Toon posts:

Welke mail server?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier een mail server opzetten op me NT4 server bakkie.

De bedoeling is dat de mail(van verschillende internet accounts) van iedereen op een centrale pc staat en het makkelijk te backuppen is.

Hij moet de mail accounts checken op mail en dat dan in het postvak van de betreffende user doen.

Weet iemand welk programma hier goed geschikt voor is?
Ik heb Exchange 5.5 geprobeerd, maar daar zal ik eerst nof ff een studie voor moeten volgen ;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

Jaymz

Keep on moving !

Je keuze is van verschillende factoren afhankelijk. Je vraag is dus niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden.

Misschien dat je hieronder wat vind :)
[search=welke mail server]
Heb je dan nog (specifieke) vragen: stel ze gerust :)

• Scavvy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Volgens mij moet het met MS Outlook gewoon kunnen...

Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de search al gedaan, maar dan krijg ik heel veel dingen waar ik nix aan heb

Verwijderd

Exchange 5.5 is vrij simpel, tenminste voor de functies die jij wil gebruiken. Maar je moet wel gebruiken van een progje net als POPBeamer, om je mail te downen bij je ISP en dan in je exchange te pleuren...

Weet trouwens iemand hoe je de Exchange mail kunt backuppen? (voor je hele domein)

Verwijderd

Topicstarter
Ok even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een netwerk met 5 users die allemaal moeten krijgen via de server

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 12 augustus 2001 14:04 schreef Scavvy het volgende:
Volgens mij moet het met MS Outlook gewoon kunnen...
Als mailserver :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Mail Deamon is wel goed vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 14:06 schreef keepitcool het volgende:
Exchange 5.5 is vrij simpel, tenminste voor de functies die jij wil gebruiken. Maar je moet wel gebruiken van een progje net als POPBeamer, om je mail te downen bij je ISP en dan in je exchange te pleuren...

Weet trouwens iemand hoe je de Exchange mail kunt backuppen? (voor je hele domein)
Aha, ok dat is idd wat ik zoek, maar eeuhm waar kan ik nog wat uitleg vinden over exchange server?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
Mailtraq schijnt wel een goede te zijn.

Van horen zeggen trouwens, zelf nooit geprobeerd :)

Verwijderd

Ik heb heel veel positieve ervaringen met MDaemon
En zeker in combinatie met Mailscan 2.3g

het ziet er in het begin heel moeilijk uit, maar tis heel simpel opgezet.

Verwijderd

Als je iets niet snapt in Exchange of wil weten hoe je iets moet doen, kun je het hier toch posten, na eerst de search gebruikt te hebben?

Verder:
http://www.microsoft.com/technet

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zouw idd gewoon mdaemon nemen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Backup maken van Exchange 5.5 kan simpel met ARCServe voor Exchange 5.5

Exchange 5.5 + POPBeamer is inderdaad een goede combinatie.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waarom een mailserver opzetten? Heb hier thuis gewoon voor de gebruikers Eudora. Die zet alle mail, instellingen ed in een map in de homedir van de users. Net zo makkelijk.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:13 schreef Skoezie het volgende:
Waarom een mailserver opzetten? Heb hier thuis gewoon voor de gebruikers Eudora. Die zet alle mail, instellingen ed in een map in de homedir van de users. Net zo makkelijk.
Een mailserver kan veel meer dan dat alleen en werkt automatisch.

Exchange 5.5 is een heel goeie mailserver, maar voor thuisgebruik zou ik toch gewoon Mdaemon nemen, heel veel MKB bedrijven gebruiken Mdaemon.

Verwijderd

Denk ook eens aan Winroute Pro, ook hier zit een "mailserver" in, die je op gezette tijden de mail van de pop3 af kan laten halen en doorstuurt naar je gebruikers. Werkt voor thuis en kleine bedrijven erg goed. Exchange kan ook, maar is een beetje overdone voor 5 gebruikers.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Zelf werk ik nu al jaren (2 of 3) met Argosoft Mailserver....

Pop3, Webmail, Wap (Tegenwoordig).

Eenvoudig... recht door zee...

goedkoop!

www.argosoft.com

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Ik gebruik in windows ME
MDaemon, en dat werkt goed, ze hebben ook wel een NT versie denk ik.

Mdaemon @ http://www.mdaemon.com

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31

TheVMaster

Moderator WOS
Op zondag 12 augustus 2001 21:43 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Een mailserver kan veel meer dan dat alleen en werkt automatisch.

Exchange 5.5 is een heel goeie mailserver, maar voor thuisgebruik zou ik toch gewoon Mdaemon nemen, heel veel MKB bedrijven gebruiken Mdaemon.
Exchange heeft toch alle toeters en bellen die je nodig hebt....jammer dat je geen Win2k server hebt... Exchange 2000 RUlez nl. bigtime! :) heb het ook draaien..draait SUPER..enneh..Outlook webaccess van Exchange 2000 is net iets beter dan die van Exchange 5.5

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

MDaemon is een super pakketje alleen niet in combinatie met windows 98..
Daar hebben we bij klanten al een hoop problemen mee gehad. Maar onder windows 2000 is het zeker te adviseren.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 10:25 schreef Makaveli het volgende:
MDaemon is een super pakketje alleen niet in combinatie met windows 98..
Daar hebben we bij klanten al een hoop problemen mee gehad. Maar onder windows 2000 is het zeker te adviseren.
klopt. het beste kan je nemen :
Windows NT
Windows 95 B/C
Windows 2000
Pagina: 1