Eigen domein Blacklisted door iCloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Als mensen op naar een e-mailadres van mijn eigen domein mailen vanaf een iCloud adres krijgt de afzender de volgende melding:

This is a system-generated message to inform you that your email could not
be delivered to one or more recipients. Details of the email and the error are as follows:

<eigen@domein.org>: host mail.eigendomein.org [XXX.XXX.XXX.XXX] said: 550 5.7.1
Recipient not authorized, your IP has been found on a block list (in reply
to RCPT TO command)
Reporting-MTA: dns; mr85p00im-zteg06011501.me.com
X-Postfix-Queue-ID: A99F82A030D
X-Postfix-Sender: rfc822; AFZENDER@icloud.com
Arrival-Date: Thu, 26 Nov 2020 08:38:52 +0000 (UTC)

Final-Recipient: rfc822; email@eigendomein.org
Original-Recipient: rfc822;email@eigendomein.org
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mail.eigendomein.org
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Recipient not authorized, your IP has been
found on a block list

Na vele controles bij bijv. mxtoolbox.com en barracuda etc etc komt mijn eigendomein niet voor op een blacklist maar toch blijft iCloud dat zeggen.

Het gekke is dat na dagen het berichtje toch bij de geadresseerde komt.

Vraag: Hoe kom ik van de iCloud blacklist af?

Alvast bedankt !

www.tradealliance.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Misschien dat ik het verkeerd zie, maar
code:
1
 <eigen@domein.org>: host mail.eigendomein.org [XXX.XXX.XXX.XXX] said: 550 5.7.1

...klinkt alsof jouw server de foutboodschap geeft, dat jouw server beweert dat het iCloud IP adres op een blacklist staat.

Ofwel, kijk eens naar de spamfilters aan de kant van jouw domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat @vanaalten zegt. Je kunt dit zelf ook gedeeltelijk uittesten door zelf even een SMTP sessie na te babbelen.

https://docs.microsoft.co...lnet?view=exchserver-2019

Is het *alleen* vanaf iCloud? Heb je het verzendende iCloud IP al eens door mxtoolbox heen getrokken?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kodak

FP ProMod
code:
1
2
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Recipient not authorized, your IP has been
found on a block list

De foutmelding zegt niet dat je domein op een block list staat maar dat het IP-adres wat je voor het verzenden voor je domein gebruikt op hun block list staat.

Het probleem met block lists zoals Microsoft ze gebruikt is dat ze volledig onduidelijk zijn over waarom een IP-adres op een blocklist staat, waarom dat terecht zou zijn en hoe je bezwaar kan maken bij fouten of wat je moet doen om het opgelost te krijgen. Dit soort block listing lijkt alleen gemaakt met de gedachten dat er nooit fouten gemaakt worden en Microsoft het weinig kan schelen als hun klanten of de rest van de wereld er last van heeft.

Als dat IP-adres van je hoster is dan zal je daar dus moeten klagen omdat het IP-adres wat ze je verzorgen dus niet bruikbaar is. Als het dan aan jou ligt dan is dat waarschijnlijk terecht maar als het door een andere gebruiker komt dan hoor jij daar geen hinder van te hebben.

Als het een IP-adres is wat alleen jij in gebruik hebt: neem contact met het abuse adres van icloud / me op, leg het probleem uit en vraag om een duidelijke verklaring waar ze menen dat dus block listing (on)terecht is.

En als het je echt dwars zit is waarschijnlijk handig om eens na te denken over een alternatieve verbinding om op terug te kunnen vallen als een van je IP-adressen op een block list komt te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 29-11-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Dank voor de info zo ver - ik ga er mee aan de slag !

www.tradealliance.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Is weliswaar een oud ticket maar ik vond dit via Google en heb inmiddels een oplossing voor mijn probleem (was nog niet genoemd in dit topic) dus hopelijk zijn anderen hier ook mee geholpen. Ook bij ons werd mail gericht aan Apple-domeinen (icloud.com en me.com) geblokkeerd; delivery temporarily suspended: lost connection with mx01.mail.icloud.com[17.57.156.30] while sending RCPT TO.

Via mxtoolbox leken we nergens geblokkeerd maar kennelijk maakt Apple gebruik van Proofpoint en daar waren we inderdaad wel geblokkeerd: https://ipcheck.proofpoint.com/

Mooi overzicht van diverse grote mailproviders en welk soort blokkeer-diensten ze gebruiken: https://www.linuxbabe.com/mail-server/ip-blacklist-removal

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1