Stille day to day laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 21:02
Hoi allen,

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een laptop om onze huidige laptops te vervangen. Mijn vrouw heeft een 15 inch ding uit de prehistorie en ik een 17inch dell waarvan de fans onuitstaanbaar luid zijn.

We hebben op de werkkamer een prachtige desktop setup staan waar makkelijk op gegamed kan worden als daar een keer tijd voor is. Hier worden ook de filmpjes etc op gemaakt. De laptop zal meer beneden worden gebruikt voor surfen en mailen en om mee te nemen op vakantie voor een filmpje oid. Maar ja, daar heb je ook de ipad weer voor...
Enfin, ik hoopte voor <1100 euro klaar te zijn. Qua grootte zaten we te twijfelen tussen 13 inch of mogelijk toch net een slagje groter. Maar zeker niet groter dan 15 inch. Daarnaast moet de laptop echt stil zijn.

Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende specs om naar te kijken dat ik door de bomen het bos soms niet meer zie. Is een I5 voldoende of toch voor de I7 gaan? Of is AMD toch de betere processor?
ik kwam zelf op de volgende suggesties uit:
- Lenovo Slim 7
- Dell xpp 13 (https://www.dell.com/nl-n...13-7390-laptop/cnx73944sc)
- Nieuwe Dell XPS 13( https://www.dell.com/nl-n...-13-9310-laptop/cn93209sc)
- Nieuwe Macbook air aangezien deze geen fan heeft :) Maar dat geeft wel weer compatibiliteit issues met mijn windows PC en NAS

Ben benieuwd naar jullie visie!
Alvast dank,
Bas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 22:13
Ik heb voor mijn werk een Dell XPS 13 en ik zou hem omruilen voor een 15 inch exemplaar als ik er de hele dag op zou moeten werken. Het scherm is wat mij betreft te klein. Gelukkig staat er een groter scherm naast. Verder een heerlijk ding en (voor het werk wat ik doe) buiten de Teams meetings stil.

Zelf ben ik afgelopen week voor een Lenovo Ideapad 5 15ARE gegaan. https://www.lenovo.com/nl...d-5-15are05/p/88IPS501393. Vast geen enterpriseklasse maar meer dan genoeg voor internetten en emaIlen. Bovendien zit er een USB-C poort op met USB-PD en Displayport alternate mode, dus aansluiten op (het juiste) scherm of docking station kan met één kabel.

Edit:eigen keuze toegevoegd.

[ Voor 40% gewijzigd door noostenb op 29-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:40
Voor surfen en mailen voldoet elk ding wel. Dan zou ik inderdaad eerder kijken naar welke stil en licht is. Kan je niet een toetsenbord voor de iPad kopen? Volgens mij kom je dan ver onder de 1000 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik zou gaan voor de Macbook Air M1
Die heeft geen fan's dus geen geluid
Heeft ijzersterke performance

Tenzij je echt windows apps nodig hebt welke geen degelijk alternatief hebben op osx dan lijkt me de MBA het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MacBook Air. Welke compatibiliteit issues zou je verwachten met je Windows PC en NAS? Ik verwacht niet dat de NAS Windows specifieke features heeft, zoiets werkt over het algemeen volledig platform onafhankelijk.

🌞🍃