Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 07:01
Mijn vraag
Op dit moment heb ik een Nvidia Shield die ik gebruik als media center. Daarop draai ik plex (die streamt vanop mijn NAS), maar ook iptv en emulator games. Omwille van dat laatste ben ik aan het bekijken om toch over te schakelen naar een PC omdat ze toch nog altijd best draaien op een PC.

Maar mijn grootste bekommernis is, dat een PC niet echt gebruiksvriendelijk is als media center. Ik wil niet voortdurend een toetsenbord en muis gebruiken elke keer ik hem gebruik en moet dus simpel te navigeren zijn met een afstandbediening. Een goede frontend is dus essentieel. Voor de emulators heb ik BigBox dat ik kan gebruiken, maar om vanuit BigBox naar Plex of IPTV over te schakelen, dat weet ik niet hoe dat kan op een PC.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hardware: NUC
Software: Kodi maar weet niet of dat kan wat ik wil bekomen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casj
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10-2023
werkt perfect als je er een puls-eight usb cec adapter tussen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 07:01
casj schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:42:
werkt perfect als je er een puls-eight usb cec adapter tussen zet.
het is mij niet duidelijk wat de precieze functie is van deze adapter? Ik heb intussen de NUC aangekocht en via HDMI aan mijn AV ontvanger gehangen. Ik heb ook een W10 Gyro afstandbediening om de NUC te bedienen in Kodi. Waarvoor heb ik dan die adapter nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 22:08
Een airmouse Met ingebouwde keyboard aanschaffen.
Ik gebruik zelf een Minix neo A2 icm Ubuntu en dat bevalt goed. Is in het begin wel even wennen en motoriek trainen om er handig mee te worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Jackxl op 05-12-2020 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casj
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10-2023
de cec adapter maakt het mogelijk om net als bij bijv de raspberry en andoid boxjes de tv afstandbedienings signalen door te sturen. voor de meeste functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
pina schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 02:39:
[...]

het is mij niet duidelijk wat de precieze functie is van deze adapter? Ik heb intussen de NUC aangekocht en via HDMI aan mijn AV ontvanger gehangen. Ik heb ook een W10 Gyro afstandbediening om de NUC te bedienen in Kodi. Waarvoor heb ik dan die adapter nog nodig?
Een Nuc heeft een eigen ir ontvanger en bij ali koop je een remote voor 5 euro die perfect werkt voor kodi.
Moet wel rc 6 code ondersteunen die ab.
En als het een nieuwere nuc is zit daar cec ook in...
Ff de bios induiken.
Pagina: 1