Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
Sinds vandaag heb ik een 2e monitor erbij gekocht voor mijn thuiswerk plek. 2 schermen werken toch fijner.

Nu heb ik dus een 2e HP 22 FW monitor gekocht, maar direct na aansluiten zag ik dat het beeld wat anders is. De kleuren lijken wat meer richting geel (of warm). Ik heb toen geprobeerd om de HDMI kabel met de andere om te wisselen, geen resultaat. Ook HDMI 1 en 2 omwisselen geen resultaat.

Toen op beide monitors factory reset uitgevoerd. Helaas ook geen verschil. Uiteindelijk ben ik wat gaan spelen met de color settings in Windows, maar dat is nog erg lastig.

Ik kan mij zo voorstellen dat elk paneel anders in gebruik is, maar kan ik dit nog op een andere manier voor elkaar krijgen?

Om nu heel specifiek een calibratie software te gaan kopen vind ik ook wat kort door de bocht.

Wellicht hebben jullie wat ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJ-
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-03-2023
Kan het dat er een "eye saver" of "blue light filter" aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
RPJ- schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:27:
Kan het dat er een "eye saver" of "blue light filter" aanstaat?
Ik heb filter in Windows 10 allemaal uit. Maar dan zou ik doe ook op scherm 1 moeten hebben toch?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

staan de instellingen van de monitor zelf wel goed :) misschien ooit je monitor wat anders ingesteld waardoor de nieuwe monitor een geelere kleur heeft :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Damic schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:12:
staan de instellingen van de monitor zelf wel goed :) misschien ooit je monitor wat anders ingesteld waardoor de nieuwe monitor een geelere kleur heeft :)
Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar heb beide naar fabrieksinstellingen gezet, en de nieuwe daar lijkt het wit gewoon geliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Monitoren zijn vanuit de fabriek soms niet goed gekalibreerd. Je kan proberen de gele tint via de instellingen van de monitor zelf te verminderen via kleurinstellingen door rood en groen wat te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
gevulde koek schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:39:
Monitoren zijn vanuit de fabriek soms niet goed gekalibreerd. Je kan proberen de gele tint via de instellingen van de monitor zelf te verminderen via kleurinstellingen door rood en groen wat te verlagen.
Dat ga ik morgen meteen even proberen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJ-
brtkpr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb filter in Windows 10 allemaal uit. Maar dan zou ik doe ook op scherm 1 moeten hebben toch?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb het over de functie van de monitor zelf, dit het op dit specifieke model "Low Blue Light Mode",

"Using the Low Blue Light mode subtly shifts your display’s colors to a warmer spectrum, while making whites more natural and putting less strain on your eyes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
RPJ- schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:33:
[...]

Ik heb het over de functie van de monitor zelf, dit het op dit specifieke model "Low Blue Light Mode",

"Using the Low Blue Light mode subtly shifts your display’s colors to a warmer spectrum, while making whites more natural and putting less strain on your eyes."
Misschien stomme vraag: maar waar zit dat? Ik kan in de handleiding (en op de monitor zelf in het menu) dit niet terug vinden. Het staat inderdaad wel op de product pagina

Oh wacht ... gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJ-
Heeft dit het probleem verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
RPJ- schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:59:
[...]

Heeft dit het probleem verholpen?
Niet helemaal. Beide monitors ingesteld op bepaalde kleursetting. Werkte al iets beter. Toen aan beide kanten met de rode en groene kleur gespeeld, komt nu aardig in de buurt.

Dus beide oplossingen hebben (samen) geholpen. (y)
Pagina: 1