naar 'RX580'

En een ongedocumenteerde feature, als je zoekt op text:RX580, dan pakt ie alleen de berichteninhoud:
zoeken naar 'text%3ARX580'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Let op dat hij zoekt in zijn DM's, niet op het forum zelf. Ik zie alleen geen kans om daar de quicksearch door te laten springen naar een algemene searchpagina.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, dat soort details vallen nogal weg met een mobiel filmpje en een verder vrij summiere uitleg.

Maar nu snap ik er nog wat minder van. Want zowel de quicksearch als reguliere search bij de DMs/berichten zoeken in de door jou verzonden of ontvangen DM-berichten. En niet in forumreacties of topics.

@BeunPC kan je wat meer expliciet uitleggen wat er volgens jou mis is en wat je daar wel verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
ACM schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:53:.

Want zowel de quicksearch als reguliere search bij de DMs/berichten zoeken in de door jou verzonden of ontvangen DM-berichten. En niet in forumreacties of topics.
De resultaten in de “search bar” zijn inderdaad mijn berichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4NgUeXATafZXlJ3fwxpRHqrgv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OjaDtPb5i5MJObHATVjStQpv.png?f=fotoalbum_large

Maar zodra ik zoek krijg ik dus forumtopics geserveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNIpnY8_FPebamv9IJAVQ8-bCZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GjEdn2mCgFtsMUhQy9GbjBNe.png?f=fotoalbum_large

@ACM

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, altijd handig als er bugreports komen op features die ik zelf nauwelijks gebruik :P
Bedankt voor de verdere toelichting.

Blijkbaar is die feature nooit helemaal consistent met de rest uitgewerkt. Maar het op enter of op het zoekknopje drukken zou geblokkeerd moeten zijn. Blijkbaar negeert jouw browser dat die formsubmit uitgeschakeld is of hebben we dat niet helemaal goed uitgewerkt.

Dat deel is een bug, het helemaal verder integreren van die zoekfunctionaliteit is eigenlijk meer een feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@BeunPC Zou je het nogmaals kunnen proberen? Hoewel we het zelf niet meer konden reproduceren is er vandaag een wijziging online gezet waardoor het formulier in elk geval niet meer per ongeluk verzonden kan worden. Het bug-gedeelte zou dus in elk geval opgelost moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 14-12-2020 15:40 ]

March of the Eagles

Pagina: 1