Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem in eerste instantie gebruiken als game-systeem. Daarnaast wil ik er op programmeren en wat lichte fotobewerkingen uitvoeren.
Games die ik speel:
Borderlands 3, Euro Truck Simulator 2, Alien Swarm: Reactive Drop, Age of Empires II (2013), GTA V en nog wat anderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief randapparatuur max €1000.
Ik heb +- 300 euro gereserveerd voor randapparatuur, zoals monitor, toetsenbord en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk een SSD uit mijn huidige laptop (Crucial MX200 (500GB) of Samsung 860 EVO (250GB)).
Er zal een nieuwe muise moeten komen. Of er een toetsenbord moet komen, is afhankelijk of ik van mijn huidige SteelSeries Shift een aantal toetsen soepeler kan laten lopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle interne desktop onderdelen inclusief een kast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut: AMD! Wat betreft grafische kaarten heb ik weinig op met NVIDIA.
De voorkeur voor AMD voor CPU, is al 'eeuwen' oud, omdat AMD heel lang de underdog is geweest.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bijvoorkeur zou ik willen gaan voor een 1440p systeem. Gezien het budget, lijkt het voor nu verstandiger om te gaan voor een 1080p systeem. Dit systeem is gebaseerd op de BBG van afgelopen september.
Ik wil niet de nieuwste CPU's en graphische kaarten van AMD. Dit zijn momenteel moeilijker verkrijgbaar en ik zal zo snel mogelijk aan het nieuwe systeem moeten. Mijn huidige laptop begint het voor gezien te houden.
Ga je overklokken?
Nee, nee, en ehhhh.... nee!
Wat verwacht je van ons?
Is het met dit budget toch mogelijk om voor een 1440p systeem te gaan? Zover ik zelf heb uitgevogeld is dat wellicht niet helemaal haalbaar.
Ik heb nu gekozen voor een 1080p monitor. Mocht het mogelijk zijn om hier alsnog een 1440p te gaan, dan zal ik toch voor een 27 inch 1440p monitor willen gaan.
Moet ik voor de oudere B450 gaan of voor een nieuwere B550 moederbord gaan?
Is de kast goed wat betreft airflow?
Zijn er onderdelen waarop 'bespaard' kan worden om ergens anders te investeren voor net iets beters (bijvoorbeeld om als nog een RX5700XT er in te plaatsen.
Graag zou ik jullie advies willen over onderstaande systeem.
Systeem
Ik wil dit systeem in eerste instantie gebruiken als game-systeem. Daarnaast wil ik er op programmeren en wat lichte fotobewerkingen uitvoeren.
Games die ik speel:
Borderlands 3, Euro Truck Simulator 2, Alien Swarm: Reactive Drop, Age of Empires II (2013), GTA V en nog wat anderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief randapparatuur max €1000.
Ik heb +- 300 euro gereserveerd voor randapparatuur, zoals monitor, toetsenbord en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk een SSD uit mijn huidige laptop (Crucial MX200 (500GB) of Samsung 860 EVO (250GB)).
Er zal een nieuwe muise moeten komen. Of er een toetsenbord moet komen, is afhankelijk of ik van mijn huidige SteelSeries Shift een aantal toetsen soepeler kan laten lopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle interne desktop onderdelen inclusief een kast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut: AMD! Wat betreft grafische kaarten heb ik weinig op met NVIDIA.
De voorkeur voor AMD voor CPU, is al 'eeuwen' oud, omdat AMD heel lang de underdog is geweest.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bijvoorkeur zou ik willen gaan voor een 1440p systeem. Gezien het budget, lijkt het voor nu verstandiger om te gaan voor een 1080p systeem. Dit systeem is gebaseerd op de BBG van afgelopen september.
Ik wil niet de nieuwste CPU's en graphische kaarten van AMD. Dit zijn momenteel moeilijker verkrijgbaar en ik zal zo snel mogelijk aan het nieuwe systeem moeten. Mijn huidige laptop begint het voor gezien te houden.
Ga je overklokken?
Nee, nee, en ehhhh.... nee!
Wat verwacht je van ons?
Is het met dit budget toch mogelijk om voor een 1440p systeem te gaan? Zover ik zelf heb uitgevogeld is dat wellicht niet helemaal haalbaar.
Ik heb nu gekozen voor een 1080p monitor. Mocht het mogelijk zijn om hier alsnog een 1440p te gaan, dan zal ik toch voor een 27 inch 1440p monitor willen gaan.
Moet ik voor de oudere B450 gaan of voor een nieuwere B550 moederbord gaan?
Is de kast goed wat betreft airflow?
Zijn er onderdelen waarop 'bespaard' kan worden om ergens anders te investeren voor net iets beters (bijvoorbeeld om als nog een RX5700XT er in te plaatsen.
Graag zou ik jullie advies willen over onderstaande systeem.
Systeem
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 71,93 | € 71,93 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 331,24 | € 331,24 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 69,19 | € 69,19 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M V2 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 961,76 | ||
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Iiyama ProLite XUB2792HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar) | € 189,- | € 189,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 189,- | ||
[ Voor 0% gewijzigd door icecr0wn op 28-11-2020 10:44 . Reden: typefoutje ]