Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal windows draaien, en gebruikt worden voor gamen én lokale bots (al dan niet headless) chrome browsers. Hierdoor is de keus op de 5950X gevallen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact budget, maar rond de 3000-3500 is prima excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de M slot al liggen (2TB). Deze is nieuw, en zal ik het liefst gebruiken. Mogelijk nog een extra SSD aangezien 2TB tegenwoordig beperkt is.
Daarnaast zal ik tijdelijk de 1080 GTX (specs onderaan thread) tijdelijk gebruiken tot de RTX 6900 leverbaar is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur anders dan dat ik liever een geheel AMD, of Intel met Nvidia systeem heb. Volgens mij - geen ervaring though - functioneert dit beter.
Ga je overklokken?
mogelijk
Wat verwacht je van ons?
Graag op- en/of aanmerkingen over onderstaande build aangezien ik nog nooit een PC heb samengesteld. Daarom is er vast ruimte voor verbetering.
Potentieel nieuwe build
Oude videokaart (tijdelijk in nieuwe build)
Systeem zal windows draaien, en gebruikt worden voor gamen én lokale bots (al dan niet headless) chrome browsers. Hierdoor is de keus op de 5950X gevallen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact budget, maar rond de 3000-3500 is prima excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de M slot al liggen (2TB). Deze is nieuw, en zal ik het liefst gebruiken. Mogelijk nog een extra SSD aangezien 2TB tegenwoordig beperkt is.
Daarnaast zal ik tijdelijk de 1080 GTX (specs onderaan thread) tijdelijk gebruiken tot de RTX 6900 leverbaar is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur anders dan dat ik liever een geheel AMD, of Intel met Nvidia systeem heb. Volgens mij - geen ervaring though - functioneert dit beter.
Ga je overklokken?
mogelijk
Wat verwacht je van ons?
Graag op- en/of aanmerkingen over onderstaande build aangezien ik nog nooit een PC heb samengesteld. Daarom is er vast ruimte voor verbetering.
Potentieel nieuwe build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 906,90 | € 906,90 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-I Gaming | € 275,- | € 275,- |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6900 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H710 Zwart | € 133,90 | € 133,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW64GX4M4C3200C16 | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 850W | € 142,17 | € 142,17 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 299,- | € 299,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.140,87 | ||
Oude videokaart (tijdelijk in nieuwe build)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||