3.5mm female stereo naar 2 x 3.5mm male stereo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:36
Ik ben op zoek naar een 1 x 3.5mm female stereo naar 2 x 3.5mm male stereo. Ik zoek me eerlijk gezegd suf, maar ik vind alleen maar splitter kabels die bijvoorbeeld het microfoon signaal afsplitsen naar een aparte male. Maar dat is dus niet wat ik zoek.

Is het soms nadelig voor het audio signaal deze te "dupliceren" om in 2 verschillende receivers in te voeren en dat ze daarom eigenlijk niet bestaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
Als je 2 receivers wilt aansturen met 1 bron, wil je toch 1x stereo male naar 2x stereo female hebben? Immers heeft je bron een female aansluiting. Je kan dan gewone 3.5mm male-male kabels gebruiken om de receivers aan te sluiten.

Als je echt wil kan je zelfs 1x 3.5mm stereo male naar 2x 3.5mm stereo male gebruiken.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dus je wil van twee verschillende outputs naar één enkele input? Daar hebben ze mengpanelen voor uitgevonden :P

Edit: Maar er zijn wel trucjes om er te komen, of die ook in de winkel liggen vraag ik me af.

[ Voor 30% gewijzigd door Hippocampus op 27-11-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 19:02
Welk apparaat wil op welke receivers aansluiten? Wellicht vinden we een alternatief als je iets specifieker bent in wat je wilt bereiken.

[ Voor 49% gewijzigd door martyw op 27-11-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel idd eerst maar eens wat je op wat wilt aansluiten, welke aansluitingen daar op zitten, en waarom je dat zo wilt aansluiten.
Van twee outputs naar 1 input heb je idd een mengpaneeltje nodig, andersom kun je wellicht met een splitter toe. Verder bestaan er ook M/F en F/M verloopjes, dus dat mag allemaal het probleem niet zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Misschien moet ik even wat meer toelichten wat precies de toepassing is :p

Huidige situatie is als volgt. Een stereo signaal komt uit een audio mengpaneel. Wat de aansluiting precies is heb ik even niet helder omdat het niet in mijn beheer is, ik denk 2 x RCA.

Momenteel gaat deze naar 1 receiver via 2 x RCA plugs. Deze verbinding bestaat momenteel uit 2 kabels 3.5mm male -> 3.5mm female.

Dus: mengpaneel 2 x RCA conn -> 3.5mm male -> 3.5mm female -> 2 x RCA plug receiver.

Ik had dus bedacht om het audio signaal af te tappen vanaf het punt waar de 2 kabels zijn verbonden met de male/female mini jacks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA9egvd9GEfxAhdQ-ZWuaNWxJtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7ceaPHnvMrlRzjcXGimQrkD.jpg?f=fotoalbum_large
De male komt uit het mengpaneel. De female gaat naar een receiver.

[ Voor 30% gewijzigd door netiul op 27-11-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 19:02
Het is nog steeds niet erg duidelijk. Dus je hebt een mengpaneel met twee cinch uitgangen (links/rechts) (Merk/type?) die nu aangesloten is op een receiver (Merk/type?), en je wilt het signaal van het mengpaneel naar een tweede receiver (Merk/type?) sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 27-11-2020 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
Wat dacht je van twee RCA splitters? Bijvoorbeeld:

https://www.allekabels.nl...UiSlzaEG7avRoCBloQAvD_BwE

Dan heb je met 4 RCA kabels voldoende.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01
En gewoon een 1x female naar 2x female splitter, en er dan twee male - male kabeltjes aan knopen?
Ben je dr ook toch, of zie ik iets over het hoofd?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
martyw schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:29:
Het is nog steeds niet erg duidelijk. Dus je hebt een mengpaneel met twee cinch uitgangen (links/rechts) (Merk/type?) die nu aangesloten is op een receiver (Merk/type?), en je wilt het signaal van het mengpaneel naar een tweede receiver (Merk/type?) sturen?
Sorry, ik moet op veel vragen je het antwoord schuldig blijven helaas. De audio installatie is niet in eigen beheer. Het gemengde audio signaal wordt nu gebruikt voor een audio livestream via een dedicated receiver/client.

Ik wil echter hetzelfde gemengde signaal gebruiken voor een tijdelijk video livestream. Simpelweg het signaal aftappen leek me de makkelijkste manier.

In feite is momenteel de huidig aangesloten receiver met 2 van deze kabels aangesloten (de ene heeft een female 3.5mm jack) op het mengpaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netiul
coptician schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:39:
Wat dacht je van twee RCA splitters? Bijvoorbeeld:

https://www.allekabels.nl...UiSlzaEG7avRoCBloQAvD_BwE

Dan heb je met 4 RCA kabels voldoende.
Dank voor de suggestie, maar dat zou dan deze moeten zijn denk ik. Dat zou idd moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
caspervc schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:42:
En gewoon een 1x female naar 2x female splitter, en er dan twee male - male kabeltjes aan knopen?
Ben je dr ook toch, of zie ik iets over het hoofd?
Dank voor de suggestie. Een snelle Google search leverde nog niet zo'n splitter op, maar ik zal er even wat meer tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik vind het een vaag verhaal, vraag je het voor iemand anders? Anders zou ik eerst zorgen dat je precies de situatie kent, voordat je verkeerde kabeltjes gaat kopen.

De meest eenvoudige weg is om de rca aansluitingen te splitsen.
Vanuit het mengpaneel splits je rca L en rca R met een rca to 2x rca, zodat je 2x L en 2x R hebt. Vervolgens voeg je L en R weer samen met een stereo rca to jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op een enkeling na ken ik geen mengpanelen die standaard aansluiten met 3,5mm jack, tulp is de standaard. Idem voor receivers. Als hier bovenstaande kabel gebruikt wordt dan is dat al een oplossing "waarvan we de kabels toevallig hadden liggen".

Having said that: kijk eens of die receiver toevallig een tape out heeft en je daar een signaal van af kunt tappen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1