VRAAG: Wifi versterker of ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunaydemir
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-02-2022
Hey goedenavond

Ik heb beneden op begane grond een router van mijn provider, echter op het 2e verdiep heb ik helemaal GEEN verbinding met het netwerk, ik wil een wifi versterker kopen maar er staat
' De versterker moet in bereik zitten van je router ' maar dit is niet bij mij.. Ik kan eventueel een kabel trekken van beneden naar boven voor de repeater maar ik weet niet welke werkt en goed is voor bekabelde versterker.

Budget is 200 euro

Dankjulliewel!

Beste antwoord (via rens-br op 30-11-2020 08:08)

• Tayfunaydemir
Hey bedankt voor jullie reactie, heb beneden door de gevel geboord en helemaal boven ook, kabel cat6 van boven naar beneden getrokken (mooi in pvc buis) en vast gemaakt aan de gevel. Als AP heb ik rond gekeken en ASUS RP-AC87 AP gekocht, tot nu ben ik zeer tevreden! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9wEaFH4E72f-22HzyBUuH5x7S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsJU9SLEeHdX3RdX4RAssFDV.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:06
Ik zou gewoon een kabel trekken en een los accesspoint ophangen. Voor 100 euro heb je wel goede zoals unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Of probeer een Powerline/Wifi setje als kabel trekken een probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:04
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Powerline en Wifi versterkers.
Als er een mogelijkheid is voor een bekabelde AP op zolder, zou ik dit zeker aanraden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Powerline is vragen om ellende, als het niet bij installatie is, dan komt het later wel en altijd als het niet uitkomt. Gewoon kabel en een AP. En voor de kabel hou het simpel een soepele minimaal cat 5 en neem niet de allergoedkoopste.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49
De oplossing kan zijn die versterker op de 1e verdieping te plaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tayfunaydemir
Hey bedankt voor jullie reactie, heb beneden door de gevel geboord en helemaal boven ook, kabel cat6 van boven naar beneden getrokken (mooi in pvc buis) en vast gemaakt aan de gevel. Als AP heb ik rond gekeken en ASUS RP-AC87 AP gekocht, tot nu ben ik zeer tevreden! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9wEaFH4E72f-22HzyBUuH5x7S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsJU9SLEeHdX3RdX4RAssFDV.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1