Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christel104
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
Mijn vraag

Mijn oom heeft een Samsung A50. Een aantal keer per uur hoor je steeds een soort “blokfluit” geluid. Het is niet duidelijk waarom steeds dit geluid voorbij komt, wij weten ook niet wat dit betekend of waarom wij deze melding krijgen. Weet iemand hoe dit uit te zetten is en waarom dit geluid voorbij komt? Het geluid van de telefoon uitschakelen is niet de meest ideale oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 14:41
Er zal waarschijnlijk toch een notificatie van een app of iets dergelijks binnenkomen. Maar dit is wel het betere giswerk, want meer dan 'een blokfluit-geluidje' hebben we niet om op af te gaan, en dat is niet veel.

Heb je het geluid zelf ook al meegemaakt, en gekeken of er dan iets in beeld komt, of ga je alleen af op wat je oom zegt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

Onbekend

...

E-mail geluid? Kijk eens of in de mail applicatie van Google, en van Samsung toevallig e-mails staan ingesteld.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christel104
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
Het is inderdaad niet veel, ik heb gekeken of er meldingen binnen kwamen maar er was gewoon niets te zien. Het geluidje heb ik in het uurtje dat ik hem gesproken heb zeker wel 20x gehoord (tot lichte irritatie toe). Hij dacht dat het van FB af kwam, maar bij de fb-app heb ik het geluid van meldingen uitgevinkt. Ik ga er vanuit dat het een melding van een app of iets dergelijks is; maar het is inderdaad gissen waar het vandaan komt vooral omdat je op het moment zelf niets ziet verschijnen. Ikzelf ben helemaal niet bekend met Samsung ik heb het andere andere merk dus het is voor mij ook zoeken hoe het allemaal werkt en waar de juiste instellingen zitten. En mijn oom is zoals ik vandaag zag helemaal niet handig die drukt overal maar op en is al blij als hij op kan nemen en zijn e-mail en whatsapp kan bekijken ;-) Ik ga de tip van de emailapplicatie Google/Samsung eens bekijken. Dus mijn excuus als ik misschien niet meteen alles goed kan uitleggen. Maar met elke tip kom ik weer een heel eind, alvast bedankt voor jullie meedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 14:41
Bij een Samsung/Android-telefoon kan je overigens ook geluid per onderdeel uitzetten of zachter zetten, bijvoorbeeld voor alleen notificaties.

Als 'ie op de volume-knoppen drukt (omlaag of omhoog) kan 'ie op het pijltje aan de rechterkant klikken en dan kan je voor Media, Ringtone, Notificaties en Systeem allemaal los het geluid regelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:48
Vermoedelijk heb je NFC aanstaan.
Had het zo ook met een andere telefoon. Mogelijk dat er een pas in de buurt komt ( bankpas in je telefoonhoes bijv )
Pagina: 1